Blicka skrev 2016-03-16 11:39:13 följande:
Jag slutade amma i samband med att jag skulle lägga till ny astmamedicin o det gick smärtfritt. Lillan har visserligen alltid varit glad i mat o då ammade vi fm, em o läggning. På två veckor hade jag fasat ut.
Hur mkt ammar ni nu? Har ni ersatt några mål så att de bara består av mat? När jag trappade ner amningen med mina barn hade jag full frukost, lunch, middag o kvällsmål innan läggdags o ammade fm o em. Sen var de amningsmålen lätta att byta ut mot frukt eller annat mellanmål. Byt ut ett mål i taget är mitt tips.
Lycka till på kontrollen idag! Uppdatera gärna.
Tack!
Jag skäms nästan för att säga det men vi är glada om vi får henne mätt på vanlig mat en gång om dagen. Hon vägrar puré så hon plockar själv medan vi försöker mata under tiden. Vi har havreringar med frystorkade bär i som hon har fått smaka. När vi ger henne mat tittar hon åt det stället vi brukar ha dem och skriker. Hon smakar det mesta men slutar så snabbt. Vi måste nog bli lite tuffare med att inte erbjuda amning sen men tycker det är svårt när hon blir så ledsen och försöker klättra upp på mig.
Jag tog inte upp mina tankar på BVC eftersom det inte var vår vanliga sköterska. Kändes knepigt att göra det då. Och de var så positiva och tyckte allt var så bra. Och det kändes ju också skönt att höra även om våra misstankar ändå finns där. Vi har tid till bvc-psykolog i april så vi tar det då.
Har ni varit på tiomånaderskontroll?