• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus

Strax efter jag skrev senaste inlägget tog jag ett nytt gravtest o fick detta :

Eftersom jag fick negativt igår morse så drack jag ett par glas vin igår kväll på festen jag var på, åt även salami o brieost :( Idag tog jag en ipren mot huvudvärken... men gjorde ju allt detta i tron att jag inte var gravid :(

Nu har jag börjat med progesteron iaf o hoppas att det gör susen för oss denna gång <3

• pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-10-25 14:21:08 följande:

Eftersom jag fick negativt igår morse så drack jag ett par glas vin igår kväll på festen jag var på, åt även salami o brieost :( Idag tog jag en ipren mot huvudvärken... men gjorde ju allt detta i tron att jag inte var gravid :(

Nu har jag börjat med progesteron iaf o hoppas att det gör susen för oss denna gång <3

Wow Grattis! Så kul! Är nog ingen fara med vinet och det andra, de flesta som inte har svårt att få barn lever ju helt som vanligt och äter och dricker därefter en bit in i graviditeten innan de inser att mensen är sen. Håller alla tummar för dig!
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-10-25 14:34:36 följande:
    Wow Grattis! Så kul! Är nog ingen fara med vinet och det andra, de flesta som inte har svårt att få barn lever ju helt som vanligt och äter och dricker därefter en bit in i graviditeten innan de inser att mensen är sen. Håller alla tummar för dig!
    Tack <3 Har sökt lite på det nu o tror egentligen inte heller att det borde vara nån fara, är ju som du säger också. Många lever ju som vanligt o både äter o dricker sånt man inet ska innan man vet att man är gravid vilket kan dröja flera veckor i vissa fall.

• Nenna9

Åh grattis! Nu hoppas vi det går vägen <3!!
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-25 15:58:04 följande:
    Åh grattis! Nu hoppas vi det går vägen <3!!
    Tack vännen <3 Håll tummarna hårt för oss är du gullig!!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-10-25 16:06:33 följande:
    Tack vännen <3 Håll tummarna hårt för oss är du gullig!!
    Det kan du räkna med <3!!!!
  • Leonas

<3
  • WhiteRose

Har snart gått 1 år och 3 månader sedan jag slutade med p-piller, dvs. 15 månader. Under dessa 15 månader har jag haft mens 9 ggr. Trots att jag fick beskedet "väldigt mild PCO" av en privat gyn för ett par månader sedan, känns ju inte detta helt normalt.

I slutet av november ska vi till en fertilitsklinik, och där hoppas jag att vi kan få någon hjälp. Jag känner att det är något som inte helt stämmer, även om mina blodprover och hormonvärden ser helt normala ut.

Bara lite tankar såhär en måndag.. Kram på er <3

• Nenna9
    WhiteRose skrev 2015-10-26 14:17:07 följande:

Har snart gått 1 år och 3 månader sedan jag slutade med p-piller, dvs. 15 månader. Under dessa 15 månader har jag haft mens 9 ggr. Trots att jag fick beskedet "väldigt mild PCO" av en privat gyn för ett par månader sedan, känns ju inte detta helt normalt.

I slutet av november ska vi till en fertilitsklinik, och där hoppas jag att vi kan få någon hjälp. Jag känner att det är något som inte helt stämmer, även om mina blodprover och hormonvärden ser helt normala ut.

Bara lite tankar såhär en måndag.. Kram på er <3

Hoppas ni får hjälp att gå vidare där i alla fall! Kram <3
  • lillskrutten

Snacka om att alla känslor ligger utanpå kroppen under en sån här resa. Fick nyss samtal från kvinnokliniken och vi är inbokade för provtagning och läkarbesök. Jag fick lov att fråga henne om det innebär att vi gör en utredning. Ja svarade hon med ett skratt. ;) I början av december har vi läkarbesöket. Tyvärr kan jag inte ta ägglossningsprov pga att jag äter Provera men bra att kolla det som går. Jag är helt skakis och konstigt nog lycklig efter samtalet.

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader