• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus
    lillskrutten skrev 2016-01-01 23:17:20 följande:

I 14 månader har jag haft mycket mellanblödningar just före och efter den rikliga mensen. Detta borde ha börjat i söndags men än har ingen blödning över huvud taget kommit igång. Bim va igår. Har inte fått utslag på äl testerna hemma men då hoppet alltid lever kvar undrar jag ju om vi kan ha lyckats ändå. Men de negativa tankarna säger att det är en månad då mensen kanske hoppar över ändå. Nån gång ska man väl va med om det. Vill inte göra grav test då jag sagt till mig själv att nästa gång jag gör ett sånt ska det va 100% positivt.

Att du varken fått mellanblödning eller mens ännu bådar ju gott måste jag säga :) 
    Och att du inte fått utslag på Ältester behöver inte betyda att Äl inte skett ändå. Åh vad jag håller tummarna för dig! :) 
  • lillskrutten
    emzerus skrev 2016-01-02 10:56:21 följande:

Att du varken fått mellanblödning eller mens ännu bådar ju gott måste jag säga :) 

Och att du inte fått utslag på Ältester behöver inte betyda att Äl inte skett ändå. Åh vad jag håller tummarna för dig! :) 

Tusen tack!
  • pandoraDiem
    lillskrutten skrev 2016-01-01 23:17:20 följande:

I 14 månader har jag haft mycket mellanblödningar just före och efter den rikliga mensen. Detta borde ha börjat i söndags men än har ingen blödning över huvud taget kommit igång. Bim va igår. Har inte fått utslag på äl testerna hemma men då hoppet alltid lever kvar undrar jag ju om vi kan ha lyckats ändå. Men de negativa tankarna säger att det är en månad då mensen kanske hoppar över ändå. Nån gång ska man väl va med om det. Vill inte göra grav test då jag sagt till mig själv att nästa gång jag gör ett sånt ska det va 100% positivt.

Känner igen rädslan för negativa test, min har nu blivit ännu större efter två negativa test. Håller tummarna att det tagit sig för er denna gång! Kram
  • lillskrutten
    pandoraDiem skrev 2016-01-03 08:14:19 följande:

Känner igen rädslan för negativa test, min har nu blivit ännu större efter två negativa test. Håller tummarna att det tagit sig för er denna gång! Kram

Kunde inte hålla mig så tog ett test igår kväll som såklart va negativt. Bröt ihop i vanlig ordning och känner mig rätt värdelös just nu.
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2016-01-03 10:12:34 följande:

Kunde inte hålla mig så tog ett test igår kväll som såklart va negativt. Bröt ihop i vanlig ordning och känner mig rätt värdelös just nu.

Jävla skit :(
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-01-03 08:14:19 följande:
    Hur har det gått för dig då, har mensen kommit? Vilken dag i cykeln är du?
    Håller tummarna för dig med <3 

Detta ska bli vårt år tjejer! Nu har vi väl ändå kämpat länge nog tycker jag!! 

KRAM till er alla <3
  • pandoraDiem
    lillskrutten skrev 2016-01-03 10:12:34 följande:

Lider verkligen med dig, men kom ihåg att du inte alls är värdelös. Du är tvärtom väldigt stark som orkar gå igenom det här. Kram
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-01-03 12:30:45 följande:

Hur har det gått för dig då, har mensen kommit? Vilken dag i cykeln är du?

Håller tummarna för dig med <3 

Detta ska bli vårt år tjejer! Nu har vi väl ändå kämpat länge nog tycker jag!! 

KRAM till er alla <3

Jag fick mens, på dag 33. Har aldrig varit så sen, brukar ligga mellan 22 max 28 dagar så kändes lite som ett elakt skämt när det var så pass sen att jag hann ta två negativa tester och sen få mens lagom till det nya året. Men det var förra året och nu är det året slut och det känns jävligt skönt.

Håller med dig, detta år är allas vårt år! Ett år för alla oss som kämpar.

Kram!
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-01-03 15:00:19 följande:
    Jag fick mens, på dag 33. Har aldrig varit så sen, brukar ligga mellan 22 max 28 dagar så kändes lite som ett elakt skämt när det var så pass sen att jag hann ta två negativa tester och sen få mens lagom till det nya året. Men det var förra året och nu är det året slut och det känns jävligt skönt.

Håller med dig, detta år är allas vårt år! Ett år för alla oss som kämpar.

Kram!
    Ja fyy att du skulle behöva gå över tiden o så var det ändå inget :( kroppen kan verkligen spela en ett spratt med jämna mellanrum. 

Men som sagt nytt år o nya möjligheter <3 

KRAM!
  • emzerus
    Nenna9 
    Hur går det för dig? Har du fått tid för operation, eller har du kanske tom gjort den nu? 

Hoppas allt är bra med dig! 
    Kram!
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader