• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • miamarina84
    emzerus skrev 2015-11-09 16:23:43 följande:

Hur går det för er här inne?

jag trodde jag blödigt färdigt efter missfallet o har inväntat ÄL men ihelgen började jag få bruna flytningar som idag övergick i blödning igen...när jag kom hem från jobbet så kom det en stor klump på drygt 5 cm. usch va läskigt det var/kändes :(

Ringde till kvinnokliniken imorse pga bruna flytningarna o att jag hade ont i magen o fick tid imorgon hos den läkare som gjort vår missfallsutredning. Vill dels kolla upp vad som händer med mig just nu, om det var rester kvar efter missfallet eller om det är nå annat. Sen har jag en massa frågor till henne hur vi går vidare om det aldrig går för oss på egen hand.

Vet ibte hur du eller man känner i den situationen o hoppas att jag slipper det. En stor styrke kram till dig i detta elände och hoppas allt blir bra snart ;)
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-11-09 18:58:53 följande:

När du hade ditt x hade du positiva gravtest då eller vart de också negativa? Jag är faktiskt orolig för det :( men mina test vart ju negativa rätt fort... har lite ont till o från i magen men borde jag inet ha jätteont om det är ett x?

Hur upplevde du det?

Jag hade fortfarande pos test när jag testade 3 veckor efter första blödningen. Från början kändes det mest som mensvärk och typ en dag hade jag riktigt ont men det gick mer eller mindre över dagen efter så jag misstänkte aldrig x, hade knappt hört talas om det. Men om du testar helt negativt nu så tror jag inte det är någon fara med x men bra att du kollar upp det. Massa kramar!
  • Nenna9

Usch vad jobbigt att du fortfarande blöder emzerus:(. Men skönt att ni fått tid och träffa någon och prata ändå.

Jag har inte jättestor koll, vad är x?

Pandoradiem; förstår att du längtar till ivf, det kommer säkert gå bra då ska du se!

Miamaria84; skönt på något sätt ändå att ni får svar så man vet hur nu ska gå tillväga!

Jag själv har ännu inte fått någon op-tid men vet att det inte är jättelång tid kvar iaf så kämpar på. Undviker dock sex dagarna vid äl, lite smått konstigt kan jag ju säga;). Kram på er<3

• miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-11-10 11:48:41 följande:

Usch vad jobbigt att du fortfarande blöder emzerus:(. Men skönt att ni fått tid och träffa någon och prata ändå.

Jag har inte jättestor koll, vad är x?

Pandoradiem; förstår att du längtar till ivf, det kommer säkert gå bra då ska du se!

Miamaria84; skönt på något sätt ändå att ni får svar så man vet hur nu ska gå tillväga!

Jag själv har ännu inte fått någon op-tid men vet att det inte är jättelång tid kvar iaf så kämpar på. Undviker dock sex dagarna vid äl, lite smått konstigt kan jag ju säga;). Kram på er<3

Då ksn man säga att ni har spontan sex nu då, vilket man inte haft på ett år känns det som ;) hoppas ni får tid snart, man blir väl lite stressad osv då man vet att de snart e julledighet osv som doktorer gärna vill vara lediga på. Allt verkar ta lite tid, men ni/ vi är väl vana vid detta laget ;)
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-11-10 18:04:58 följande:

Hur har det gått hos läkaren idag emzerus?

Det gick väl både bra o dåligt... var inge x iaf men gulekroppen var kvar därav att jag började blöda igen. Så fick nå gulkroppshormon jag ska börja äta på fredag o sen 10 dagar framåt för att få ordning på kroppen typ.

hade massa frågor till läkaren idag som jag hoppades få svar på. Spermieprov på min man är inte aktuellt, det görs tydligen inte när man ändå kan bli gravid. Ville även få reda på vad våra alternativ är, tex IVF, eller ägg/spermiedonation...men dessa frågor ville hon inte diskutera med mig nu. Det är ju inte aktuellt än sa hon o jag försökte då säga att jag tycker det skulle kännas skönt att veta vad som gäller iaf så att jag slipper fundera på det. Men vi skulle få en tid om 3 månader för att diskutera detta :(

Hon sa även att hennes råd till mig/oss var att låta bli att försöka bli gravid 3-6 månader för att jag skulle återhämta mig både fysiskt o psykiskt. Hon sa att det är hennes råd men att jag självklart gör som jag vill. På ett sätt vore det "skönt" att låta bli ett par månader för jag känner ju själv att det styr mitt liv alldeles för mycket o jag mår ju faktiskt inte bra...gråter en hel massa o kämpar dagtid på jobbet för att inte bryta ihop... Men samtidigt så är ju "stressen" där att tiden bara går...man blir ju inte yngre direkt :(

Jag är så arg o frustrerad o ledsen över hela vår situation, varför ska det vara så svårt?

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-11-10 17:42:36 följande:

Jag googlade:). Hoppas verkligen inte det är det du haft<3

Nej det var inte det som tur var. Var gulekroppen som låg kvar så fick nå hormon jag ska börja ta för att få kroppen i balans...typ...

Hoppas du snart får tid för op! Så att ni kan fortsätta era försök sen <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-11-10 20:07:00 följande:
    Det gick väl både bra o dåligt... var inge x iaf men gulekroppen var kvar därav att jag började blöda igen. Så fick nå gulkroppshormon jag ska börja äta på fredag o sen 10 dagar framåt för att få ordning på kroppen typ.

hade massa frågor till läkaren idag som jag hoppades få svar på. Spermieprov på min man är inte aktuellt, det görs tydligen inte när man ändå kan bli gravid. Ville även få reda på vad våra alternativ är, tex IVF, eller ägg/spermiedonation...men dessa frågor ville hon inte diskutera med mig nu. Det är ju inte aktuellt än sa hon o jag försökte då säga att jag tycker det skulle kännas skönt att veta vad som gäller iaf så att jag slipper fundera på det. Men vi skulle få en tid om 3 månader för att diskutera detta :(

Hon sa även att hennes råd till mig/oss var att låta bli att försöka bli gravid 3-6 månader för att jag skulle återhämta mig både fysiskt o psykiskt. Hon sa att det är hennes råd men att jag självklart gör som jag vill. På ett sätt vore det "skönt" att låta bli ett par månader för jag känner ju själv att det styr mitt liv alldeles för mycket o jag mår ju faktiskt inte bra...gråter en hel massa o kämpar dagtid på jobbet för att inte bryta ihop... Men samtidigt så är ju "stressen" där att tiden bara går...man blir ju inte yngre direkt :(

Jag är så arg o frustrerad o ledsen över hela vår situation, varför ska det vara så svårt?

Fina vad jobbigt<3. Förstår så väl att man bara vill ha svar. Kanske kan vara bra att"pausa" ett tag så att både kropp och knopp återhämtar sig men förstår att det är jobbigt att tänka så men tror också det kan vara bra. Har däremot ingen aning hur mycket det påverkar kroppen om ni har upprepade MF men din barnmorska sa väl att det är typ "otur"? Pratade med en väninna idag som jag inte pratat med på ett tag och hon berättade att de hade fått 5:e missfallet nu. Så uppgiven. Man vill bara att allt ska lösa sig för alla! Kram <3
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-11-10 20:07:00 följande:

Åh vad jobbigt att du inte fick svar på alla dina frågor. Jag känner så igen din frustration över hela försöka-få-barn situationen. Du kanske kan komma fram till något mellanting med dig själv om du känner att 3-6 månaders uppehåll är för långt? Kanske kan du testa 1 eller 2 månaders uppehåll där du bara tillåter dig själv att släppa allt? När jag känner mig för stressad brukar jag tänka att tiden som går nu kommer betyda mindre när jag väl sitter där med mitt barn i famnen. För jag måste tro på att det kommer att gå tillslut på nåt sätt. Massa kramar!
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader