• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • miamarina84
    emzerus skrev 2015-07-25 17:06:24 följande:

Jag är också förskollärare :) Och som sagt på jobbet har jag en förmåga att dricka mer kaffe men får bli bättre på att hålla ner även där :) dels dricker man för att jag är så trött och så har man två kollegor som dricker mkt o då liksom hakar man på :)

Jobbar du med små eller stora barn?

jag jobbar med 5åringar just nu o trivs jättebra med det, men saknar kontakten med dom små massor!!! Bytte från 1årsgrupp till 5årsgrupp när vi började planera barn för att jag tänkte det kunde underlätta under en graviditet...var naiv o trodde det skulle ta sig rätt fort ändå! Hmm... :( och nu saknar jag som sagt kontakten med de små men förhoppningsvis är det inte alltför långt bort innan man ha en egen

Åh va skönt att bim är så nära nu! Håller tummarna för dig!!!

Jag har inte bim först nästa måndag den 3 augusti... förutsatt att mensen kommer dag 28. Eftersom detta blir första mensen efter missfallet så vet jag ju inte riktigt. Förhoppningsvis dyker den inte upp alls o ett plus på stickan visar sig istället :)

Finns inget bättre yrke <3 efter semester ny hoppar jag till småbarn från stora barn. Ska vara på småbarn ett år, då arbetskamraten är tjänstledigt. Men jag hoppas inte kunna jobba ett år utan åtta månader ;) från o med nu. Ja mina arbetskamrater dricker mycket kaffe oxå. trodde som du att det skulle ta sig med en gång, dock inte... Men några av mina arbetskamrater vet att vi försöker iaf, så vi får väl se. Bim på onsdag men har inga symtom eller dylikt o hade ibte riktigt koll på just ägglossningsdagen, men hade sex runtomkring där så de gick nog ändå då spermierna lever i flera dagar :) kram för missfallet :(
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-25 18:17:08 följande:
    Finns inget bättre yrke <3 efter semester ny hoppar jag till småbarn från stora barn. Ska vara på småbarn ett år, då arbetskamraten är tjänstledigt. Men jag hoppas inte kunna jobba ett år utan åtta månader ;) från o med nu. Ja mina arbetskamrater dricker mycket kaffe oxå. trodde som du att det skulle ta sig med en gång, dock inte... Men några av mina arbetskamrater vet att vi försöker iaf, så vi får väl se. Bim på onsdag men har inga symtom eller dylikt o hade ibte riktigt koll på just ägglossningsdagen, men hade sex runtomkring där så de gick nog ändå då spermierna lever i flera dagar :) kram för missfallet :(
    Pratade med en kollega på jobbet igår och de hade fått missfall och redan 2 månader efter blev de gravida och har en jättefin pojke idag. Han sa att det barnmorskan sagt att det är jättevanligt att förstföderskor får missfall. Vet ni något om det?
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2015-07-25 18:17:08 följande:
    Även om ni inte hade sex just på dagen för ÄL så fanns det säkerligen en hel del spermier i rörelse då iaf så en chans finns det ju absolut!

Efter mitt första missfall i höstas så har jag från Äl fram tills bim varje månad haft massor med symtom alltifrån molvärk, illamående, yrsel o framför allt stora o ömmande bröst. Sånt hade jag aldrig innan...Men förra månaden när jag plussade igen (som tyvärr också slutade i missfall) så hade jag inte alls mycket symtom o tänkte att det kasnke kan vara nå positivt vilket det ju också var :)

Så att du inte har så mkt symtom än kanske är positivt tänkte jag? :)

tack för kramen Hjärta
  • halfbaked

Hej allihopa, jag hoppar in här. Vad skönt med en tråd som passar ganska bra tidsmässigt för mig Glad Jag och min sambo började försöka i början på oktober förra året men än så länge har det inte hänt något alls. Jag slutade med p-piller i juni 2014. Vi bor i närförort söder om Stockholm och är 24 respektive 27 år gamla.

Jag har tagit det hela med ganska stor ro, men det är klart att man har oroat sig ibland. Nu senaste månaden känner jag dock hur jobbigt det har blivit att det inte tar sig då jag känner att så många andra runtom mig fått barn/blivit gravida på sistone. Fick mensen igår dessutom så just nu är det riktigt tungt Rynkar på näsan

Mensen kommer mellan dag 35-60 för mig (oftast regelbundet ca dag 37) så vi har bara hunnit försöka sju gånger tror jag trots att de snart gått 10 månader...

• miamarina84
    emzerus skrev 2015-07-25 19:16:12 följande:

Även om ni inte hade sex just på dagen för ÄL så fanns det säkerligen en hel del spermier i rörelse då iaf så en chans finns det ju absolut!

Efter mitt första missfall i höstas så har jag från Äl fram tills bim varje månad haft massor med symtom alltifrån molvärk, illamående, yrsel o framför allt stora o ömmande bröst. Sånt hade jag aldrig innan...Men förra månaden när jag plussade igen (som tyvärr också slutade i missfall) så hade jag inte alls mycket symtom o tänkte att det kasnke kan vara nå positivt vilket det ju också var :)

Så att du inte har så mkt symtom än kanske är positivt tänkte jag? :)

tack för kramen

Ja chansen finns att de tagit sig, men tror dock ibte det. Jag är väldigt avslappnad vilket är bra så inte kroppen bildar spärrar ;) du har varit med om två missfall alltså, jobbigt. På utredningen sedan kanske de har svar på det, knappt en månad kvar :)
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2015-07-25 20:48:35 följande:

Ja chansen finns att de tagit sig, men tror dock ibte det. Jag är väldigt avslappnad vilket är bra så inte kroppen bildar spärrar ;) du har varit med om två missfall alltså, jobbigt. På utredningen sedan kanske de har svar på det, knappt en månad kvar :)

Vi får dock inte hjälp först i december eftersom missfallet i höstas dokumenterades då det vart väldigt utdraget o jag tillslut behövde skrapas. Detta skedde i början av december... så det är lite surt ????

Men funderar på att ringa privat gyn o se om de kan ta emot oss annars...
  • miamarina84
    emzerus skrev 2015-07-25 21:02:50 följande:

Vi får dock inte hjälp först i december eftersom missfallet i höstas dokumenterades då det vart väldigt utdraget o jag tillslut behövde skrapas. Detta skedde i början av december... så det är lite surt ????

Men funderar på att ringa privat gyn o se om de kan ta emot oss annars...

Jaha på så vis, så efter ett missfall får man vänta ett år till :( det var ju inget roligt. Men ha ring en privat för att höra iaf, de e ju snart december hur hårda kan en privat vara? Lycka till :)
  • miamarina84

Skit oxå, mensen är påväg. Tre dagar förtidigt, så vi hoppas väl på elfte försöket gillt ;) säger som alla i denna tråd - hur svårt ska det vara?

• Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-26 12:29:18 följande:

Skit oxå, mensen är påväg. Tre dagar förtidigt, så vi hoppas väl på elfte försöket gillt ;) säger som alla i denna tråd - hur svårt ska det vara?

Kram!
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2015-07-26 12:29:18 följande:

Neeej :( Fy va tråkigt! men skam den som ger sig...på´t igen! Nångång vänder det, på ett eller annat vis ska det bli barn för oss alla i denna tråd!!
    KRAM Hjärta
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader