• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-10-20 20:07:50 följande:

Håller tummarna för er! Tycker mig kanske ana något svagt emzerus, bilderna här på fl blir ju inte av bästa kvalité direkt :)

Nej det är så svårt att få med på bild samt att bilderna kan synas olika bra på olika datorer/mobiler...men jag hoppas att det ökar i styrka snart :)
    Nenna9 skrev 2015-10-20 20:25:58 följande:
    Tycker mig också ana ett svagt plus, håller tummarna för er alla! Vill också börja försöka igen!!
    Hoppas ju såå!! Vill att det ökar i styrka o då börjar jag med progestron så hoppas vi att det gör underverk! :)  Förstår att du vill börja försöka igen vännen, men snart är ni där hoppas jag!! <3 KRAM!

• Leonas
    emzerus skrev 2015-10-20 19:27:59 följande:

Äl+10 idag o bim den 24 oktober. Tog ett cbtest imorse o tycker mig ana ett svagt svagt plus. Någon mer som ser det jag ser? :)

Hoppas innerligt att Det är ert plus som håller i sig! <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-20 20:29:55 följande:
    Hur lång är din cykel? Tänker jag är på äl+13 och bim 26/10? Fick glad gubbe på cb redan dag 9 denna gång så kanske har med de o göra. Tror att jag ligger tidigt med äl. Kram <3
    Min cykel brukar vara 28 dagar o denna månad fick jag ÄL på dag 14. ÄL har kommit lite senare sista månaderna, i början av året hade jag ÄL dag 11 eller 12 i cykeln o alltid mens 16 dagar efter positivit Ältest men efter 3 missfall på raken i juni juli o augusti så har dels ÄL kommit senare o så vet jag inte riktigt om lutealfasen är 16 dagar fortfarande eller kortare nu?

Kram!
  • emzerus
    Leonas skrev 2015-10-20 22:36:43 följande:
    Hoppas innerligt att Det är ert plus som håller i sig! <3
    tack snälla du!! <3

Skulle inte ta ett test imorse men gjorde det iaf dum som jag var o tyckte inte att strecket var nå starkare alls...kanske tom liite svagare :( vet att det fortfarande är tidigt (ÄL+11) men borde inte strecket iaf bli lite lite starkare varje dag?
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-10-21 17:51:08 följande:
    Min cykel brukar vara 28 dagar o denna månad fick jag ÄL på dag 14. ÄL har kommit lite senare sista månaderna, i början av året hade jag ÄL dag 11 eller 12 i cykeln o alltid mens 16 dagar efter positivit Ältest men efter 3 missfall på raken i juni juli o augusti så har dels ÄL kommit senare o så vet jag inte riktigt om lutealfasen är 16 dagar fortfarande eller kortare nu?

Kram!
    Då har vi ungefär lika lång iaf. Går jag tillbaka och kollar sista 8 mån så varierar det lite mellan 26-30 men oftast 27 dagar. Är det konstigt att jag har äl så tidigt? Sista månaderna har jag fått glad gubbe dag 9-10. Någon gång tom dag 8. Hoppas sååå att strecket blir starkare för dig nu<3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-21 20:29:07 följande:

Då har vi ungefär lika lång iaf. Går jag tillbaka och kollar sista 8 mån så varierar det lite mellan 26-30 men oftast 27 dagar. Är det konstigt att jag har äl så tidigt? Sista månaderna har jag fått glad gubbe dag 9-10. Någon gång tom dag 8. Hoppas sååå att strecket blir starkare för dig nu<3

Tycker inte det är konstigt att ha äl tidigt. Huvudsaken är ju att lutealfasen är hyfsat lång så att ett ev befruktat ägg hinner fästa. Och med lång menas väl 12-16 dagar.

Så verkar i so ordning tycker jag :)

Ja ja hoppas verkligen att det blir ett ordentligt plus snart o att det får stanna!! <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-10-21 21:14:15 följande:
    Tycker inte det är konstigt att ha äl tidigt. Huvudsaken är ju att lutealfasen är hyfsat lång så att ett ev befruktat ägg hinner fästa. Och med lång menas väl 12-16 dagar.

Så verkar i so ordning tycker jag :)

Ja ja hoppas verkligen att det blir ett ordentligt plus snart o att det får stanna!! <3
    Tack fina <3! Har du tagit nått mer test idag eller väntar du? Snacka om att du har lätt för att bli gravid iaf:)!
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-22 14:17:27 följande:
    Tack fina <3! Har du tagit nått mer test idag eller väntar du? Snacka om att du har lätt för att bli gravid iaf:)!
    Tog ett test imorse o möjligen att jag anade något där...så jag vet inte alls. Antingen var det något som sen avstannat o så kommer mensen snart eller så blir det starkare snart. Är hemskt att inte veta :(

Den senaste tiden verkar jag haft väldigt lätt för att bli gravid, men har varit sämre med att få behålla graviditeterna :( Hoppas att det kan funka med båda delarna snart!! <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-10-22 16:34:21 följande:
    Tog ett test imorse o möjligen att jag anade något där...så jag vet inte alls. Antingen var det något som sen avstannat o så kommer mensen snart eller så blir det starkare snart. Är hemskt att inte veta :(

Den senaste tiden verkar jag haft väldigt lätt för att bli gravid, men har varit sämre med att få behålla graviditeterna :( Hoppas att det kan funka med båda delarna snart!! <3
    Ja verkligen, men som du säger båda delarna måste funka! Håller tummarna! Var och tog blodprover imorse och läkaren ska ringa imorgon runt 09.00 så hoppas innerligt att värdena gått ner så jag snart får operationstid! Kram <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-22 16:45:19 följande:
    Ja verkligen, men som du säger båda delarna måste funka! Håller tummarna! Var och tog blodprover imorse och läkaren ska ringa imorgon runt 09.00 så hoppas innerligt att värdena gått ner så jag snart får operationstid! Kram <3
    Ja det får vi hoppas att de gjort nu så att du kan få opereras o hamna på banan igen! jag håller tummarna o skriv gärna o uppdatera så snart du vet nåt! Kram <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader