• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2015-10-13 19:49:55 följande:
    Haha du är test tokig alltså, då har man svårt att hålla sig ;) Jsg har bara testat mig innan någon fest osv så jag vet om jag ksn dricka eller inte.. Men annars testar jag aldrig, vet att min mens är regelbunden så inväntar alltid min mens. Det senaste månaderna ni har Jsg börjat få spottings några dagar innan min mens, vilket jag aldrig fick i början. Som sagt ingen är den andra månaden lik (typ) ;)
    Haha, testgalen- det är nog jag det ;)
    Får se hur länge jag lyckas hålla mig denna gång!

Idag var två föräldralediga kollegor o hälsade på med sina småttingar- åh vad det sög i magen då :( Vill också ha en bebis...NU!! <3

• Angdev
    emzerus skrev 2015-10-13 19:19:35 följande:
    Nidblödning kan säkerligen te sig olika... Hur har det varit idag då?
    Mensen kom tyvärr så nu satsar på 12:e gången gillt :S
  • pandoraDiem
    Angdev skrev 2015-10-15 22:25:37 följande:
    Tråkigt :( Min mens är snart över för denna månad så nu blir det 14e gången gillt (eller nåt sånt). Håller tummarna för oss, plötsligt händer det för oss också!
  • Nenna9
    Tråkigt:(. Men det kommer! Kram
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-10-16 09:26:22 följande:
    Tråkigt :( Min mens är snart över för denna månad så nu blir det 14e gången gillt (eller nåt sånt). Håller tummarna för oss, plötsligt händer det för oss också!
    Håller tummarna, kram<3
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-10-16 12:55:41 följande:
    Håller tummarna, kram<3
    Gullig du är :) Fått nån tid för operation än?
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-10-16 14:04:28 följande:
    Gullig du är :) Fått nån tid för operation än?
    Nej tyvärr inte. Får inte det förrän de sett att jag svarar på medicinen och att värdena gått ner. Ska lämna blodprov på torsdag och så ska läkaren ringa upp på fredag så hoppas att de rättat till sig och att jag får tid snart! Trevlig helg<3
  • emzerus
    Trist med mensen men hoppas på 12e gången gillt då :)
    pandoraDiem skrev 2015-10-16 09:26:22 följande:
    Håller tummarna för dig!! <3

• emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-10-18 17:18:40 följande:

Tack Emzerus! Håller tummarna för dig också :)

Tack <3

Idag är jag på Äl+8 o fyy va tiden går sakta!

Ska på fest nästa helg o kommer på mig själv att tänka i banorna "om jag är gravid" o fundera kring vad jag ska kunna dricka o äta på den festen... inte bra att jag tänker så men kan inte slå undan tankarna...kommer bli så besviken om det inte blir nåt :(

Jag har även lyft frågan om ägg- och spermiedonation o adoption med min man...jag har redan börjat fundera kring det o tycker att det kan vara bra att prata om det iaf även fast vi inte vet om vi behöver det ännu. Men min man är nog inte riktigt redo för det ännu...
    Jag kan absolut inte tänka mig att leva utan barn medans min man i dagsläget iaf säger att kan han inte få egna barn kan han leva utan.

Någon mer som diskuterar detta?
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader