• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2016-03-10 12:10:56 följande:

Hej alla fina, gravida och icke gravida:).

Hur mår ni?

Min mens kom igår tyvärr men det känns helt ok! Hade väl inte vågat tro att det skulle ta sig på första försöket nu efter operationen. Men hoppas gör man ju alltid:). Så vi tar nya tag:). Känner att vi mår väldigt bra iaf och känns skönt att veta att IVF finns till höst om vi inte lyckas innan, vilket jag ändå tror och hoppas att vi gör:). Vi försöker koppla av och njuter av varandra och ser fram emot en härlig vår och sommar. Antingen med gott vin el alkoholfria drinkar, det blir som det blir. Hursom är det tryggt att IVF finns där iaf. Målet är att bli gravida i år såklart:).

Kram på er alla <3

Vi slutar väl aldrig att hoppas ;) min mens ska komma om två dagar o mina spottings börjar väl när som helst oxå :( vi har oxå ivf i höst (augusti). Men du skriver att att ni är mer harmoniska, haha jag försöker o kan nog säga att Jsg är lite lugn. Försöker du hålla dig sysselsatt så du inte tänker så mycket eller hur gör du? För ni ska väl fortsätta att försöka pricka in äl så gott som går?
  • miamarina84

Min kamrat var hos en spådam o där fråga hon om mig o barn osv. Damen sa att jag skulle få två barn, ett via ivf och det andra klarar vi själva då jag ibte har kvar spärren i huvudet som stör min fertilitet....

Själv tycker jag inte jag är så manisk o planerande osv. Tänker inte alltid bara på barn.

Menne har ni tips på hur jag ska få bort spärren spådamen pratar om?? Jag håller mig sysselsatt o kör inte maniskt på ägglossningstester osv.

Kram

• emzerus
    Nenna9 skrev 2016-03-10 12:10:56 följande:

Hej alla fina, gravida och icke gravida:).
    Hur mår ni?
    Min mens kom igår tyvärr men det känns helt ok! Hade väl inte vågat tro att det skulle ta sig på första försöket nu efter operationen. Men hoppas gör man ju alltid:). Så vi tar nya tag:). Känner att vi mår väldigt bra iaf och känns skönt att veta att IVF finns till höst om vi inte lyckas innan, vilket jag ändå tror och hoppas att vi gör:). Vi försöker koppla av och njuter av varandra och ser fram emot en härlig vår och sommar. Antingen med gott vin el alkoholfria drinkar, det blir som det blir. Hursom är det tryggt att IVF finns där iaf. Målet är att bli gravida i år såklart:).
    Kram på er alla <3

Hej vännen <3 

Trist att mensen kom men snart är det ny chans för er :) Härligt att ni mår så bra o är optimistiska! Förstår att det känns skönt att veta att ni får hjälp via IVF i höst OM det inte tar sig innan...det kanske hjälper till att liksom slappna av lite! Men hoppas det snart är er tur :)

Jag är på äl+10 idag o hoppas hoppas. Första månaden med trombyl o progestron 2 dagar efter ÄL så hoppas såklart att det gör underverk ;) 
    Symtom har jag gott om men det verkar jag typ alltid ha denna tid så :) 

Kram!
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-03-10 12:47:27 följande:
    Jag mår bara fint, har fått sett det lilla knytet i tisdags. 8 mm med ett tickande hjärta och på helt rätt ställe denna gång :) Trots att oron kan smyga sig på då och då tänker jag att jag ska försöka att njuta. Jag mår bättre av det än att ständigt oroa mig och om det skulle gå fel så kommer det inte göra mindre ont för att jag har oroat mig. Hur det än går så vet jag ju iaf att jag och mannen faktisk kan bli gravida tillsammans.

Kram!
    Åh va underbart att ni fått se den lille med pickande hjärta o allt!! <3 När är du beräknad till? 
    Så glad för er skull <3 
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-03-10 19:21:24 följande:

Åh va underbart att ni fått se den lille med pickande hjärta o allt!! <3 När är du beräknad till? 

Så glad för er skull <3 

Tack :) är beräknad till sista oktober.

Hoppas så att det tar sig för dig denna gång. Angående symptom var jag tvärsäker på att mensen skulle komma, jag hade alla menssymptom jag brukar ha. Mitt tydligaste gravsymptom blev därför att mensen inte kom, vågade testa först när jag var 4 dagar sen. För övrigt har jag fortfarande som mensvärk till och från, antar att det är livmodern som växer. Hoppas nu att dina symptom betyder att nån har flyttat in i din livmoder :) håller tummarna!
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2016-03-10 17:05:22 följande:

Min kamrat var hos en spådam o där fråga hon om mig o barn osv. Damen sa att jag skulle få två barn, ett via ivf och det andra klarar vi själva då jag ibte har kvar spärren i huvudet som stör min fertilitet....

Själv tycker jag inte jag är så manisk o planerande osv. Tänker inte alltid bara på barn.

Menne har ni tips på hur jag ska få bort spärren spådamen pratar om?? Jag håller mig sysselsatt o kör inte maniskt på ägglossningstester osv.

Kram

Det enda tipset jag har att ge är att försöka hitta saker som du mår bra av. Den här resan är på många sätt skitjobbig, mycket tror jag pga att man faktiskt inte fysiskt kan påverka resultatet själv annat än det mest uppenbara (ha sex etc). Därför tror jag det är extra viktigt att bry sig om sig själv och de relationer man får styrka ifrån, liksom för att orka. Kram!
  • lillskrutten

Mensen är här så gravtesten som visade 1-2v va falska.

Kommer byta strategi nu. Blir inga äl eller gravtest framöver. Inget skriva anteckningar och analysera symptom. Kommer även sluta va här.

Satsar på träning o andra saker i vardagen som är uppiggande så vet jag att en dag är det vår tur.

Vi har fått igång min äl så barn kommer det att bli. :)

• pandoraDiem
    lillskrutten skrev 2016-03-11 05:05:28 följande:

Kommer byta strategi nu. Blir inga äl eller gravtest framöver. Inget skriva anteckningar och analysera symptom. Kommer även sluta va här.

Satsar på träning o andra saker i vardagen som är uppiggande så vet jag att en dag är det vår tur.

Tråkigt att höra att mensen kom, men bra att du hittat en strategi du mår bra av. Lycka till nu!
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2016-03-11 05:05:28 följande:

Samma här. Minskar sådana här sidor samt byter ut clearblue fertilitetsmonitor mot vanliga tester för då ska jag testa mer sällan ;)
  • miamarina84

Egentligen varför tar man inte ett gravtest dagen Innan bim. Jag har bim i morgon o idag kan jag ibte tänka på annat. Så i bästa fall vore ett test bra för att sluta analysera osv. Kanske köper ett ikväll o testar i morgon bitti ;)

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader