• happylife

Vi som försökt 10 månader

Nenna9 skrev 2015-08-28 19:04:49 följande:

Du tror det även om det dröjde ca 30 min innan jag såg det? Hoppas på oss alla <3!!

Jag tror du är gravid!

Jag plussade med likadant test på bim -4, dock kom strecket som du säger efter ca 30 min, de 30 min blev mindre å mindre närmare bim, på bim kom strecket efter en min!! Vågar säga grattis :)
  • happylife
    emzerus skrev 2015-08-29 19:42:20 följande:

Idag köpte jag Lloyds gravtest o fick negativt efter ett par minuter men sen ca 30 min senare så var det ett ganska så tydligt streck... Läste sedan instruktionen noggrannare o då stod det att man skulle hålla testet i urinstrålen i minst 10 sekunder o det gjorde jag inte. Kan det göra att testet blev som det blev tro?

Finns ju inte mycket att göra än att avvakta såklart... är bara på äl+7 idag o det är ju extremt tidigt :) anledningen till att jag tog testet redan idag är ju att Lloyds mäter från 10 mlU/ml och jag har tidigare använt clearblue på äl +10 o de mäter ju från 25 mlU så tänkte att det kanske fanns en chans... Eftersom jag ska få progesteron utskrivet vid nästa graviditet så vill jag ju veta tidigt :)

Jag fick också så svagt efter 30 min på loyds bim -4 som kom efter 20 min på bim -3 och efter 15 min bim-2 osv. Starkt streck bim+1. Så ja det är nog något där :) <3
  • happylife
    emzerus skrev 2016-09-25 19:40:58 följande:

Hur går det för er? 

Mitt plus höll i sig o har sett vår lilla plutt 2 ggr på vul med tickande hjärta <3  Är i v 8+4 idag. Har aldrig kommit så här långt så känns underbart roligt o spännande! Självklart finns nervositeten där o en oro men försöker tänka positivt! 

Kram på er <3

Har den här tråden under mina favoriter, vet inte riktigt varför, men fick se Du skrev och blev jätteglad! Så ville bara säga grattis <3<3<3
  • happylife
    emzerus skrev 2016-09-26 10:52:42 följande:

Tack snälla <3 känns overkligt men så underbart!

Hur går det för dig?

Kram <3

Know the feeling!

Bra faktiskt, gravid igen nu, V6+0, tidigt vul på ons o hoppas så!!
  • happylife
    emzerus skrev 2016-09-26 12:55:41 följande:

Men åh va roligt! Grattis <3

Är du med i Bf maj gruppen här på familjeliv eller Facebook?

Tack <3

Ja i en bf maj, finns två. Ingen Facebook, kanske efter lyckat vul

Dudå?
  • happylife
    emzerus skrev 2016-10-02 20:16:13 följande:

Missade ditt svar här :) 

jaha finns det två bfmaj grupper... jag är med i fbgruppen också :) 

Välkommen dit sen :)

Hur kommer man med i fb gruppen och vad heter den?

Vi har fått se ett hjärta slå så nu kanske jag vågar <3
  • happylife
    emzerus skrev 2016-10-11 20:17:48 följande:

Det gick inte vägen denna gång heller. Gjorde ultraljud idag I v 10+6 o fostret var i v 8+1 och det fanns inte längre någon hjärtaktivitet :( är så fruktansvärt ledsen o arg o tycker livet är sjukt orättvist!

Blir skrapning på fredag :(

Nej, vad säger du!!! Usch blir så ledsen nu.

Hur mycket ska en människa behöva stå ut med?! Det finns ingen rättvisa.

Jag är innerligt jätteledsen för er skull!!! Vet inte vad jag ska säga.

Skickar massa kramar och kärlek i alla fall <3 <3 <3
  • happylife
    emzerus skrev 2016-10-12 12:19:56 följande:

Tack <3 

nej det finns verkligen ingen rättvisa!! 

Kände du på dig att nåt va galet?
  • happylife
    emzerus skrev 2016-10-13 14:10:37 följande:

Ja jag tycker vi varit med om tillräckligt redan :(

Vi hann med o ta sperma prov som var normalt o prov för att se om jag hade ägglossning vilket jag ju hade då jag vart gravid den månaden. Sen har de ju tagit en mängd andra prover tidigare under missfallsutredningen o alla prover är normala. Det är det som är så sjukt!

Jag bara hoppas att kroppen återställer sig snabbt o att vi blir gravida snart igen o att det får gå hela vägen den här gången! Annars vet jag inte vad jag gör!!

emzerus skrev 2016-10-13 12:19:08 följande:

Egentligen inte... hade mindre symtom men tänkte att det säkert var normalt :( Ingen blödning eller ont eller nåt. Så chocken vart total! 

Det är kanske ingen tröst, men en vän till mig har haft två sena MA i sena veckor men ska föda nu när som helst. Dom hittade ingen förklaring där heller, ibland har man bara sån otur

du har kanske haft fler MF MA än så jag vet inte, men de verkar ju inte va fel på någon av er iaf. Hoppas ni får behålla nästa graviditet <3 för en nästa blir det!
  • happylife
    emzerus skrev 2016-10-13 16:10:42 följande:

Tack <3 

Ja tyvärr är det vårt 7e missfall, men de 6 första var tidiga runt v 5/6 o då började jag blöda av mig själv. Så detta var helt klart värre när vi tom sett vår lilla plutt 2 gånger på vul m tickande hjärta o allt o att sen nästa gång så var fostret dött :( Fruktansvärt!! 

inget är som sagt fel på oss vad proverna visar så jag hoppas ju som sagt attd et blir vår tur nångång...gärna snart! <3 

Hoppas att din graviditet går bra! <3

Blä, orättvist. Ska hålla mina tummar för er!!

Tack de hoppas jag med den ska!

// <3
  • happylife
    emzerus skrev 2016-11-24 12:26:34 följande:

Hej! Jag väntar in ägglossning som verkar komma senare än vanligt. Skapades den 14 oktober o fick mens den 11 november o borde ha äl snart men hittills inge positivt ältest.

Hur går det för dig?

Kram

Håller tummarna för dig ska du veta! <3
  • happylife
    emzerus skrev 2016-11-24 14:22:30 följande:

Tack snälla du! <3

Hur är det med dig?

<3

Jag ska inte klaga, glad över att få ha krämpor.

Kollade på ul igår senast och det ser bra ut , glad men rädd fortfarande!
  • happylife
    emzerus skrev 2016-11-24 16:52:50 följande:

Du får klaga ;) skönt att allt såg bra ut! Vilken vecka är du i nu?

Hehe känns fel att klaga =P

Men mår ändå helt ok!

V 15 (14+3) nu
  • happylife
    emzerus skrev 2016-11-24 19:22:35 följande:

Men oj va tiden har gått :) härligt att ha kommit så långt ändå!

Mys!! Ta hand om dig! <3

Ja faktiskt...första veckorna kändes som en evighet men sen rullar de på.

Då glömmer man allt jobbigt som varit, som tur är.

Lycka till nu <3
  • happylife
    emzerus skrev 2016-11-25 10:24:30 följande:

Är på dag 15 i cykeln o ingen ägglossning än...eller inget utslag på ägglossningstest iaf. Vanliga cykler brukar jag ha äl på dag 11 eller 12. Började testa på dag 9 så tycker inte att jag borde ha missat heller. Kan äl komma mkt senare eller hoppar den över den här månaden tro? Frustrerande....

Är de din första äl efter avbrytandet?

Innan mitt avbrytande hade jag alltid äl dag 14. Men efter avbrytandet dag 21, oerhört frustrerande. Köpte rosenrot försök två, då kom äl redan dag 12!

Testat rosenrot? Trodde verkligen inte de kunde funka så bra.. Försök nr 3 blev jag gravid
  • happylife
    emzerus skrev 2016-11-25 14:42:27 följande:

Jag vet inte... väntade in en mens efter skrapningen som kom den 11 november. Så hade kanske ägglossning mellan skrapningen den 14 okt o mensen 11 nov.

Var det första äl efter skrapning som äl kom dag 21 eller flera cykler?

Har inte testat rosenrot men fortsätter äl att krångla kan jag göra det.

Tack för ditt svar! <3

Jag hann få tre ägglossningar innan de tog sig, det var de två första som kom runt dag 21, den tredje då jag tog rosenrot kom dag 12, och då tog det sig.

Kan va värt att testa iaf tycker jag, för det är otroligt enerverande med sen äl, cyklerna blir så långa och den redan långa väntan ännu längre!

Tycker absolut du ska tempa, jag gjorde det, dels får man bra koll men sen går även tiden lite fortare när man sysselsätter sig. Köpte VIP också, massa roliga/bra funktioner!
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader