emzerus skrev 2016-01-28 21:56:44 följande:
Jodå vi kämpar på här...har varit lite jobbigt sista tiden. Dels på jobbet sen med denna bebisverkstad som liksom aldrig vill fungera :( vart gravid förra månaden men fick missfall (eller om det var en kemisk graviditet, för avslutades precis när mensen skulle kommit) Fick plus några dagar innan. Känner mig så nedslagen o tankarna "är vi ett av dom paren som aldrig kommer få egna barn?" smyger sig på :(
Har tid på kvinnokliniken 8 februari o då ska vi diskutera vad för alternativ vi har OM det aldrig fungerar för oss på egen hand. det är jag som ville ha detta samtal för att veta om tex ivf ens är ett alternativ för oss. För gravida lyckas vi bli men desto svårare att behålla graviditeten. haft 6 tidiga missfall sen september 2014.
Äter ju Levaxin för att jag har haft sköldkörtelcancer o opererat bort hela sköldkörteln o har svårt att hitta rätt dos där....i början av januari fick jag provsvar o då lår mitt tshvärde skyhögt o hade väl gjort sen oktober. hade tsh 14!!! Så det är ju inte så bra... men har höjt min dos nu så hoppas att värdet är bättre snart igen!
Äter du Levaxin nu? Gick op bra, ingen påverkan på stämbandet?
Usch så jobbigt att tänka så vännen. Hoppas så att det blir bättre snart. Skönt att ni har tid snart ändå för att diskutera alternativen. Någon förklaring tycker man ju att det borde finnas när det hela tiden upprepar sig. Måste vara så psykiskt påfrestande, känner verkligen med dig.
Operationen gick jättebra, inga påverkningar på stämbanden. Ända jag har känt att nacken vart lite stel samt att jag kände lite halsont när man sväljer. Men allt det har blivit så mycket bättre och känns otroligt bea efter så här kort tid. Jag äter en tablett (100 mikrogram) levaxin nu, samma dos som innan operationen. När jag lämnade sjukhuset dagen efter operation så var värdena helt normala. Har återbesök 26 februari så får se då om de behöver justera någonting.
Har också förstått att det kan vara svårt att hitta rätt dos. Har du haft så flera ggr eller är det nu sista tiden som dina värden ändrats?
Kram