• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • Angdev

11:e försöket och är på BIM-4. Har haft genomskinliga blödningar blandat med bruna sedan lördagskväll. Skulle det inte bli något denna gång så blir det samtal till gyn :(

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-12 20:29:07 följande:
    Åh spännande!! Hoppas det tar sig för er båda nu då! Jag mår bra, väntar på att få lämna blodprov nästa fredag för att se att t4 sänkts och att jag svarar bra på behandlingen. Då blir det förhoppningsvis operation snart:).

Jag kände "hugg" liknande känsla i äggstocken, livmodern när jag var gravid. Det stramade ner på ljumsken eller hyr jag ska förklara. Sa tom till min man att nu känns det som det händer något! Inga andra symptom, mådde riktigt illa men det var bara någon dag. Däremot var ju mitt MF så tidigt så man vet ju inte hur det hade känts om det gått längre.
    Håller tummarna för er!
    Hoppas att T4 sänkts så att du får operation snart! Jag har genomgått operation av sköldkörteln  2 ggr så undrar du något så är det bara att fråga!
    Kram <3
    Angdev skrev 2015-10-12 20:51:35 följande:

11:e försöket och är på BIM-4. Har haft genomskinliga blödningar blandat med bruna sedan lördagskväll. Skulle det inte bli något denna gång så blir det samtal till gyn :(

Hoppas att det är 11e gången gillt för dig!! Brukar du ha såna flytningar/blödningar innan bim i "vanliga" fall?

• Angdev
    emzerus skrev 2015-10-12 21:34:36 följande:
    Hoppas att det är 11e gången gillt för dig!! Brukar du ha såna flytningar/blödningar innan bim i "vanliga" fall?

Tack! :)
    Aldrig, det är därför en liten låga av hopp har tänts. Men samtidigt får man vara realist... Fick nidblödning med sonen men då fick jag bara en liten blödning som varade en halv dag, inte som nu med sina 2 dagar. Vet iofs att nidis kan vara ett antal dagar men gör att man känner sig osäker...
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-10-12 21:34:36 följande:
    Hoppas att T4 sänkts så att du får operation snart! Jag har genomgått operation av sköldkörteln  2 ggr så undrar du något så är det bara att fråga!
    Kram <3
    Angdev skrev 2015-10-12 20:51:35 följande:

Tack fina<3 det kommer säkert lite frågor snart:)!
  • Nenna9

Har fått jätterikliga mjölkaktiga flytningar sista dagarna. Är på äl+7 idag. Brukar inte ha så här. Kanske har med medicinen att göra, ingen aning. Vi hade inte sex dagen då glad gubbe var men däremot tre dagar innan samt dagen efter. Vi kom överens om att vi ska "inte försöka" nu förräns min sköldkörteln är under kontroll så "låg i" gjorde vi ju inte direkt men samtidigt kände vi att blir det så blir det. Någon som har/haft liknande?

• miamarina84
    emzerus skrev 2015-10-12 20:10:32 följande:

Jag har heller aldrig haft nå nidblödning däremot brukar jag ha rätt mkt symtom- men det har jag alltid mellan äl o bim även de månader det inte tagit sig så det är lite lurigt att gå på :) Än känner jag inget men är ju bara på äl+2 typ...

Att försöka tänka på annat brukar inte gå så bra här heller, man vill ju liksom inget hellre än att bara veta :) otålig är bara förnamnet ;)

Progestronet ska stödja graviditeten o hjälpa till att bygga upp livmoderslemhinnan samt gulekroppen... Vi har ju inte sett att jag har en dålig progestronhalt men detta är en enkel grej de sätter in efter upprepade missfall o för vissa hjälper det.  Så jag hoppas att jag är "vissa"!!

Tror inte att jag känt av när ägget fäst, vet att jag vissa månader känt nå stick/hugg men det har jag även gjort ett par gånger när det inte tagit sig... så jag kan nog ibland tolka in lite väl mkt i det jag känner :)

Brukar du känna av nå symtom mellan äl o bim?

Njae symtom, ja de kan jag ha. Men tycker de varierar från månad till månad. I början hade jag halsbränna,vilket jag aldrig har annars. Någon månad var jag dunder hungrig, några andra månader var jag super kissig. O dessa symtom är inte mina pms så säkert söker jag efter grav tecken haha ;) jag menar har ett ägg aldrig sätts sig fast hos mig kan jag ju inte ha symtom (egentligen) .. Är på äl 5 o inväntar o känner efter om ägget sätter sig denna månad då. O om några dagar efter det inväntar vibim, en jävlans massa väntan. Alla tjötar dock om deras ömma o svullna bröst, så mina känner jag på varje dag dock ibte ömma heller haha..
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-10-13 10:08:38 följande:

Har fått jätterikliga mjölkaktiga flytningar sista dagarna. Är på äl+7 idag. Brukar inte ha så här. Kanske har med medicinen att göra, ingen aning. Vi hade inte sex dagen då glad gubbe var men däremot tre dagar innan samt dagen efter. Vi kom överens om att vi ska "inte försöka" nu förräns min sköldkörteln är under kontroll så "låg i" gjorde vi ju inte direkt men samtidigt kände vi att blir det så blir det. Någon som har/haft liknande?

Nej jag brukar inte ha särskilt mkt flytningar så jag vet inte...men en del får ju ökade flytningar i tidig graviditet. Och skulle det vara kopplat till medicinen du äter vet jag tyvärr inte heller men hoppas ju att det är nå roligare än så :)

Håller tummarna <3
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2015-10-13 18:55:43 följande:
    Njae symtom, ja de kan jag ha. Men tycker de varierar från månad till månad. I början hade jag halsbränna,vilket jag aldrig har annars. Någon månad var jag dunder hungrig, några andra månader var jag super kissig. O dessa symtom är inte mina pms så säkert söker jag efter grav tecken haha ;) jag menar har ett ägg aldrig sätts sig fast hos mig kan jag ju inte ha symtom (egentligen) .. Är på äl 5 o inväntar o känner efter om ägget sätter sig denna månad då. O om några dagar efter det inväntar vibim, en jävlans massa väntan. Alla tjötar dock om deras ömma o svullna bröst, så mina känner jag på varje dag dock ibte ömma heller haha..
    Ja ibland undrar man ju hur mkt psyket o önskan kan spela in egentligen...haha... :) Kan komma på mig själv att sitta o "trycka" på brösten för att liksom hoppas att de är ömma :) Ibland kommer min man på mig o bara skrattar :)

Tiden mellan mens o äl är skönast i månaden tycker jag för då kan jag slappna av o faktiskt tänka på annat. När älperioden är har man fullt fokus på det o sen kommer den lååånga sega väntan. Och varje gång tänker jag att denna gång ska jag inte ta ett gravtest innan bim o sen på typ bim-5 så börjar jag testa iaf. Man är ju hopplös!
  • emzerus
    Angdev skrev 2015-10-12 21:47:09 följande:
    Tack! :)
    Aldrig, det är därför en liten låga av hopp har tänts. Men samtidigt får man vara realist... Fick nidblödning med sonen men då fick jag bara en liten blödning som varade en halv dag, inte som nu med sina 2 dagar. Vet iofs att nidis kan vara ett antal dagar men gör att man känner sig osäker...
    Nidblödning kan säkerligen te sig olika... Hur har det varit idag då?

• miamarina84
    emzerus skrev 2015-10-13 19:18:29 följande:

Ja ibland undrar man ju hur mkt psyket o önskan kan spela in egentligen...haha... :) Kan komma på mig själv att sitta o "trycka" på brösten för att liksom hoppas att de är ömma :) Ibland kommer min man på mig o bara skrattar :)

Tiden mellan mens o äl är skönast i månaden tycker jag för då kan jag slappna av o faktiskt tänka på annat. När älperioden är har man fullt fokus på det o sen kommer den lååånga sega väntan. Och varje gång tänker jag att denna gång ska jag inte ta ett gravtest innan bim o sen på typ bim-5 så börjar jag testa iaf. Man är ju hopplös!

Haha du är test tokig alltså, då har man svårt att hålla sig ;) Jsg har bara testat mig innan någon fest osv så jag vet om jag ksn dricka eller inte.. Men annars testar jag aldrig, vet att min mens är regelbunden så inväntar alltid min mens. Det senaste månaderna ni har Jsg börjat få spottings några dagar innan min mens, vilket jag aldrig fick i början. Som sagt ingen är den andra månaden lik (typ) ;)
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader