• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • miamarina84
    pandoraDiem skrev 2016-03-10 21:47:24 följande:

Tack :) är beräknad till sista oktober.

Hoppas så att det tar sig för dig denna gång. Angående symptom var jag tvärsäker på att mensen skulle komma, jag hade alla menssymptom jag brukar ha. Mitt tydligaste gravsymptom blev därför att mensen inte kom, vågade testa först när jag var 4 dagar sen. För övrigt har jag fortfarande som mensvärk till och från, antar att det är livmodern som växer. Hoppas nu att dina symptom betyder att nån har flyttat in i din livmoder :) håller tummarna!

Då blev det en ordentlig överraskning då du hade mens symtom. Grattis :) lång väntan till oktober nu <3
  • lillskrutten

Jag har lärt mig av mitt misstag nu att testa för tidigt.

Fick gravid 1-2v i söndags med bim i tisdags.

Idag fick jag mens så ev är det är super tidigt missfall vill jag kalla det då faktiskt ägget verkar ha blivit befruktat.

Så framöver blir det inget testande i onödan.

miamarina84 skrev 2016-03-11 13:59:52 följande:

Egentligen varför tar man inte ett gravtest dagen Innan bim. Jag har bim i morgon o idag kan jag ibte tänka på annat. Så i bästa fall vore ett test bra för att sluta analysera osv. Kanske köper ett ikväll o testar i morgon bitti ;)

• miamarina84
    lillskrutten skrev 2016-03-11 17:56:53 följande:

Jag har lärt mig av mitt misstag nu att testa för tidigt.

Fick gravid 1-2v i söndags med bim i tisdags.

Idag fick jag mens så ev är det är super tidigt missfall vill jag kalla det då faktiskt ägget verkar ha blivit befruktat.

Så framöver blir det inget testande i onödan.

Min mens kommer alltid så fint regelbundet så har aldrig behövt testa faktiskt. Men inser nu att Jsg bara analyserar. Vart är mina spottings ska ju ha bim i morgon... Kanske blir det inga spottings, hade bara spottings en dag Innan bim förra månaden. Tror att min zonterapi har tagit bort dem :)
  • WhiteRose

I morse kom mensen med buller och bång, så 2 försöket med Pergotime lyckades inte heller. Hoppas på 3 gången gillt, annars går vi vidare med insemination.

• miamarina84
    WhiteRose skrev 2016-03-18 09:21:18 följande:

I morse kom mensen med buller och bång, så 2 försöket med Pergotime lyckades inte heller. Hoppas på 3 gången gillt, annars går vi vidare med insemination.

Vi hoppas alla på tredje gången gillt :)
  • pandoraDiem

Tråkigt med mens :( Hoppas du kan unna dig själv något speciellt i helgen som kan ge lite energi. Håller tummarna för tredje gången!
  • Nenna9

Usch så tråkigt med mensen:(. Håller tummarna för tredje gången gillt. Unna dig något gott i helgen, kram
  • WhiteRose

Imorse var vi på VUL, som visade 2 fina äggblåsor på 19 och 16 mm (efter tredje dosen Pergotime, enkeldos). Tog äl-spruta direkt efter och imorgon ska vi mysa på.

Om det inte lyckas denna gången heller måste vi hålla paus i en månad :( Och sedan vänta in mensen innan vi påbörjar en ny behandling, fortfarande med Pergotime men med insemination istället.

Hoppas alla har haft en bra påsk! Kram <3

• Nenna9
    WhiteRose skrev 2016-03-29 11:34:27 följande:

Imorse var vi på VUL, som visade 2 fina äggblåsor på 19 och 16 mm (efter tredje dosen Pergotime, enkeldos). Tog äl-spruta direkt efter och imorgon ska vi mysa på.

Om det inte lyckas denna gången heller måste vi hålla paus i en månad :( Och sedan vänta in mensen innan vi påbörjar en ny behandling, fortfarande med Pergotime men med insemination istället.

Hoppas alla har haft en bra påsk! Kram <3

Åh hoppas det funkar nu! Kram <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader