• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • miamarina84

Var lite kaxig denna månaden o skulle köra utan ägglossningstest, vi sexande där jag brukar ha ägglossning. Kissade bara för att på ett test idag, glad gubbe. Shit måste sexa. Tror jag fortsätter med ägglossningstester ;)

På tal om annat så blir det zonterapi på torsdag, längtar :)

• miamarina84
    miamarina84 skrev 2016-02-06 23:10:43 följande:

Var lite kaxig denna månaden o skulle köra utan ägglossningstest, vi sexande där jag brukar ha ägglossning. Kissade bara för att på ett test idag, glad gubbe. Shit måste sexa. Tror jag fortsätter med ägglossningstester ;)

Trodde jag var på äl +7 tji fick Jsg.
  • lillskrutten

Jag har också tänkt på zonterapi. Första gången du ska på det?
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2016-02-07 06:02:04 följande:

Jag har också tänkt på zonterapi. Första gången du ska på det?

Bokat in två tillfällen till en början men ska på torsdag när jag är där första gången ska jag boka in några till ;) hitta en zonterapi som arbetar mot fertilitet då. Efter några månader vill Jsg även testa akupunktur :) värt att testa lite.
  • lillskrutten
    miamarina84 skrev 2016-02-07 09:23:24 följande:

Bokat in två tillfällen till en början men ska på torsdag när jag är där första gången ska jag boka in några till ;) hitta en zonterapi som arbetar mot fertilitet då. Efter några månader vill Jsg även testa akupunktur :) värt att testa lite.

Ja tänker att det kan väl inte skada. Okej visste inte att de kan ha olika inriktningar. Får kolla upp det.
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2016-02-07 09:32:03 följande:

Ja tänker att det kan väl inte skada. Okej visste inte att de kan ha olika inriktningar. Får kolla upp det.

Jodå, vissa har vidare utvecklat sin utbildning inom zonterapi typ så de har licens för det, värt att kolla upp :)
  • emzerus

vad är zonterapi för något? Vilka utför det?

jag läste lite om akupunktur o att vissa går på det innan ivf och/eller för "behandling" mot barnlöshet. Hittar inget där jag bor men däremot i stockholm.... har ca 10 mil till Stockholm så funderar på om det kan vara värt att testa kanske...

Imorgon ska jag till kvinnokliniken iaf o diskutera våra alternativ. Känner mig nervös inför det mötet :( Är rädd för att de ska säga att vi får fortsätta o kämpa på själva bara, att det inte finns nå hjälp för oss att få :(
  • Nenna9
    emzerus skrev 2016-02-07 18:29:59 följande:
    vad är zonterapi för något? Vilka utför det?

jag läste lite om akupunktur o att vissa går på det innan ivf och/eller för "behandling" mot barnlöshet. Hittar inget där jag bor men däremot i stockholm.... har ca 10 mil till Stockholm så funderar på om det kan vara värt att testa kanske...

Imorgon ska jag till kvinnokliniken iaf o diskutera våra alternativ. Känner mig nervös inför det mötet :( Är rädd för att de ska säga att vi får fortsätta o kämpa på själva bara, att det inte finns nå hjälp för oss att få :(
    Lycka till imorgon, håller tummarna <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2016-02-08 00:21:24 följande:
    Lycka till imorgon, håller tummarna <3
    Tack <3
    Var på kvinnokliniken idag o pratade om våra alternativ. ..och vi har inga alternativ annat än att kämpa på :( Ivf får vi endast hjälp med när vi inte blivit gravida på ett år. Och eftersom vi blir gravida ganska lätt men inte lyckas behålla så är det inget alternativ. Frågade om vi kunde få testa att ta progesteron o trombyl efter ägglossning o det tyckte hon att vi kunde testa. Är på äl+9 idag så hon tyckte jag skulle börja i nästa cykel. Men sen gjorde hon ett vul o tyckte att livmoderslemhinnan var lite tunn. Den var på 5 mm o borde vara ca 7mm tyckte hon... så jag började med progesteron o trombyl iaf idag. Anledningen till varför jag skulle vänta enligt henne var för att jag skulle känna att jag började m det direkt. Men jag tänker att det kanske kan hinna göra nån skillnad iaf!! 

Jag vill bara att det ska funka nån gång...är så frustrerande! känns så orättvist :(
  • Nenna9
    emzerus skrev 2016-02-08 19:29:39 följande:
    Tack <3
    Var på kvinnokliniken idag o pratade om våra alternativ. ..och vi har inga alternativ annat än att kämpa på :( Ivf får vi endast hjälp med när vi inte blivit gravida på ett år. Och eftersom vi blir gravida ganska lätt men inte lyckas behålla så är det inget alternativ. Frågade om vi kunde få testa att ta progesteron o trombyl efter ägglossning o det tyckte hon att vi kunde testa. Är på äl+9 idag så hon tyckte jag skulle börja i nästa cykel. Men sen gjorde hon ett vul o tyckte att livmoderslemhinnan var lite tunn. Den var på 5 mm o borde vara ca 7mm tyckte hon... så jag började med progesteron o trombyl iaf idag. Anledningen till varför jag skulle vänta enligt henne var för att jag skulle känna att jag började m det direkt. Men jag tänker att det kanske kan hinna göra nån skillnad iaf!! 

Jag vill bara att det ska funka nån gång...är så frustrerande! känns så orättvist :(
    Förstår att det måste vara jättejobbigt vännen:(. Men ändå så tycker jag det låter bra att du redan får äta progesteron och trombyl nu. Antar att det ska göra hinnan tjockare så att det fäster bättre? Det kommer att lyckas ska du se, förr eller senare! Stor kram
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader