• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2016-02-26 14:22:52 följande:
    Härligt! Vilken bra inledning på helgen :)
    Kramar
    Tack vännen <3! Kram
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2016-02-26 11:39:42 följande:

Hej tjejer!

Återbesöket gick jättebra, värdena ser väldigt bra ut. T4 ligger nu på 22 så helt normalt. Tsh har alltid legat mycket lågt på mig (0,02) och likaså nu men inget som de reagerar på skulle påverka fertilitet. Däremot ska man ju inte ligga för högt. Vi diskuterade att jag kanske skulle kunna äta 75 mikrogram två dagar i veckan och 100 som jag äter nu resten. Men hon tyckte inte det var nödvändigt med tanke på att värdena ändå låg bra och att man ändå justerar dosen vid en ev graviditet. Jag kommer nu fortsätta gå på koll hos endokrina mottagningen för att se att det fortsätter bra och så. Så det känns bra!
    Trevlig helg på er!

Kram

Vad skönt vännen! <3 Härligt att allt såg bra ut o att läkaren tycker du ligger bra i värdena :) 

Då har du också ett lågt tsh... är ju det jag också haft o t4 har legat normalt tidigare men ändå har de velat sänka min dos så att tsh höjs. Känns ju onödigt då kanske... Tänk att läkarna säger så olika :( 

jag ska ta nya prover nästa vecka o på återbesök 7 mars... 

trevlig helg! 
    Kram!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2016-02-26 18:36:22 följande:
    Vad skönt vännen! <3 Härligt att allt såg bra ut o att läkaren tycker du ligger bra i värdena :) 

Då har du också ett lågt tsh... är ju det jag också haft o t4 har legat normalt tidigare men ändå har de velat sänka min dos så att tsh höjs. Känns ju onödigt då kanske... Tänk att läkarna säger så olika :( 

jag ska ta nya prover nästa vecka o på återbesök 7 mars... 

trevlig helg! 
    Kram!
    Hoppas så att dina värden rättat till sig så att tsh sänks för dig. Såg att du haft 14 förra gången du testade så hoppas det sänkts igen. Kram<3
  • lillskrutten

Verkar som vi lyckats efter en kur med Pergotime. Mått illa hela natten så tog ett test för en timme sen. Gravid 1-2 står det på CB digital.

Har tid idag på gyn för att ta blodprov o kolla om jag haft äl. Känns ganska överflödigt. ;) men åker dit ändå o hoppas de istället går med på att ta ett för att säkerställa graviditet.

• Nenna9
    lillskrutten skrev 2016-02-29 06:04:58 följande:

Verkar som vi lyckats efter en kur med Pergotime. Mått illa hela natten så tog ett test för en timme sen. Gravid 1-2 står det på CB digital.

Har tid idag på gyn för att ta blodprov o kolla om jag haft äl. Känns ganska överflödigt. ;) men åker dit ändå o hoppas de istället går med på att ta ett för att säkerställa graviditet.

Grattis!!!
  • pandoraDiem

Grattis! Haha ja du borde haft äl ja ;) härligt att pergotime fungerade för er :)
  • lillskrutten
    pandoraDiem skrev 2016-02-29 17:19:41 följande:

Grattis! Haha ja du borde haft äl ja ;) härligt att pergotime fungerade för er :)

Hon tog det provet ändå. Har otur att ha en sköterska jag inte tålt från första gång.

Hon ifrågasatte varför jag redan tog ett grav test. Att det är vanligt att det visar plus innan mens.

Jag känner svidande känsla i livmodern nu hela tiden så nånting är det då där inne.
  • emzerus

Grattis :) 
    Va härligt att pergotime fungerade för er <3
  • pandoraDiem
    lillskrutten skrev 2016-02-29 17:33:21 följande:

Hon tog det provet ändå. Har otur att ha en sköterska jag inte tålt från första gång.

Hon ifrågasatte varför jag redan tog ett grav test. Att det är vanligt att det visar plus innan mens.

Jag känner svidande känsla i livmodern nu hela tiden så nånting är det då där inne.

Vilken osympatisk människa, tråkigt. Tycker hin hade kunnat säga grattis istället. Kram!
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader