• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • WhiteRose

Även jag har börjat med Pergotime, avslutade kuren i går. På fredag skal jag till gyn för att göra VUL och se om Pergotime har funkat.

Inga biverkningar ALLS, vilket just nu känns som ett tecken på att det inte funkar på mig..

• lillskrutten
    WhiteRose skrev 2016-01-26 10:07:53 följande:

Även jag har börjat med Pergotime, avslutade kuren i går. På fredag skal jag till gyn för att göra VUL och se om Pergotime har funkat.

Inga biverkningar ALLS, vilket just nu känns som ett tecken på att det inte funkar på mig..

Håller tummarna att det gett resultat trots att du inte känt av något.

Alla får ju inte biverkningar medan andra får alla.

Jag ska börja med Pergotime nästa cykel vilket borde bli i slutet av februari.

Hur många kurer har ni planerat för?
  • WhiteRose
    lillskrutten skrev 2016-01-26 11:51:00 följande:
    Håller tummarna att det gett resultat trots att du inte känt av något.

Alla får ju inte biverkningar medan andra får alla.

Jag ska börja med Pergotime nästa cykel vilket borde bli i slutet av februari.

Hur många kurer har ni planerat för?
    Tack :)

Det är inte helt planerat, som jag har förstått det.. Men om jag inte reagerar på Pergotime (har bara provat enkeldos nu, finns ju även dubbel- och trippeldos) går vi vidare med ägglossningssprutor.
  • Nenna9
    lillskrutten skrev 2016-01-26 08:05:00 följande:

Har inget med det fysiska i denna resa att göra..men jag har äntligen fått ett fast heltidsjobb. Jag ser det som meningen med varför det dröjt med att så ett frö. Hade jag blivit gravid tidigare hade detta inte hänt.

Nu kan jag slappna av gällande det ekonomiska och tryggheten att om jag ska va mammaledig en vacker dag så har jag något att komma tillbaka till sen.

Grattis till jobb! Hoppas det också gör att spärren släpper på alla håll:)! Kram
  • Nenna9
    WhiteRose skrev 2016-01-26 10:07:53 följande:

Lycka till på fredag, håller tummarna!
  • Nenna9

Idag var vi på vårt återbesök efter utredningen. Har fått ligga lite på vänt eftersom jag skulle opereras. Allt ser bra ut för både mig och sambon och vi har ju blivit gravida förut så läkaren tror absolut att vi kommer lyckas snart igen, och så är också våran tro. Hans prover var jättebra och min äggreserv och andra prover likaså så det känns väldigt skönt och gör att vi slappnar av mera nu när vi fått svar. Vi har ju inte riktigt försökt så länge men med tanke på omständigheterna som gjorde att vi fick göra utredningen så är det med facit i hand sååå bra att vi gjorde den. En remiss för ivf är skickad idag, (vi har ju ändå bara försökt blivit gravida 6 månader varav vi plussat en gång på tredje försöket) men det är ca 6 mån-1 år väntetid på ivf här så det känns bra att ha det som back-up plan om vi inte blir gravida på egen hand innan dess. Så förhoppningsfulla är vi:)!

• emzerus
    lillskrutten skrev 2016-01-26 08:05:00 följande:

Har inget med det fysiska i denna resa att göra..men jag har äntligen fått ett fast heltidsjobb. Jag ser det som meningen med varför det dröjt med att så ett frö. Hade jag blivit gravid tidigare hade detta inte hänt.

Nu kan jag slappna av gällande det ekonomiska och tryggheten att om jag ska va mammaledig en vacker dag så har jag något att komma tillbaka till sen.

Stort grattis till jobbet!! va roligt!! :) 
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2016-01-27 19:32:06 följande:

Idag var vi på vårt återbesök efter utredningen. Har fått ligga lite på vänt eftersom jag skulle opereras. Allt ser bra ut för både mig och sambon och vi har ju blivit gravida förut så läkaren tror absolut att vi kommer lyckas snart igen, och så är också våran tro. Hans prover var jättebra och min äggreserv och andra prover likaså så det känns väldigt skönt och gör att vi slappnar av mera nu när vi fått svar. Vi har ju inte riktigt försökt så länge men med tanke på omständigheterna som gjorde att vi fick göra utredningen så är det med facit i hand sååå bra att vi gjorde den. En remiss för ivf är skickad idag, (vi har ju ändå bara försökt blivit gravida 6 månader varav vi plussat en gång på tredje försöket) men det är ca 6 mån-1 år väntetid på ivf här så det känns bra att ha det som back-up plan om vi inte blir gravida på egen hand innan dess. Så förhoppningsfulla är vi:)!

Åh va skönt att allt ser bra ut och att ni står i kö för ivf! Är ju bra att ni får stå i kö ändå...utifall att... men nu när du opererats så kommer ni säkert lyckas snart ändå ska du se :) 
  • Nenna9
    emzerus skrev 2016-01-27 19:45:40 följande:
    Åh va skönt att allt ser bra ut och att ni står i kö för ivf! Är ju bra att ni får stå i kö ändå...utifall att... men nu när du opererats så kommer ni säkert lyckas snart ändå ska du se :) 
    Tack fina, det känns toppen!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2016-01-27 19:45:40 följande:
    Hur är det med dig annars vännen <3?
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader