• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-08-17 17:02:56 följande:

Tack, det gick bra idag! Fick lämna blodprov för att kolla om jag är immun mot röda hund o sen för att se om jag haft ägglossning. 

Min man fick en tid för att lämna spermaprov. Och så bokade vi in en ny tid då vi ska träffa en läkare för undersökning samt göra upp en plan. Så det känns väldigt skönt! 

Hoppas du mår bra!! Närmar sig nu va tills bebisen kommer till er? <3

Vad kul att höra att det känns bra. Jag tyckte det var en enorm lättnad att få en plan. Fick ni läkartiden relativt snart eller?

Jo här är det bara bra, blir långsamt större. Snart bara 10 veckor kvar :)

Kram!
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-08-17 18:07:44 följande:
    Vad kul att höra att det känns bra. Jag tyckte det var en enorm lättnad att få en plan. Fick ni läkartiden relativt snart eller?

Jo här är det bara bra, blir långsamt större. Snart bara 10 veckor kvar :)

Kram!
    Fick läkartid den 8 september så relativt snart iaf :) 

Åh va härligt, hoppas att du mår bra i graviditeten <3
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-08-17 19:28:13 följande:

Fick läkartid den 8 september så relativt snart iaf :) 

Åh va härligt, hoppas att du mår bra i graviditeten <3

Skönt att ni inte behövde vänta så länge på läkartiden. Håller tummarna att ni får en bra plan som ni kan sätta igång med direkt, eller iaf typ direkt :)

Jodå, förutom blödningen jag hade i början av andra trimestern så har jag haft en bra graviditet. Hoppas slutet också blir bra.
  • miamarina84
    emzerus skrev 2016-08-17 16:59:36 följande:

Åh, hoppas att det gått bra idag <3 Håller tummarna hårt för att ni får ett plus om ett par veckor!! 

Hur har allt gått med äggplock o så, gjort ont?

Självklart kämpar jag också vidare, finns liksom inget val <3 

Jag är jätte mesig med smärta o pipig o gnällig. Men man får så mycket medicin så jag kände inte direkt något. Man känner att de gör något men inget gör ont :) jobbigaste var att sätta in embryot för då var de tvungna att öppna upp så mycket tyckte jag :/ hade väldigt ont efter äggplocket fram till insättning. Sedsn har jag kunnat jobba . Har ni fått tid nu i september? Skönt att det är i rullning :)
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-08-19 20:01:55 följande:

Jag är jätte mesig med smärta o pipig o gnällig. Men man får så mycket medicin så jag kände inte direkt något. Man känner att de gör något men inget gör ont :) jobbigaste var att sätta in embryot för då var de tvungna att öppna upp så mycket tyckte jag :/ hade väldigt ont efter äggplocket fram till insättning. Sedsn har jag kunnat jobba . Har ni fått tid nu i september? Skönt att det är i rullning :)

Håller verkligen tummarna stenhårt att det blir plus för er nu!

Ja vi har tid 6 september o ska få svar på prover jag lämnat samt min mans spermier ob som han ska lämna om ett par veckor. Ska även göras upp en plan för oss.

Jag har plussat igen :) fick svagt positivt i förrgår dom sedan ökAT i styrka o idag positivt på cb digital. Är på äl+11 idag så går se om jag passerar bim denna gång. Men har en bra känsla idag iaf <3
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-08-19 21:57:21 följande:

Ja vi har tid 6 september o ska få svar på prover jag lämnat samt min mans spermier ob som han ska lämna om ett par veckor. Ska även göras upp en plan för oss.

Jag har plussat igen :) fick svagt positivt i förrgår dom sedan ökAT i styrka o idag positivt på cb digital. Är på äl+11 idag så går se om jag passerar bim denna gång. Men har en bra känsla idag iaf <3

Åh, håller alla tummar att plusset blir starkare och stannar i sådär 9 månader! Nu är det verkligen, verkligen din tur.
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-08-19 22:59:13 följande:

Åh, håller alla tummar att plusset blir starkare och stannar i sådär 9 månader! Nu är det verkligen, verkligen din tur.

Tack snälla du <3
  • miamarina84
    emzerus skrev 2016-08-19 21:57:21 följande:

Åh så spännade

Håller alla tummar o tår :)
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-08-20 13:37:41 följande:
    Åh så spännade

Håller alla tummar o tår :)
    Tack <3
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-08-20 13:37:41 följande:
    Tänker på dig o håller tummarna så hårt jag bara kan <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader