• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • EkoS
    emzerus skrev 2015-07-27 20:23:45 följande:

varför är du så säker på att den är påväg? Att du fick negativt idag 4 dagar innan behöver absolut inte betyda att det är kört...än finns ju hopp vännen! :)

Håller tummarna för dig!

Tack, men jag känner att jag börjat känna igen hur min kropp beter sig innan mens, och det här känns definitivt som mens :( Av PMSen att döma borde den nog till och med komma tidigt. Jag vågar inte hoppas på den här månaden längre
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-27 20:22:27 följande:
    Ja man gör du ju det!!
    Just precis nu är en kompis inne på bb o ska föda sitt första barn. Såklart oerhört glad för deras skull men ändå så gör det ont :(
    Precis så känner jag också. Har flera k min närhet som är gravida och som precis fått bebis. Och så många som det går så fort för att bli gravida, knappt planerat ens en gång. Såklart att man är jätteglad för deras skull men samtidigt gör det ont att man själv inte blir gravid. Blir så irriterad när man vet så många som sätter barn till världen och som egentligen inte vill ha dom eller kan ta hand om dom. Här inne är vi så många som planerar och längtar så det gör ont efter ett barn och ändå händer det ingenting för oss, så ledsamt tycker jag. Nu har jag sex dagar kvar till BIM. Önskar så mycket att det ska bli något snart.
  • emzerus
    EkoS skrev 2015-07-27 23:05:09 följande:
    Tack, men jag känner att jag börjat känna igen hur min kropp beter sig innan mens, och det här känns definitivt som mens :( Av PMSen att döma borde den nog till och med komma tidigt. Jag vågar inte hoppas på den här månaden längre
    Kraam!!Hjärta
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-07-28 10:58:22 följande:
    Precis så känner jag också. Har flera k min närhet som är gravida och som precis fått bebis. Och så många som det går så fort för att bli gravida, knappt planerat ens en gång. Såklart att man är jätteglad för deras skull men samtidigt gör det ont att man själv inte blir gravid. Blir så irriterad när man vet så många som sätter barn till världen och som egentligen inte vill ha dom eller kan ta hand om dom. Här inne är vi så många som planerar och längtar så det gör ont efter ett barn och ändå händer det ingenting för oss, så ledsamt tycker jag. Nu har jag sex dagar kvar till BIM. Önskar så mycket att det ska bli något snart.
    Jag har också 6 dagar kvar till bim o tog ett test imorse som såklart var negativt...vet inte varför jag tog ett så tidigt men gjorde det iaf :)

Jag hoppas så att det blir vår tur nu, alla i den här tråden som kämpat o försökt så länge!!

Lycka till till oss :)
  • EkoS
    emzerus skrev 2015-07-28 11:30:27 följande:
    Kraam!!Hjärta
    Tack

Jag håller tummarna för dig. När testar du igen? 
  • emzerus
    EkoS skrev 2015-07-28 20:37:19 följande:

Tack

Jag håller tummarna för dig. När testar du igen? 

Tack!! :)

Testar nog på torsdag igen då är jag på bim -4 o äl+10 så det är ju fortfarande tidigt men förra månaden såg jag svagt plus på äl+10 på kvällen utan att ha håll mig särskild länge så hoppas ju såklart ????

Har mer molvärk idag o även illamående och yrsel emellanåt... även lite ont i svanken men det kanske inte har med en ev graviditet att göra...
  • WhiteRose

Jag har fått svar av min läkare på de blodprover jag har tagit, och hon säger att alla hormonnivåer ser ut som de ska när man är i starten av sin cykel (gav prover på 2. mensdagen).

Så det känns ju skönt att höra, men får ända vänta till slutet av aug för att få det slutgiltiga svaret från privat gyn.

Och håller helt med om hur mycket man längtar när man ser och hör bebisar.. Ett par i vår byggnad har nyss fått en liten flicka, och ibland kan jag höra henne gråta när jag går ut på balkongen. Till och med det gör längtan ännu större.

• Nenna9
    WhiteRose skrev 2015-07-29 10:15:14 följande:

Jag har fått svar av min läkare på de blodprover jag har tagit, och hon säger att alla hormonnivåer ser ut som de ska när man är i starten av sin cykel (gav prover på 2. mensdagen).

Så det känns ju skönt att höra, men får ända vänta till slutet av aug för att få det slutgiltiga svaret från privat gyn.

Och håller helt med om hur mycket man längtar när man ser och hör bebisar.. Ett par i vår byggnad har nyss fått en liten flicka, och ibland kan jag höra henne gråta när jag går ut på balkongen. Till och med det gör längtan ännu större.

Men det later bra ju! Inte PCO vad det ser ut som? Nu när du tar blodproverna, är det er fertilitetutredning eller är det för att cykeln vart lång? Kram <3
  • miamarina84
    WhiteRose skrev 2015-07-29 10:15:14 följande:

När du tog blodprover för att kolla din hormon nivå , hördes det till utredningen eller gjorde dy det för att du ville osv?
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader