• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • happylife
    emzerus skrev 2016-11-24 14:22:30 följande:

Tack snälla du! <3

Hur är det med dig?

<3

Jag ska inte klaga, glad över att få ha krämpor.

Kollade på ul igår senast och det ser bra ut , glad men rädd fortfarande!
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-11-24 12:26:34 följande:

Hej! Jag väntar in ägglossning som verkar komma senare än vanligt. Skapades den 14 oktober o fick mens den 11 november o borde ha äl snart men hittills inge positivt ältest.

Hur går det för dig?

Kram

Tummar hålls här också <3
  • emzerus
    happylife skrev 2016-11-24 15:02:47 följande:

<3

Jag ska inte klaga, glad över att få ha krämpor.

Kollade på ul igår senast och det ser bra ut , glad men rädd fortfarande!

Du får klaga ;) skönt att allt såg bra ut! Vilken vecka är du i nu?
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-11-24 15:05:22 följande:

Tummar hålls här också <3

Tack <3

Har din lilla kommit nu? <3
  • happylife
    emzerus skrev 2016-11-24 16:52:50 följande:

Du får klaga ;) skönt att allt såg bra ut! Vilken vecka är du i nu?

Hehe känns fel att klaga =P

Men mår ändå helt ok!

V 15 (14+3) nu
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-11-24 16:53:29 följande:

Tack <3

Har din lilla kommit nu? <3

Ja, han är 4 veckor idag. Tiden bara flyger fram :)

Hoppas så att du får den finaste julklappen man kan få. Tycker verkligen att det får räcka med otur nu. Kram!
  • emzerus
    happylife skrev 2016-11-24 16:58:55 följande:

Hehe känns fel att klaga =P

Men mår ändå helt ok!

V 15 (14+3) nu

Men oj va tiden har gått :) härligt att ha kommit så långt ändå!

Mys!! Ta hand om dig! <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-11-24 17:50:28 följande:

Ja, han är 4 veckor idag. Tiden bara flyger fram :)

Hoppas så att du får den finaste julklappen man kan få. Tycker verkligen att det får räcka med otur nu. Kram!

Men åh va underbart! Stort grattis till dig!! <3

En liten pojke...har han fått nå namn?

Du behöver inte berätta om du inte vill såklart. .. :)

Stort grattis igen o njut av din lille prins <3
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-11-24 19:24:38 följande:

Men åh va underbart! Stort grattis till dig!! <3

En liten pojke...har han fått nå namn?

Du behöver inte berätta om du inte vill såklart. .. :)

Stort grattis igen o njut av din lille prins <3

Tack <3

Oliver heter han och han är världens sötaste :)
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-11-24 20:31:44 följande:

Tack <3

Oliver heter han och han är världens sötaste :)

Men åh vilket fint namn o jag förstår att han är världens sötaste <3
  • happylife
    emzerus skrev 2016-11-24 19:22:35 följande:

Men oj va tiden har gått :) härligt att ha kommit så långt ändå!

Mys!! Ta hand om dig! <3

Ja faktiskt...första veckorna kändes som en evighet men sen rullar de på.

Då glömmer man allt jobbigt som varit, som tur är.

Lycka till nu <3
  • emzerus

Är på dag 15 i cykeln o ingen ägglossning än...eller inget utslag på ägglossningstest iaf. Vanliga cykler brukar jag ha äl på dag 11 eller 12. Började testa på dag 9 så tycker inte att jag borde ha missat heller. Kan äl komma mkt senare eller hoppar den över den här månaden tro? Frustrerande....

• happylife
    emzerus skrev 2016-11-25 10:24:30 följande:

Är på dag 15 i cykeln o ingen ägglossning än...eller inget utslag på ägglossningstest iaf. Vanliga cykler brukar jag ha äl på dag 11 eller 12. Började testa på dag 9 så tycker inte att jag borde ha missat heller. Kan äl komma mkt senare eller hoppar den över den här månaden tro? Frustrerande....

Är de din första äl efter avbrytandet?

Innan mitt avbrytande hade jag alltid äl dag 14. Men efter avbrytandet dag 21, oerhört frustrerande. Köpte rosenrot försök två, då kom äl redan dag 12!

Testat rosenrot? Trodde verkligen inte de kunde funka så bra.. Försök nr 3 blev jag gravid
  • pandoraDiem

Kan tänka mig att kroppen är lite i obalans efter skapandet. Jag är lite oerfaren angående äl-test dock, körde nästan enbart med tempning så vet inte hur lätt det är att missa med testen. Kanske har frågat innan, men har du testat tempning? Hoppas du har haft äl eller har det nu i dagarna, vet hur frustrerande det kan vara att bara vänta på att försöka igen.

• emzerus
    happylife skrev 2016-11-25 11:14:58 följande:

Är de din första äl efter avbrytandet?

Innan mitt avbrytande hade jag alltid äl dag 14. Men efter avbrytandet dag 21, oerhört frustrerande. Köpte rosenrot försök två, då kom äl redan dag 12!

Testat rosenrot? Trodde verkligen inte de kunde funka så bra.. Försök nr 3 blev jag gravid

Jag vet inte... väntade in en mens efter skrapningen som kom den 11 november. Så hade kanske ägglossning mellan skrapningen den 14 okt o mensen 11 nov.

Var det första äl efter skrapning som äl kom dag 21 eller flera cykler?

Har inte testat rosenrot men fortsätter äl att krångla kan jag göra det.

Tack för ditt svar! <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-11-25 11:35:18 följande:

Kan tänka mig att kroppen är lite i obalans efter skapandet. Jag är lite oerfaren angående äl-test dock, körde nästan enbart med tempning så vet inte hur lätt det är att missa med testen. Kanske har frågat innan, men har du testat tempning? Hoppas du har haft äl eller har det nu i dagarna, vet hur frustrerande det kan vara att bara vänta på att försöka igen.

Har alltid funkat bra med testen förut...har använt mig av clearblues digitala som ger glad gubbe så har aldrig behövt analysera streck.

Har inte testat att tempo just pga att ältesten funkat så bra.

Kan jusåklart vara att kroppen inte är i fas än... får se om jag testar tempning framöver.

Tack för ditt svar! <3
  • happylife
    emzerus skrev 2016-11-25 14:42:27 följande:

Jag vet inte... väntade in en mens efter skrapningen som kom den 11 november. Så hade kanske ägglossning mellan skrapningen den 14 okt o mensen 11 nov.

Var det första äl efter skrapning som äl kom dag 21 eller flera cykler?

Har inte testat rosenrot men fortsätter äl att krångla kan jag göra det.

Tack för ditt svar! <3

Jag hann få tre ägglossningar innan de tog sig, det var de två första som kom runt dag 21, den tredje då jag tog rosenrot kom dag 12, och då tog det sig.

Kan va värt att testa iaf tycker jag, för det är otroligt enerverande med sen äl, cyklerna blir så långa och den redan långa väntan ännu längre!

Tycker absolut du ska tempa, jag gjorde det, dels får man bra koll men sen går även tiden lite fortare när man sysselsätter sig. Köpte VIP också, massa roliga/bra funktioner!
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader