• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • miamarina84
    EkoS skrev 2015-08-01 12:32:38 följande:

Jag tror att han verkligen hoppades på den här månaden. Hans pappa fyller jämnt och han hade hoppats på att få berätta då.

För mig gick det också väldigt mycket ner den här månaden. Har varit ledsen i flera dagar. Annars brukar det bara vara några timmar. Nu har jag bestämt mig för att sluta pausa livet och söka nytt jobb. Hoppas att det kan mota bort tankarna lite.

Ja det hade ju varit den bästa nyheten att berätta :) längtar tills man får berätta för både din karl o närstående... Skrev att jag inte gråtit igår på flera månader, men igår kväll kom det :( jag har denna månad sett så mycket på nätet jag velat köpa till mitt barn, det barn jag inte har. Tror att det utlöste :(
  • EkoS
    miamarina84 skrev 2015-08-01 13:39:21 följande:

Ja det hade ju varit den bästa nyheten att berätta :) längtar tills man får berätta för både din karl o närstående... Skrev att jag inte gråtit igår på flera månader, men igår kväll kom det :( jag har denna månad sett så mycket på nätet jag velat köpa till mitt barn, det barn jag inte har. Tror att det utlöste :(

Åh, vad jobbigt. Jag förstår känslan. Att hinna tänka att "det där vill jag köpa". Skickar styrkekramar!
  • pandoraDiem

Förstår er så mkt, denna månad trodde jag verkligen att det gått vägen och hade undermedvetet gått runt och planerat och drömt ihop en massa. Blev så ledsen när jag testade neg, sen på kvällen kom mensen. Känns lite bättre nu iaf, nytt bim den 26 och så ska vi skicka in en remiss till undersökning så det känns som det går lite framåt :) kram på er!

• lillskrutten

Nu är det bestämt att söka hjälp då jag fått sambon att förstå att vi inte kommer bli gravida bara jag "tar det lugnt och tänker på annat". Slutade med p-piller i oktober och har sen dess haft mens i 14 dagar varje månad. Det är inte konstant blödande men från o till. Tänker då att min ägglossning inte kan fungera som den ska heller?! Ska inte söka som ett par som vill ha hjälp att bli med barn. Ska börja i änden att ta upp problemet med mensen och få koll på min kropp. Känns läskigt och jobbigt men skönt på samma gång.

• Flerattälska
    lillskrutten skrev 2015-08-01 22:36:14 följande:

Nu är det bestämt att söka hjälp då jag fått sambon att förstå att vi inte kommer bli gravida bara jag "tar det lugnt och tänker på annat". Slutade med p-piller i oktober och har sen dess haft mens i 14 dagar varje månad. Det är inte konstant blödande men från o till. Tänker då att min ägglossning inte kan fungera som den ska heller?! Ska inte söka som ett par som vill ha hjälp att bli med barn. Ska börja i änden att ta upp problemet med mensen och få koll på min kropp. Känns läskigt och jobbigt men skönt på samma gång.

Jag tycker att du gör helt rätt i att kolla upp om allt står rätt till eller ej. Kan förstå at det känns läskigt men jag Hoppas att ni får bra hjälp och rätsida på cykeln snart så kommer nog plusset därefter ska du se :)
  • FiusDius

När min sambo slutade snusa blev vi gravida efter att försökt i nästan två år.. Andra barnet gick på första försöket. Så lägg ner allt vad nikotin heter

• EkoS
    pandoraDiem skrev 2015-08-01 17:10:38 följande:

Förstår er så mkt, denna månad trodde jag verkligen att det gått vägen och hade undermedvetet gått runt och planerat och drömt ihop en massa. Blev så ledsen när jag testade neg, sen på kvällen kom mensen. Känns lite bättre nu iaf, nytt bim den 26 och så ska vi skicka in en remiss till undersökning så det känns som det går lite framåt :) kram på er!

Kram till dig! Vad skönt att komma igång med en undersökning. Då kanske man kan tänka på det på ett annat sätt.

Då är vi ett par stycken här som verkar ha bim ungefär samtidigt. Och jag såg precis att jag i princip alltid har ägglossning när det är fullmåne. Får man skylla på fullmånen att det inte går? ;)
  • lillskrutten

Ja just nu känns det inte som alla månader av försök räknas om inte kroppen beter sig som den ska. Så hoppas det finns ett relativt enkelt sätt att få den i balans då det kan bli nån lillskrutt där inne snart.

Och att man tas på allvar i sjukvården framför allt.

Flerattälska skrev 2015-08-01 22:51:54 följande:

Jag tycker att du gör helt rätt i att kolla upp om allt står rätt till eller ej. Kan förstå at det känns läskigt men jag Hoppas att ni får bra hjälp och rätsida på cykeln snart så kommer nog plusset därefter ska du se :)

• pandoraDiem
    EkoS skrev 2015-08-02 08:09:55 följande:

Kram till dig! Vad skönt att komma igång med en undersökning. Då kanske man kan tänka på det på ett annat sätt.

Då är vi ett par stycken här som verkar ha bim ungefär samtidigt. Och jag såg precis att jag i princip alltid har ägglossning när det är fullmåne. Får man skylla på fullmånen att det inte går? ;)

Haha undrar om de tar det som en godtagbar ursäkt vid undersökning, men det hade varit skönt att ha nån att skylla på och månen känns sådär lagom opersonlig ;)

vi får hålla tummarna att augusti är vår månad :)
  • Nenna9

Hej tjejer!
    Mensen kom idag så ingen bebis denna månad:(. Utredningen börjar 24 augusti så hinner nog ha äl en gång precis innan. Hur mår ni och hur går det för er? Kram

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader