emzerus skrev 2015-09-24 20:49:55 följande:
Men vännen :( Usch o fy vad frustrerande o vad jobbigt att du inte får prata med någon som vet mera o kan ge dig bra svar på vad som faktiskt gäller. Lider verkligen med dig!! Mår du dåligt? Alltså typiska symtom som följer med hypertyreos?
Håller med det som miamarina84 skrev ovan att man skulle önska att man kunde få ta vissa prover mm redan när man börjar med barnverkstan för att se så man har optimala förutsättningar. Inte för att det hjälper er nu men ändå :(
har du fått tid till karolinska?
Tänker på dig vännen! <3 stor KRAM!!
Ja igår kändes det verkligen hopplöst! Idag har jag pratat med 2 läkare, gyn och endokrina. Fertiliteten påverkas inte direkt som den gör vid hypotyreos ( som de vet iaf). Däremot är det ökad risk för MF och också att barnet kan få skador vid en graviditet. Därför behöver detta (i mitt fall t4) sänkas. Finns olika sätt att gå tillväga och förhoppningsvis behöver vi inte vänta 1 år innan vi får försöka igen men det är typ worst case. De trodde hursom att jag får komma inom ett par veckor och i samband med det tar jag blodprover innan för att kolla trakantiktoppar och röntga sköldkörteln för att se hur man ska behandla. Förhoppningsvis räcker det med att sätta in medicin kortare period alt operation då vi verkligen trycker på att vi försöker bli gravida( då ska de ta hänsyn till det) och då blir inte behandlingen lika lång. Jag mår bra, inga direkta symptom. Har ibland högre puls och därmed känner jag att hjärtat jobbar snabbare. Lite smått darrningar på händer också. Äter ju dessutom som en höst, skräpmat, godis, hur mycket som helst. Mer än mannen till och med. På jobbet brukar de alltid skoja om att hur mycket kan du äta egentligen och går inte upp ett gram i vikt? Men har alltid varit smal och inte direkt reflekterat över detta. Men allt detta är ju symptom. Men men vi får se, känns mycket bättre idag iaf:). Hur mår du vännen? Kramar <3