• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • Crazy catlady

Här finns en till som försökt 10 månader.. vi började bebisverkstaden i nov förra året då jag tog ut min hormonspiral .. Blev gravid redan i dec men det varade inte länge.. Fick opereras för utomkvedshavandeskap i januari.. sedan dess har det gått väldigt trögt .. trots både regelbunden mens och ägglossning (tagit ältest) och prickat in varenda äl perfekt så har det inte tagit sig tyvärr ..

Vi testade mannen sperma som visade sig må perfekt .. så nu går väl jag och undrar hela tiden om det är något fel på mig.. hände något under operationen osv.. för jag har alltid haft lätt för att bli gravid innan ..

Men vi ger inte upp och tar en månad i taget.. I vår nästa år så ringer vi o bokar tid för utredning om inget har hänt tills dess..

Nu ser vi fram emot ägglossningen om en vecka... o håller tummarna och tårna :)

• emzerus

Hur går det för er? 

Mitt plus höll i sig o har sett vår lilla plutt 2 ggr på vul med tickande hjärta <3  Är i v 8+4 idag. Har aldrig kommit så här långt så känns underbart roligt o spännande! Självklart finns nervositeten där o en oro men försöker tänka positivt! 

Kram på er <3

• happylife
    emzerus skrev 2016-09-25 19:40:58 följande:

Hur går det för er? 

Mitt plus höll i sig o har sett vår lilla plutt 2 ggr på vul med tickande hjärta <3  Är i v 8+4 idag. Har aldrig kommit så här långt så känns underbart roligt o spännande! Självklart finns nervositeten där o en oro men försöker tänka positivt! 

Kram på er <3

Har den här tråden under mina favoriter, vet inte riktigt varför, men fick se Du skrev och blev jätteglad! Så ville bara säga grattis <3<3<3
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-09-25 19:40:58 följande:

Hur går det för er? 

Kram på er <3

Grattis!! Så kul att höra :) jo oron är nog en del av allt det här, jag kommer på mig själv med att tänka "bara jag får mitt barn i min famn", men jag antar att i den sekund jag får det kommer oron att bli ännu större. Men det är ju klart att man oroar sig över nåt så viktigt och underbart för en, man får helt enkelt försöka hitta nåt förhållningssätt till den.

Håller alla tummar, detta ska nog gå bra :)

Kram!
  • emzerus
    happylife skrev 2016-09-25 20:33:55 följande:

Har den här tråden under mina favoriter, vet inte riktigt varför, men fick se Du skrev och blev jätteglad! Så ville bara säga grattis <3<3<3

Tack snälla <3 känns overkligt men så underbart!

Hur går det för dig?

Kram <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-09-25 21:32:48 följande:

Grattis!! Så kul att höra :) jo oron är nog en del av allt det här, jag kommer på mig själv med att tänka "bara jag får mitt barn i min famn", men jag antar att i den sekund jag får det kommer oron att bli ännu större. Men det är ju klart att man oroar sig över nåt så viktigt och underbart för en, man får helt enkelt försöka hitta nåt förhållningssätt till den.

Håller alla tummar, detta ska nog gå bra :)

Kram!

Tack <3 Håller med, en viss oro hör nog till föräldrarollen o kommer inte släppa ens när bebisen kommit :)

Lycka till till er då det närmar sig nu <3

Uppdatera gärna här sen om du vill :)

Kram!
  • happylife
    emzerus skrev 2016-09-26 10:52:42 följande:

Tack snälla <3 känns overkligt men så underbart!

Hur går det för dig?

Kram <3

Know the feeling!

Bra faktiskt, gravid igen nu, V6+0, tidigt vul på ons o hoppas så!!
  • emzerus
    happylife skrev 2016-09-26 12:36:34 följande:

Know the feeling!

Bra faktiskt, gravid igen nu, V6+0, tidigt vul på ons o hoppas så!!

Men åh va roligt! Grattis <3

Är du med i Bf maj gruppen här på familjeliv eller Facebook?
  • happylife
    emzerus skrev 2016-09-26 12:55:41 följande:

Men åh va roligt! Grattis <3

Är du med i Bf maj gruppen här på familjeliv eller Facebook?

Tack <3

Ja i en bf maj, finns två. Ingen Facebook, kanske efter lyckat vul

Dudå?
  • November83

hej, hoppar in här. slutade med ppiller i mitten av december och idag kom mensen så inne på försök nummer 10.... lyckades bli gravid 2 gånger, april och juni men mf inom 14 dagar från plusset å det längsta jag kommit är 6+2.

Första barnet för både mig och min sambo jag är 32 (blir 33 i år) och sambon 34.

försöker gå ner i vikt då jag är rädd det är orsaken (ca 30 kg övervikt)

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader