• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-07-31 11:42:14 följande:
    Sprang ner på apoteket och tog précis ett CB digital. Inte gravid:(. Köpte 2 st men men.. Tror du att jag kan vara gravid ändå eller är det för sent? Buuu hoppades verkligen:(
    CB digitala är ju känsligare o kräver lite mer hcg än vanliga clearblue plus så det är absolut inte kört!!

testa med det igen om ca 2 dagar så får du förhoppningsvis ett annat resultat!! Hjärta
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-31 11:54:25 följande:
    CB digitala är ju känsligare o kräver lite mer hcg än vanliga clearblue plus så det är absolut inte kört!!

testa med det igen om ca 2 dagar så får du förhoppningsvis ett annat resultat!! Hjärta
    Ja då väntar jag! Tack! Skönt att det är dags för utredning snart iaf så de kan se om allt är ok. Får nog bli ett par glas vin idag ändå, svärföräldrar på besök heeeeela helgen ;)
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-07-31 11:57:55 följande:
    Ja då väntar jag! Tack! Skönt att det är dags för utredning snart iaf så de kan se om allt är ok. Får nog bli ett par glas vin idag ändå, svärföräldrar på besök heeeeela helgen ;)
    Hoppas att du får en trevlig helg!! Kram Hjärta
  • Leonas
    emzerus skrev 2015-07-31 10:02:10 följande:

Äl+11 och testet är tydligare idag än igår, eller hur? :)

Syns som vanligt bättre i verkligheten än på bild...men denna gång är jag iaf säker på att jag ser rätt jag hoppas bara att det går bra denna gång!!!

Men jaaa! :D Gör vågen här och hejjar starkt att nu tusan! :))

Det har börjat vibrera där nere för mig igen, vilket jag nu börjat förknippa med ägglossning. Är min fästman sugen på mys? Nej, såklart inte... :'( Kanske är prestationsångest, jag vet inte. Men jag har nämnt att vi kan söka hjälp i september, så det är klart, han kan ju tycka det är jobbigare än han vågat berätta för mig. Sammanfattning av nuläge: blä. :O
  • miamarina84
    Leonas skrev 2015-07-31 17:23:34 följande:

Det har börjat vibrera där nere för mig igen, vilket jag nu börjat förknippa med ägglossning. Är min fästman sugen på mys? Nej, såklart inte... :'( Kanske är prestationsångest, jag vet inte. Men jag har nämnt att vi kan söka hjälp i september, så det är klart, han kan ju tycka det är jobbigare än han vågat berätta för mig. Sammanfattning av nuläge: blä. :O

Min sambo är hittills arbetsvillig några ggr varannan dag till vsr tredje dag under den fertila veckan. Men visst känner de presentation ångest då de MÅSTE leverera. Så trött början han nu bli efter tio månaders försök o bakslag varje gång :(
  • EkoS
    miamarina84 skrev 2015-07-31 20:21:50 följande:

Min sambo är hittills arbetsvillig några ggr varannan dag till vsr tredje dag under den fertila veckan. Men visst känner de presentation ångest då de MÅSTE leverera. Så trött början han nu bli efter tio månaders försök o bakslag varje gång :(

Nää, det är nog inte lätt för dem heller. Den här månaden var första gången jag såg min sambo gråta, medan jag har gråtit varje gång mensen kommit.
  • miamarina84
    EkoS skrev 2015-07-31 20:57:14 följande:

Nää, det är nog inte lätt för dem heller. Den här månaden var första gången jag såg min sambo gråta, medan jag har gråtit varje gång mensen kommit.

Oj shit grät han, då är det illa :( blir nästan själv ledsen nu... Den 26 har jag BIM o då får vi se om elfte försöket gillt? Men har faktiskt inte gråtit på några månader, är mer avslappnad nu, vilket är bra för kroppen. Sambon säger att de kommer när de kommer men känner att han oxå börjar att ledsna o tröttna typ :( han vill så gärna ge mig ett barn, men går tydligen inte så lätt :(
  • emzerus
    Leonas skrev 2015-07-31 17:23:34 följande:

Tack snälla du! Hjärta

Jag håller tummarna stenhårt för er som kämpar månad efter månad, ni är mer än värda ett plus på stickan!! Känns såklart oerhört jobbigt för männen i dessa lägen som liksom måste prestera för annars finns ju inte ens chansen till ett barn- kan inte riktigt sätta mig in i hur de känner o tänker! :(
    Tror att det viktigaste i dessa lägen är att kunna kommunicera bra med varandra o stötta varandra... vi par som kämpar länge tror iaf jag har en chans att komma varann ännu närmare o bli starkare som par (är iaf min tro o förhoppning) Sen är det såklart inte lätt på vägen!

Stort lycka till till er alla!! KRAM!! Hjärta

• EkoS
    miamarina84 skrev 2015-07-31 21:29:07 följande:

Oj shit grät han, då är det illa :( blir nästan själv ledsen nu... Den 26 har jag BIM o då får vi se om elfte försöket gillt? Men har faktiskt inte gråtit på några månader, är mer avslappnad nu, vilket är bra för kroppen. Sambon säger att de kommer när de kommer men känner att han oxå börjar att ledsna o tröttna typ :( han vill så gärna ge mig ett barn, men går tydligen inte så lätt :(

Jag tror att han verkligen hoppades på den här månaden. Hans pappa fyller jämnt och han hade hoppats på att få berätta då.

För mig gick det också väldigt mycket ner den här månaden. Har varit ledsen i flera dagar. Annars brukar det bara vara några timmar. Nu har jag bestämt mig för att sluta pausa livet och söka nytt jobb. Hoppas att det kan mota bort tankarna lite.
  • EkoS

Då har vi bim nästan samtidigt. 27 här :) Så heja heja ;)

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader