• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus

Hej tjejer! 
    Har inte varit så aktiv här på familjeliv sista tiden...är in o läser då o då men har liksom inte "orkat" skriva...har varit rätt nere ett tag o känt att allt bara är så orättvist. 
    Men innan påsk var jag o mannen iväg på en välbehövlig semester o fick lite sol o värme o hem o fira påsk med min familj o fick ännu mer värme o kärlek så känns som om jag fyllt på med lite ny energi nu :) Sen hjälper det ju till att våren är på intåg :) 

Imorse på äl+8 så kunde jag inte låta bli utan tog ett gravtest o jag tycker mig se något väldigt svagt. Jag har ju tyckt så tidigare med men hoppas ju så innerligt att det kan vara nåt denna gång o att det blir starkare inom några dagar! 
    har nu försökt sen september 2014 så nu baske mig ska det vara vår tur!! 

Hur är det med er o hur går det för er? 
    KRAM!

• miamarina84
    emzerus skrev 2016-04-03 16:34:40 följande:

Hej tjejer! 

Har inte varit så aktiv här på familjeliv sista tiden...är in o läser då o då men har liksom inte "orkat" skriva...har varit rätt nere ett tag o känt att allt bara är så orättvist. 

Men innan påsk var jag o mannen iväg på en välbehövlig semester o fick lite sol o värme o hem o fira påsk med min familj o fick ännu mer värme o kärlek så känns som om jag fyllt på med lite ny energi nu :) Sen hjälper det ju till att våren är på intåg :) 

Imorse på äl+8 så kunde jag inte låta bli utan tog ett gravtest o jag tycker mig se något väldigt svagt. Jag har ju tyckt så tidigare med men hoppas ju så innerligt att det kan vara nåt denna gång o att det blir starkare inom några dagar! 

har nu försökt sen september 2014 så nu baske mig ska det vara vår tur!! 

Hur är det med er o hur går det för er? 

KRAM!

Började lite ledsamt att läsa att du varit nere osv. Men nu kommer du igen o med ett plus tom. Vi håller tummarna. Har oxå hållt på sedan sep-14 o jag är på äl 7, så jag kommer denna månad med ;) jag är mer harmonisk än på länge. Har inte brytit ihop förra månaden när mensen kom. Så min spärr kanske e borta o jag är mer tillgänglig? ;) nu kör vi :)
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-04-03 21:13:07 följande:
    Började lite ledsamt att läsa att du varit nere osv. Men nu kommer du igen o med ett plus tom. Vi håller tummarna. Har oxå hållt på sedan sep-14 o jag är på äl 7, så jag kommer denna månad med ;) jag är mer harmonisk än på länge. Har inte brytit ihop förra månaden när mensen kom. Så min spärr kanske e borta o jag är mer tillgänglig? ;) nu kör vi :)
    Tog ett nytt test imorse men tyckte knappt jag såg något alls då :( Men är ju väldigt tidigt ute så jag tänker att än är det inte kört :) Att man aldrig kan låta bli o testa, jag är verkligen hopplös på det! 

Då ligger vi ju väldigt lika, båda i antal dagar från ÄL o hur länge vi hållt på...så ja nu är dte vår tur tycker jag att vi bestämmer :) 
  • WhiteRose

Imorse tog jag ett test som var negativt, så vi lyckades inte på tredje Pergotime försöket heller. Nu måste jag vänta in nästa mens (inte den som förmodligen kommer om ett par dagar) innan vi kan fortsätta med annan behandling, som förmodligen blir insemination.

Känns otroligt tungt just nu, grät på bussen på väg till jobbet. Får leta djupt efter någon inre styrka som ska hjälpa mig att klara av den här dagen. Hoppas ni får en bättre dag än mig <3

• emzerus
    WhiteRose skrev 2016-04-13 08:09:47 följande:

Imorse tog jag ett test som var negativt, så vi lyckades inte på tredje Pergotime försöket heller. Nu måste jag vänta in nästa mens (inte den som förmodligen kommer om ett par dagar) innan vi kan fortsätta med annan behandling, som förmodligen blir insemination.

Känns otroligt tungt just nu, grät på bussen på väg till jobbet. Får leta djupt efter någon inre styrka som ska hjälpa mig att klara av den här dagen. Hoppas ni får en bättre dag än mig <3

Usch är så oerhört jobbigt att försöka månad efter månad :( Så frustrerande när det liksom inte vill funka :( 

Vilken dag efter äl är du på, när har du bim? Tänkte att du kanske testat för tidigt o att det inte är kört om mensen inte kommit? 

Skickar dig iaf en stor KRAM o hoppas att dagen blir bra trots allt!! <3
  • emzerus

Idag är jag på äl+18 o ingen mens än, hade bim i måndags. I måndags morse fick jag ett svagt plus på gravtest i o igår morse var testen möjligen lite tydligare... 

Sen igår på fm fick jag lite lite blod på pappret vid toabesök o det var som ett slag i magen....men inge mer blod sen dess... 
    Har molvärk i magen o i ländryggen, ömma bröst mm o bara hoppas att mensen är sen pga graviditet o inte pga progestronet jag tar extra. 

jag ska ta nytt gravtest på fredag tänker jag så att det har en ärlig chans att bli starkare....åhhh vad jag hoppas!!
    Men någonstans så känner jag att det är för bra för att vara sant...tror att mensen kommer närsomhelst :(

• miamarina84
    emzerus skrev 2016-04-13 08:17:33 följande:

Idag är jag på äl+18 o ingen mens än, hade bim i måndags. I måndags morse fick jag ett svagt plus på gravtest i o igår morse var testen möjligen lite tydligare... 

Sen igår på fm fick jag lite lite blod på pappret vid toabesök o det var som ett slag i magen....men inge mer blod sen dess... 

Har molvärk i magen o i ländryggen, ömma bröst mm o bara hoppas att mensen är sen pga graviditet o inte pga progestronet jag tar extra. 

jag ska ta nytt gravtest på fredag tänker jag så att det har en ärlig chans att bli starkare....åhhh vad jag hoppas!!

Men någonstans så känner jag att det är för bra för att vara sant...tror att mensen kommer närsomhelst :(

Hur gick det med mensen, hoppas faan den höll sig långt borta :)
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-04-22 21:50:10 följande:

Hur gick det med mensen, hoppas faan den höll sig långt borta :)

Den kom tillslut :( men behövde sluta m progesteron först sen kom mensen efter 2 dagar så den var 1 vecka sen.

Fick flera svaga test o sen ett nästan helt blankt test förra lördagen så då beslutade jag mig gör att sluta m progesteron ett.

Riktigt surt! Trodde det var vår tur nu men inte få :(

Hur är det m dig?
  • miamarina84
    emzerus skrev 2016-04-23 09:55:38 följande:

Den kom tillslut :( men behövde sluta m progesteron först sen kom mensen efter 2 dagar så den var 1 vecka sen.

Fick flera svaga test o sen ett nästan helt blankt test förra lördagen så då beslutade jag mig gör att sluta m progesteron ett.

Riktigt surt! Trodde det var vår tur nu men inte få :(

Hur är det m dig?

Nej den kom trots allt. Så envis ;) när man ändå får lute hopp då den håller sig borta.. Suck :( är ni nära ivf eller?

Här är det dött som i graven , mensen kommer som en klocka, strax äl o sedsn lång väntan till bim. Sks dock testa akupunktur på torsdag o några ggr framöver så hoppas på det då zonterapi inte hjälpte.. Hehe här testar vi allt ;) innan ivf ca i augusti.
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-04-23 21:53:01 följande:
    Nej den kom trots allt. Så envis ;) när man ändå får lute hopp då den håller sig borta.. Suck :( är ni nära ivf eller?

Här är det dött som i graven , mensen kommer som en klocka, strax äl o sedsn lång väntan till bim. Sks dock testa akupunktur på torsdag o några ggr framöver så hoppas på det då zonterapi inte hjälpte.. Hehe här testar vi allt ;) innan ivf ca i augusti.
    Sist vi var hos kvinnokliniken så frågade jag om ivf men fick inte särskilt mkt svar då...mer än att det måste gå 1 år utan att vi blivit gravida. Och jag vet inte hur många av våra missfall som är antecknade hos dom... Jag tycker att det ska ha gått 1 år i augusti sen senaste graviditeten, för var gravid i höstas men det var enbart kemiska graviditeter där jag fick plus som sedan vart negativt i samband med bim då mensen kom. 

Har ny tid hos kvinnokliniken på torsdag o hoppas få mer svar då! 
    och hoppas såklart att bli gravida innan ev ivf men jag tycker det skulel kännas väldigt skönt att veta OM vi får hjälp o NÄR! Tror jag skulle bidra till att kunna slappna av lite mer...

jag känner igen det där, man vill ju liksom testa typ allt man läser om. Göra allt i sin makt! Hoppas att akupunktur kan hjälpa dig! 
    Lycka till  den här månaden nu <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader