• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2015-08-18 21:16:41 följande:

Nu har jag ringt fertils avdelningen på kss och de ska höra av sig om några dagar :)

Skönt att du får prata med någon så man slipper sina egna tankar och teorier som har en tendens att skena iväg ibland :) du kanske kan få starta en barnlöshetsutredning även om det inte har gått ett år än (om jag förstod det rätt) om det är det ni vill förstås.
  • miamarina84

Idag ringde infertilitet mottagningen upp. Skulle gå ut på nätet o skriva ut en ansökan till mig och en till sambon som vi nu skrivit under osv ska posta i morgon. Det var nu ca 3 månaders väntetid, suck kändes som om jag skulle ringt tidigare :/

• pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2015-08-19 20:00:45 följande:

Idag ringde infertilitet mottagningen upp. Skulle gå ut på nätet o skriva ut en ansökan till mig och en till sambon som vi nu skrivit under osv ska posta i morgon. Det var nu ca 3 månaders väntetid, suck kändes som om jag skulle ringt tidigare :/

Är det en ansökan om att få göra utredning ni skickat in? Låter isf långt med 3 månaders väntetid, men jag har tyvärr bara min egen erfarenhet att gå efter så vet inte hur lång tid det brukar ta.
  • miamarina84
    pandoraDiem skrev 2015-08-19 21:42:33 följande:

Är det en ansökan om att få göra utredning ni skickat in? Låter isf långt med 3 månaders väntetid, men jag har tyvärr bara min egen erfarenhet att gå efter så vet inte hur lång tid det brukar ta.

Japp tre månaders väntetid, de sa att det var ett tryck nu efter sommaren. Tur jag skicka in den nu på vårt elfte försöket ;)
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-08-19 20:00:45 följande:

Men skönt att det är igång nu iaf! Hur gick det sen, fick ni till det på kvällen;)? Vi hade bara sex dagen innan "glad gubbe" och samma dag. När vi sen dagen efter försökte igen gick det bara inte..
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2015-08-20 13:41:14 följande:
    Japp tre månaders väntetid, de sa att det var ett tryck nu efter sommaren. Tur jag skicka in den nu på vårt elfte försöket ;)
    Oj, att det kan skilja sig så mycket mellan olika landsting. Men det kanske var tiden till första läkarbesöket de menade? Innan dess borde ni ju få remiss till att lämna blodprov och spermaprov, men åter igen vet jag inte hur detta skiljer sig från olika landsting. Hoppas det går fortare än väntat för er iaf och om inte så kanske ni hinner bli gravida innan dess :)
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-08-20 14:08:08 följande:
    Oj, att det kan skilja sig så mycket mellan olika landsting. Men det kanske var tiden till första läkarbesöket de menade? Innan dess borde ni ju få remiss till att lämna blodprov och spermaprov, men åter igen vet jag inte hur detta skiljer sig från olika landsting. Hoppas det går fortare än väntat för er iaf och om inte så kanske ni hinner bli gravida innan dess :)
    Vi har tid nu på måndag och hos oss gör man 2 besök. Men inga blod el spermaprover innan. Första gången hör de gynundersökning på mig samt en känner testiklar o så på killen. Vi fick första bästa tid(va sommarstängt) men vi har inte behövt skicka in någonting papper el så. Kan det skilja sig så? Vi ska till Sophiahemmet i Stockholm.
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-08-20 14:52:15 följande:
    Vi har tid nu på måndag och hos oss gör man 2 besök. Men inga blod el spermaprover innan. Första gången hör de gynundersökning på mig samt en känner testiklar o så på killen. Vi fick första bästa tid(va sommarstängt) men vi har inte behövt skicka in någonting papper el så. Kan det skilja sig så? Vi ska till Sophiahemmet i Stockholm.
    Okej, och här har jag gått runt och trott att de gör ungefär samma sak i hela Sverige, där ser man. Jag skickade in remiss för undersökning för nån vecka sen och fick remiss för prover inte ens en vecka senare. Har inte lämnat alla prover då de ska tas på olika tidpunkter i cykeln så jag vet ju inte hur lång tid det sedan tar innan vi får komma på första läkarbesöket då de undersöker både mig och sambon. Vi ska till RMC i Malmö. Lycka till på måndag!
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-08-20 15:02:27 följande:
    Okej, och här har jag gått runt och trott att de gör ungefär samma sak i hela Sverige, där ser man. Jag skickade in remiss för undersökning för nån vecka sen och fick remiss för prover inte ens en vecka senare. Har inte lämnat alla prover då de ska tas på olika tidpunkter i cykeln så jag vet ju inte hur lång tid det sedan tar innan vi får komma på första läkarbesöket då de undersöker både mig och sambon. Vi ska till RMC i Malmö. Lycka till på måndag!
    Men tack detsamma!! Uppdaterar oss måste vi göra:)
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader