• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2015-12-01 21:31:16 följande:

Livmodern mena jag ;) lite lätt nervositet här bara. Min fråga är löst :) svårt att tänka rätt ibland.... De enda jag ksn tänka på är min insprutning med kontrasten på fredag, nervös, rädd o har låg smärtgräns :/

Lycka till idag! Det kommer gå bra ska du se <3

Kram!
  • lillskrutten
    miamarina84 skrev 2015-12-04 06:45:14 följande:

Vas säger dina ägglossningstester då? Vet att man inte kan lita på dem till 100%. Vad sa ditt första prov? Provrörsbefruktning menar du ivf. Hoppas du har äl o blir gravid inom ett halv år :)

Jag gjorde det provet för två v sedan o antar att jag får reda på resultatet vid åtta nu på morgonen då de ska spruta in kontrast :/ hjälp.......

Jag har aldrig gjort egna äl test hemma då jag inte velat lägga till fler stressmoment. När vi inte blev gravida efter 10 mån och min mens var märklig sökte jag hjälp. Det var då hon blev tveksam till att jag ens har äl. Nu har jag ätit Provera i tre omgångar då kan man inte ta ett rättvist äl test pga det är samma hormon. Så 22/12 är det dags för första blodprovet för att kolla om jag haft äl denna månad.

Ja precis ivf. Läkaren sa provrörsbefruktning därför jag skrev så.
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2015-12-04 19:18:01 följande:

Jag har aldrig gjort egna äl test hemma då jag inte velat lägga till fler stressmoment. När vi inte blev gravida efter 10 mån och min mens var märklig sökte jag hjälp. Det var då hon blev tveksam till att jag ens har äl. Nu har jag ätit Provera i tre omgångar då kan man inte ta ett rättvist äl test pga det är samma hormon. Så 22/12 är det dags för första blodprovet för att kolla om jag haft äl denna månad.

Ja precis ivf. Läkaren sa provrörsbefruktning därför jag skrev så.

Ja de e en vetenskap de här med barn osv. Provrörsbefruktning känner jag är ett gammalt namn. Går ni privat hos någon utredning, de gjorde vi :) har hört om hormon sprutor men du skulle ha tabletter. Fy vilken lyx, hellre tabletter än sprutor :) då hoppas vi på att de hjälper nu. Håller tummarna :)
  • miamarina84

Nu är denna dag som jag fasat över borta. Igår spruta jag in kontrast i äggledarna. Det gjorde inte ont men den molande mensvärken gjorde att jag nästan svimma. Blev yr o fick vit näsa o svettningar haha. Har velat svimma under andra gyn undersökningar. Så jag är en svimmare sa utrednings gubben :) nu var min utredning klar och de finner inga fel så i januari om vi fortfarande inte är gravida ska vi ställa oss i ivf kö. Men vi hoppas starkt på bim 20/12 då de e sambon födelsedag vilket kan bli mer ödet ;) lycka till tjejer.

• lillskrutten

Går på landstingets kvinnoklinik. Tabletter är första steget isåfall om vi ska prova själva. Sprutor blir det nog innan ivf. Men tänker bara ett steg i taget nu.

Tack så mycket!

Försöker se ljust på allt men är tungt många gånger ändå.

miamarina84 skrev 2015-12-05 10:27:51 följande:

Ja de e en vetenskap de här med barn osv. Provrörsbefruktning känner jag är ett gammalt namn. Går ni privat hos någon utredning, de gjorde vi :) har hört om hormon sprutor men du skulle ha tabletter. Fy vilken lyx, hellre tabletter än sprutor :) då hoppas vi på att de hjälper nu. Håller tummarna :)

• emzerus
    miamarina84 skrev 2015-12-05 10:31:33 följande:

Nu är denna dag som jag fasat över borta. Igår spruta jag in kontrast i äggledarna. Det gjorde inte ont men den molande mensvärken gjorde att jag nästan svimma. Blev yr o fick vit näsa o svettningar haha. Har velat svimma under andra gyn undersökningar. Så jag är en svimmare sa utrednings gubben :) nu var min utredning klar och de finner inga fel så i januari om vi fortfarande inte är gravida ska vi ställa oss i ivf kö. Men vi hoppas starkt på bim 20/12 då de e sambon födelsedag vilket kan bli mer ödet ;) lycka till tjejer.

Vad skönt att ha det gjort o skönt att proverna ser bra ut! Håller tummarna hårt för att det blir en bra födelsedagspresent till din sambo o även en fin julklapp till er båda <3
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2015-12-05 18:26:02 följande:

Går på landstingets kvinnoklinik. Tabletter är första steget isåfall om vi ska prova själva. Sprutor blir det nog innan ivf. Men tänker bara ett steg i taget nu.

Tack så mycket!

Försöker se ljust på allt men är tungt många gånger ändå.

Ja tyvärr är det som en berg-och-dalbana :( jaha tabletter är första steget alltså, Man lär sig något nytt varje dag ;)
  • pandoraDiem

Här har det hänt saker sen sist jag var inloggad. Förstår att det känns tungt men vad skönt att alla börjar få lite hjälp nu iaf. Vi får helt enkelt hoppas att 2016 är året för oss alla :)

Jag har också en bim kvar i år, runt julafton. Egentligen tror jag inte på det alls men funderar på att hoppas lite på julmagin denna gång ;) var så länge sedan jag hoppades på riktigt.

Kram på er tjejer!

• emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-12-06 08:50:52 följande:

Här har det hänt saker sen sist jag var inloggad. Förstår att det känns tungt men vad skönt att alla börjar få lite hjälp nu iaf. Vi får helt enkelt hoppas att 2016 är året för oss alla :)

Jag har också en bim kvar i år, runt julafton. Egentligen tror jag inte på det alls men funderar på att hoppas lite på julmagin denna gång ;) var så länge sedan jag hoppades på riktigt.

Kram på er tjejer!

Julmagi låter som en plan :) har också bim den 24 december...vore väl en underbar julklapp :) Positivt ägglossningstest imorse så är mitt inne i den fertila perioden... 
    Min läkare tyckte ju att vi skulle ta en paus 3-6 månader men vi struntar i det... vi hoppade över november månad men nu kör vi igen o hoppas på det bästa!

Idag har jag träffat en nära vän som fick barn för 4 månader sen...vi har inte träffats sen hon fick sin dotter pga att hon haft kolik o så bor vi inte i samma stad men nu äntligen fick vi till en träff. Åhh va mysigt dte var att gosa med en lite bebis, längtan vart ju inte direkt mindre! men fick sånna lyckokänslor i hela kroppen så detta kan jag leva på ett tag <3 
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader