• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus
    lillskrutten skrev 2015-09-15 06:44:10 följande:

Idag är det fjärde dagen på kur 1/3 av Provera. Även om det inte kommer hjälpa oss bli gravida så känns det skönt att göra nånting för att så småningom lösa problemet.

Ja det förstår jag, känns alltid bättre att liksom göra nåt iaf. Nåt man inte testat tidigare med tron att det kommer vara lösningen, eller en del av lösningen :) Håller tummarna! <3
  • emzerus

Imorse ringde sjuksköterskan upp mig från kvinnokliniken o hade pratat med läkaren som startat vår utredning. Alla prover som kommit in (alla utom kromosonavvikelse-provet) såg bra ut.
    Jag ska även upp till kvinnokliniken o ta blodprov på torsdag för att mäta hcg. beroende på vad det visar så skulle de ringa upp mig med svar samt hur vi går vidare. Visar det högt så följs det väl upp av ytterligare blodprov och/eller VUL o är det lågt så tyder väl det på att det var ett missfall jag hade o att hormonerna är på väg ur. Om det inte är en graviditet så hoppas jag snart att hormonerna försvinner ur kroppen o att jag slipper skrapning :(

• lillskrutten
    emzerus skrev 2015-09-15 11:23:04 följande:

Ja det förstår jag, känns alltid bättre att liksom göra nåt iaf. Nåt man inte testat tidigare med tron att det kommer vara lösningen, eller en del av lösningen :) Håller tummarna! <3

Jag känner att jag måste leva med tron att om tre månader har jag äl igång. Annars orkar jag inte. Att få en riktigt utredning och vidare hjälp känns för långt bort.
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-09-15 11:26:46 följande:

Imorse ringde sjuksköterskan upp mig från kvinnokliniken o hade pratat med läkaren som startat vår utredning. Alla prover som kommit in (alla utom kromosonavvikelse-provet) såg bra ut.
    Jag ska även upp till kvinnokliniken o ta blodprov på torsdag för att mäta hcg. beroende på vad det visar så skulle de ringa upp mig med svar samt hur vi går vidare. Visar det högt så följs det väl upp av ytterligare blodprov och/eller VUL o är det lågt så tyder väl det på att det var ett missfall jag hade o att hormonerna är på väg ur. Om det inte är en graviditet så hoppas jag snart att hormonerna försvinner ur kroppen o att jag slipper skrapning :(

Åh hoppas då att allt ser bra ut på torsdag <3
  • Nenna9
    lillskrutten skrev 2015-09-15 12:27:05 följande:
    Jag känner att jag måste leva med tron att om tre månader har jag äl igång. Annars orkar jag inte. Att få en riktigt utredning och vidare hjälp känns för långt bort.
    Hoppas så att ägglossning kommer igång för dig nu!! Förstår att det är jobbigt och frustrerande.
  • emzerus
    WhiteRose skrev 2015-09-15 15:07:57 följande:

Någon här inne som börjar närma sig 13 månader av försök...? Gråter

Tror tyvärr att de flesta av oss är ungefär där :(

Jag o min man har försökt sen i september förra året o varit gravida 4 ggr men fått missfall i v 5/6 alla gånger. Senaste pågår just nu men med en gnutta hopp att det kanske kan vara nåt kvar trots alls... ska ta hcgprov på kvinnokliniken på torsdag.

Men det känns riktigt jobbigt o tungt o jag tycker att det kan vara skönt att få ventilera i den här tråden!
    Har du/ni påbörjat någon utredning?

• pandoraDiem
    WhiteRose skrev 2015-09-15 15:07:57 följande:

Någon här inne som börjar närma sig 13 månader av försök...? Gråter

Japp, är väl för ungefär 13 månader jag och min sambo började försöka (aug 2014). Känns som det gått en hel livstid ibland samtidigt som tiden rusar iväg. Vi har påbörjat utredning nu så får se var det leder. Jag har äntligen accepterat att det kommer ta lite längre tid för oss men jag väljer ändå tro att det kommer att gå på något sätt tillslut.
  • lillskrutten
    emzerus skrev 2015-09-15 16:21:14 följande:

Tror tyvärr att de flesta av oss är ungefär där :(

Jag o min man har försökt sen i september förra året o varit gravida 4 ggr men fått missfall i v 5/6 alla gånger. Senaste pågår just nu men med en gnutta hopp att det kanske kan vara nåt kvar trots alls... ska ta hcgprov på kvinnokliniken på torsdag.

Men det känns riktigt jobbigt o tungt o jag tycker att det kan vara skönt att få ventilera i den här tråden!

Har du/ni påbörjat någon utredning?

Jag har en kompis som nyligt fått sin efterlängtade son efter även hon fyra missfall på ett år. När hon blev gravid femte gången fick hon progesteron och trombyl för att hjälpa förbi det kritiska skedet v 5-6.

Självklart inte lösningen för alla men ville tipsa dig.
  • emzerus
    lillskrutten skrev 2015-09-15 19:08:56 följande:
    Jag har en kompis som nyligt fått sin efterlängtade son efter även hon fyra missfall på ett år. När hon blev gravid femte gången fick hon progesteron och trombyl för att hjälpa förbi det kritiska skedet v 5-6.

Självklart inte lösningen för alla men ville tipsa dig.
    Åh va härligt att höra om någon det gått bra för trots upprepade missfall! Tack <3

Jag skulle ha fått progestron vid denna graviditet, läkaren sa att jag skulle ringa direkt när jag plussade o så skulle hon skriva ut recept på det. men jag ringde o ringde o ringde o fick aldrig nå recept, började sen blöda men testen fortsätter att öka o symtomen med o jag ska nu mäta hcg på torsdag o ev efter det få progestron utskrivet. kan ju inte annat än tänka "tänk om jag fått progestron direkt, kan det ha hjälpt till?". Nu vet jag ju inte än om hoppet är ute, hoppas ju så att vårt lilla mirakel kämpar på där inne trots blödning <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader