• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • Leonas

Nu börjar det hända lite granb i tråden. Månfa utredningar på gång, några förhandsbesked och ett plus! Grattis EkoS! Håller tummarna för dig!

emzerus: Ja, nu har jag fått tag på gyn och de ska skicka oss något hälsoformulär att fylla i. Efter det blir det spermaprov bl.a. och så kommer de höra av sig med mer info efter formuläret är inskickat.

Har inte använt mig av äl-tester. Dags att prova :)

Lycka till alla med de olika tester, utredningar och kurer som provas! Blir så glad att höra när stöd ges o ett o annat plus uppstår! <3

• lillskrutten
    miamarina84 skrev 2015-09-25 20:35:49 följande:

Jag började med att skicka in ansökan till landstinget men ringde även en privat då landstinget hade tre månaders väntetid. Så igår var vi redan på den privata, så vi kör privat. Vet ibte riktigt skillnaden osv mer än att de hade kortare väntetid ;)

Här fick vi höra att de har lååångt mer än tre månaders väntetid. Så tråkigt att det är det första de måste slänga i ansiktet på en när man väl tar och söker hjälp.

Så får gå länge i ovisshet om hur man ligger till i kön.
  • miamarina84

Om det visar sig på resultaten på mannens prover att felet eller problemet ligger hos han, hur går man till vidare då? Jag menar ligger problemet hos oss kvinnor finns de ju hormon o äl sprutor samt kräm.

• Nenna9
    Leonas skrev 2015-09-27 12:48:27 följande:

Nu börjar det hända lite granb i tråden. Månfa utredningar på gång, några förhandsbesked och ett plus! Grattis EkoS! Håller tummarna för dig!

emzerus: Ja, nu har jag fått tag på gyn och de ska skicka oss något hälsoformulär att fylla i. Efter det blir det spermaprov bl.a. och så kommer de höra av sig med mer info efter formuläret är inskickat.

Har inte använt mig av äl-tester. Dags att prova :)

Lycka till alla med de olika tester, utredningar och kurer som provas! Blir så glad att höra när stöd ges o ett o annat plus uppstår! <3

Håller tummarna!!
  • Nenna9
    lillskrutten skrev 2015-09-27 16:51:30 följande:
    Här fick vi höra att de har lååångt mer än tre månaders väntetid. Så tråkigt att det är det första de måste slänga i ansiktet på en när man väl tar och söker hjälp.

Så får gå länge i ovisshet om hur man ligger till i kön.
    Jobbigt att det är så lång kö! Har ni kollat privat? Kanske går lite fortare!
  • Nenna9

På fredag ska jag till endokrina mottagningen på Karolinska så fort gick det! Läst en hel del om hypertyreos nu och jag känner mig lugnare. Ska bli skönt att komma iväg och gå det under behandling så vårar lilla mirakel förhoppningsvis får komma snart<3

• pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-09-28 17:25:03 följande:

På fredag ska jag till endokrina mottagningen på Karolinska så fort gick det! Läst en hel del om hypertyreos nu och jag känner mig lugnare. Ska bli skönt att komma iväg och gå det under behandling så vårar lilla mirakel förhoppningsvis får komma snart<3

Åh, skönt att ni får komma in så snabbt. Håller tummarna att det ska fortsätta så :)
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-09-28 17:25:03 följande:

Va skönt att du fått tid vännen! Kram <3
  • lillskrutten
    Nenna9 skrev 2015-09-28 17:22:19 följande:

Jobbigt att det är så lång kö! Har ni kollat privat? Kanske går lite fortare!

Jag har gått till privat gyn. Där blev jag undersökt och fick veta att jag ej har äl. Hon skrev ut Provera för tre månader men mer kunde hon inte göra. Det är kvinnokliniken på sjukhuset som går vidare med utredningen. Frustrerande då vi vet problemet. Spelar som ingen roll om vi försöker månad efter månad...
  • Nenna9
    lillskrutten skrev 2015-09-28 21:15:17 följande:
    Jag har gått till privat gyn. Där blev jag undersökt och fick veta att jag ej har äl. Hon skrev ut Provera för tre månader men mer kunde hon inte göra. Det är kvinnokliniken på sjukhuset som går vidare med utredningen. Frustrerande då vi vet problemet. Spelar som ingen roll om vi försöker månad efter månad...
    Men herregud vad jobbigt och frustrerande när ni vet att det är äl som måste igång! Och provera ska sätta igång äl eller? Tänker om den kommer igång så lyckas ni kanske på egen hand ändå? Och vad gör kvinnokliniken dom privat inte gör? Kram
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader