pandoraDiem skrev 2015-10-18 18:52:52 följande:
Ja tiden mellan äl och bim är alltid så låång.
Jag och min sambo har diskuterat andra vägar mot barn ett tag nu. Och vi båda vill ha barn oavsett om det sker här hemma, via ivf, via donation eller adoption. Vi ställde oss precis i kö hos två adoptionsförmedlare, det är ju inte läge än men vi tänkte att vi iaf kan stå i kö så vi kan använda kötiden om det blir aktuellt. Först ska vi däremot testa ivf.
Jag tror det är viktigt att prata med varandra, känna in vad den andra är någonstans i denna kamp. Jag och min sambo tycker rätt lika vad det gäller hur mycket vi vill ha barn däremot tänker jag på det mer och vi hanterar det på olika sätt. Först bara antog jag att han kände samma som mig, nu vet jag att vi fungerar olika och därför kan hjälpa varandra.
Vad skönt att ni är eniga! Bra också att ni ställt er i adoptionskö, lika bra att liksom vara förberedda om utifall att...
miamarina84 skrev 2015-10-18 19:02:52 följande:
Skönt att ni är överens ;) ja o min sambo har inte lika stor kärlek till barn. Jag gör allt för att jag ska få barn :) medan min sambo säger att e de mina spermier som krånglar så vill inte han att Jag ska fortsätta med honom osv. Han vill inte adoptera eller ha en sperma bank. Som sagt han vill ibte ha barn till vilket pris som helst, som Ja vill. Den 12 november får vi alla våra och får därefter snacka tyvärr.
Jag tror att min man är mer "emot" adoption än ägg/spermiedonation i dagsläget. Jag ska inte säga att jag helt har förlikat mig med tanken att adoptera heller men kan inte säga blankt nej heller. I min värld (sen om det stämmer eller inte vet jag inte) så tror jag att det är lättare att knyta an till ett barn som man burit i magen trots att en/eller båda av oss inte är biologisk förälder. Då är man liksom med från början på ett annat sätt...
Om det kommer till det att det är enda utvägen för att få barn överhuvudtaget så lär vi ju diskutera det mer ingående o allvarligt än vad iaf vi gjort i dagsläget.
Det är inte lätt när man inte tycker lika och det finns inget rätt eller fel i detta. Och det är ju ett väldigt stort beslut så det gäller att kunna prata med varandra o vara ärliga o lyssna till hur den andra känner o tycker!
Jag hoppas bara att det ska gå vägen för oss alla snart! Vi förtjänar verkligen ett break nu tycker jag! <3