• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus

Äl+9 idag o skulle ju inte ta ett test idag men gjorde det o tyckte mig kunna ana ett svagt streck. Men så svagt att på bild kunde jag inte fånga det alls... åhh vad jag hoppas att det inte bara är inbillning!!

Hur går det för er andra?

• Leonas
    emzerus skrev 2015-07-29 19:09:57 följande:

Äl+9 idag o skulle ju inte ta ett test idag men gjorde det o tyckte mig kunna ana ett svagt streck. Men så svagt att på bild kunde jag inte fånga det alls... åhh vad jag hoppas att det inte bara är inbillning!!

Ojoj, låter spännande!

Jag väntar på ägglossning fortfarande och den verkar inte vara på gång ännu. Dag 17 i cykeln idag..evig väntan. Allt som vanligt alltså;)
  • EkoS

Åh, jag håller verkligen tummarna för dig!

Jag ska ha mens i morgon, men fick ju PMS en dag tidigt, så jag har antagit att mensen ska komma en dag tidigt också. Temperaturen sjönk lite i morse (0.1, precis på baslinjen), och det kom lite rosa när jag var på toa för några timmar sen, så nu väntar jag bara!
  • emzerus
    Leonas skrev 2015-07-29 19:40:58 följande:
    Ojoj, låter spännande!

Jag väntar på ägglossning fortfarande och den verkar inte vara på gång ännu. Dag 17 i cykeln idag..evig väntan. Allt som vanligt alltså;)
    Haha ja spännande är det verkligen! Förstår inte hur svårt det ska vara att låta bli att testa sig....varje månad tänker jag att nästa gång då ska jag inte testa innan bim utan vänta tills mensen förhoppningsvis blir sen....o så känner jag de första dagarna efter äl också sen runt äl+7 så händer nåt i huvudet o jag bara måste testa typ hela tiden...haha.... Sjukt dåligt tålamod! :)

Hoppas att äl snart är hos dig!!

all denna väntan alltså....vad gjorde man förr innan man försökte bli gravid egentligen? Måste ha haft massa "fritid" ;)
  • emzerus
    EkoS skrev 2015-07-29 19:44:57 följande:
    Åh, jag håller verkligen tummarna för dig!

Jag ska ha mens i morgon, men fick ju PMS en dag tidigt, så jag har antagit att mensen ska komma en dag tidigt också. Temperaturen sjönk lite i morse (0.1, precis på baslinjen), och det kom lite rosa när jag var på toa för några timmar sen, så nu väntar jag bara!
    Tack, håll dom gärna stenhårt för mig! :)

Tråkigt om mensen kommer för dig! :( Men då är det nya friska tag för dig sen!! Kram på dig Hjärta
  • Nenna9

Åh då hoppas vi verkligen att det kan vara nått nu!!! Här är det äl+10. Bim -5 om jag förstår räknesättet rätt:). Brukar inte ta gravtest om jag inte går över ett par dagar med tiden men såklart man hoppas och undrar hur det går denna gång! Brukar få mensvärk precis dagen innan den kommer och känner just nu ingenting i kroppen. Min tro är att det blir utredning i augusti även om vi hinner köra på en gång till precis innan vi ska dit!
  • WhiteRose
    Nenna9 skrev 2015-07-29 10:43:13 följande:
    Men det later bra ju! Inte PCO vad det ser ut som? Nu när du tar blodproverna, är det er fertilitetutredning eller är det för att cykeln vart lång? Kram <3
    Tror tyvärr inte man kan se PCO endast via blodprover :/ Tycker också att det låter bra, men vill inte få några förhoppningar innan jag får det slutgiltiga svaret från privat gyn.

Det är för att min cykel är så lång. Kram tillbaka <3
  • WhiteRose
    miamarina84 skrev 2015-07-29 15:33:30 följande:
    När du tog blodprover för att kolla din hormon nivå , hördes det till utredningen eller gjorde dy det för att du ville osv?
    Jag fick en remiss till privat gyn från min läkare, då jag kom till henne och var orolig över min långa menscykel. Det är ingen utredning ännu tror jag, då min man inte har varit en del av undersökningarna.
  • EkoS

Här kom mensen som väntat. Ringer och bokar tid för utredning när de öppnar för hösten.

• Nenna9
    EkoS skrev 2015-07-30 12:55:30 följande:

Här kom mensen som väntat. Ringer och bokar tid för utredning när de öppnar för hösten.

Åh vad tråkigt:(. Går och väntar på att min förmodligen kommer om ett par dagar, mer inställd på det än att jag möjligtvis skulle vara gravid. Men ring så fort de öppnar så får du förhoppningsvis en tid snart! Kram
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader