• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • Nenna9

Hej tjejer! Har inte varit inne speciellt aktiv här på ett tag men tänker allt på er. Hoppas verkligen som ni skriver att detta 2016 blir vårat bebisår! Gravida om inte annat:)! Verkar ändå hända en del med utredningar, få igång ägglossningar mm. Håller tummarna för alla här inne. Jag har precis opererat mig och mår förvånansvärt bra. Känns verkligen som ett steg i rätt riktning för oss. Annars har jag också mått väldigt bra de sista månaderna, har "skyddat"oss mot graviditet och har kunnat "släppa" tanken på bebis, ägglossningar, bim, ja ni vet. Men nu är vi redo att sätta igång, på riktigt;)! Kram på er<3

• pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2016-01-18 18:12:19 följande:

16 gången gick åt skogen, ovanligt :( har nu ringt infertilitetskliniken då Jsg ibte blev gravid under december o januari, så skulle ställa oss i ivf kö nu.. Nu inväntar jag en remiss :) men vad ör det för remiss tro ni som kommit lite längre? Är det till ett möte om eventuellt planering framöver?

Tråkigt :( men bra att ni får ställa er i ivf kö nu iaf. På min remissbekräftelse stod det att vår klinik kunde uppfylla vårdgarantin (90 dagar). Vi har nu väntat i lite mer än 2 månader så de hör förhoppningsvis av sig snart för ett första möte. Vet inte hur länge vi får vänta från det mötet tills vi sätter igång dock.

Lycka till!
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2016-01-19 18:49:35 följande:

Hej tjejer! Har inte varit inne speciellt aktiv här på ett tag men tänker allt på er. Hoppas verkligen som ni skriver att detta 2016 blir vårat bebisår! Gravida om inte annat:)! Verkar ändå hända en del med utredningar, få igång ägglossningar mm. Håller tummarna för alla här inne. Jag har precis opererat mig och mår förvånansvärt bra. Känns verkligen som ett steg i rätt riktning för oss. Annars har jag också mått väldigt bra de sista månaderna, har "skyddat"oss mot graviditet och har kunnat "släppa" tanken på bebis, ägglossningar, bim, ja ni vet. Men nu är vi redo att sätta igång, på riktigt;)! Kram på er<3

Kul att höra från dig! Vad bra att operationen gått bra och att ni samlat på er lite energi :) nu är det bara att köra järnet ;) för visst ska väl allt gå bättre detta året, det tycker jag vi bestämmer nu. Kram!
  • emzerus

Va härligt att höra att du mår bra o att operationen gick bra! Toppen <3 

Nu håller vi tummarna att det blir många bebisar gjorda för oss detta år :) <3
  • miamarina84

Kul att höra ifrån dig. Du har varit borta ett tag, men har anat operation. Låter toppen att du mår bra nu. Nu är du på rött väg o snart i toppform igen :)
  • miamarina84

Har använt mig av ägglossningstest typ sedsn september -14 men nu kastar jag dem. Veta när jag har ägglossning så det blir sexande lite innan o efter :) nu hoppas vi att mitt undermedvetna blir lugnande, även jag känner mig lugn. Det blir även mindre kaffe o godis o mer grönt, nu jäklar :)

• Nenna9
    emzerus skrev 2016-01-24 19:28:14 följande:
    Va härligt att höra att du mår bra o att operationen gick bra! Toppen <3 

Nu håller vi tummarna att det blir många bebisar gjorda för oss detta år :) <3
    <3
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2016-01-24 16:04:20 följande:
    Kul att höra från dig! Vad bra att operationen gått bra och att ni samlat på er lite energi :) nu är det bara att köra järnet ;) för visst ska väl allt gå bättre detta året, det tycker jag vi bestämmer nu. Kram!
    Kram!
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2016-01-24 21:19:59 följande:
    Kul att höra ifrån dig. Du har varit borta ett tag, men har anat operation. Låter toppen att du mår bra nu. Nu är du på rött väg o snart i toppform igen :)
    Tack!
  • lillskrutten

Har inget med det fysiska i denna resa att göra..men jag har äntligen fått ett fast heltidsjobb. Jag ser det som meningen med varför det dröjt med att så ett frö. Hade jag blivit gravid tidigare hade detta inte hänt.

Nu kan jag slappna av gällande det ekonomiska och tryggheten att om jag ska va mammaledig en vacker dag så har jag något att komma tillbaka till sen.

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader