pandoraDiem skrev 2015-11-10 21:30:27 följande:
Åh vad jobbigt att du inte fick svar på alla dina frågor. Jag känner så igen din frustration över hela försöka-få-barn situationen. Du kanske kan komma fram till något mellanting med dig själv om du känner att 3-6 månaders uppehåll är för långt? Kanske kan du testa 1 eller 2 månaders uppehåll där du bara tillåter dig själv att släppa allt? När jag känner mig för stressad brukar jag tänka att tiden som går nu kommer betyda mindre när jag väl sitter där med mitt barn i famnen. För jag måste tro på att det kommer att gå tillslut på nåt sätt. Massa kramar!
Ja det är riktigt frustrerande :( Och när man försökt så länge så kan man inte, åtminstone kan inte jag, bara släppa allt o ta det som det kommer under månaden. I bakhuvudet finns alltid tanken där "när är det äl, när är bim, känner jag inte av lite symtom nu m.m m.m...." Så visste vore det skönt på ett sätt att släppa allt för en kort tid. Vi har inte riktigt pratat om det ännu jag o min man, iaf inte bestämt något. men november låter vi bli försök åtminstone o sen tänker jag ev december med o sen ta nya tag nästa år. men vi får se...
Det var en fin tanke du har måste jag säga, att tiden nu inte kommer betyda så mycket sen när vårt efterlängtade barn väl kommit.... <3
Tack för ditt stöd <3
Kram!