• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2015-07-26 12:55:28 följande:
    Köpte just nu bisolvon(slemlösande) på apoteket, hört att fler blivit gravida pga det :)
    Spännande!! Hoppas att även ni faller in i det ledet :)
    Nenna9 skrev 2015-07-26 17:47:05 följande:
     Skrev tidigare att min kollega sa att det var jättevanligt med missfall bland förstföderskor. Har du hört nått om det? Bara vart här på familjeliv ett par dagar, känns som vi följer samma trådar:). Det jag nu blir orolig för är inte bara att kan/när ska jag bli gravid utan kanske dessutom få missfall i graviditet. Läser så mycket tråkigt här också:(
    Nu var inte frågan ställd till just mig men jag svarar ändå :) Vi försöker få vårt första barn o har sen i september 2014 fått 2 missfall (i v5-6). Men jag tror inte att det är vanligare att just förstföderskor får det utan det är bara otur skulle jag tro (så länge som inget är fel då vill säga).

Så försök att inte oroa dig för det!! Hjärta

• Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-26 18:29:16 följande:
    Spännande!! Hoppas att även ni faller in i det ledet :)
    Nenna9 skrev 2015-07-26 17:47:05 följande:
     Skrev tidigare att min kollega sa att det var jättevanligt med missfall bland förstföderskor. Har du hört nått om det? Bara vart här på familjeliv ett par dagar, känns som vi följer samma trådar:). Det jag nu blir orolig för är inte bara att kan/när ska jag bli gravid utan kanske dessutom få missfall i graviditet. Läser så mycket tråkigt här också:(
    Nu var inte frågan ställd till just mig men jag svarar ändå :) Vi försöker få vårt första barn o har sen i september 2014 fått 2 missfall (i v5-6). Men jag tror inte att det är vanligare att just förstföderskor får det utan det är bara otur skulle jag tro (så länge som inget är fel då vill säga).

Så försök att inte oroa dig för det!! Hjärta

Tack emzerus <3 Jobbigt om man ska börja nojja för allt..
  • EkoS
    miamarina84 skrev 2015-07-26 13:08:16 följande:

Någon som kan eller vet något om bidrottninggele? Det sägs att det ska/ kan göra det mer kletigt där nere för oss tjejer så att ägget kan fästa bättre?.

Jag har ätit bidrotttninggele i två månader nu. Första månaden fick jag för första gången ett tydligt positivt äl-test. Blev positivt även den här månaden, men inte riktigt lila tydligt. Sen känner jag mig mycket piggare också. Hoppas på att det kan hjälpa med
  • emzerus

Sitter på ett café o bredvid mig sitter en nybliven mamma o ammar sin lilla bebis... när han gnyr så riktigt knyter det sig i magen... längtan är så stor att jag skulle vilja brista ut i gråt! Så svårt att beskriva det här för min man...för även om han längtar han med så känns det inte i hans kropp... men han har iaf reagerat på att han ser bebisar o gravid magar överallt just nu...

Ville inget speciellt med detta inlägg bara dela min känsla ????

• Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-27 13:43:38 följande:

Sitter på ett café o bredvid mig sitter en nybliven mamma o ammar sin lilla bebis... när han gnyr så riktigt knyter det sig i magen... längtan är så stor att jag skulle vilja brista ut i gråt! Så svårt att beskriva det här för min man...för även om han längtar han med så känns det inte i hans kropp... men han har iaf reagerat på att han ser bebisar o gravid magar överallt just nu...

Ville inget speciellt med detta inlägg bara dela min känsla ????

Åh förstår din känsla precis. Man längtar så otroligt mycket efter sitt egna lilla knyte.
  • EkoS

Åh, i dag bröt jag ihop helt. Ska ha mens på torsdag och är tvärsäker på att den är på väg. Tog ett test vara för att kunna släppa tanken, och det var såklart negativt.

Nu söker vi nog hjälp. Är så trött på att tänka på det hela tiden. Vill ju bara veta om något är fel.

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-07-27 16:37:21 följande:
    Åh förstår din känsla precis. Man längtar så otroligt mycket efter sitt egna lilla knyte.
    Ja man gör du ju det!!
    Just precis nu är en kompis inne på bb o ska föda sitt första barn. Såklart oerhört glad för deras skull men ändå så gör det ont :(
  • emzerus
    EkoS skrev 2015-07-27 17:30:44 följande:

Åh, i dag bröt jag ihop helt. Ska ha mens på torsdag och är tvärsäker på att den är på väg. Tog ett test vara för att kunna släppa tanken, och det var såklart negativt.

Nu söker vi nog hjälp. Är så trött på att tänka på det hela tiden. Vill ju bara veta om något är fel.

varför är du så säker på att den är påväg? Att du fick negativt idag 4 dagar innan behöver absolut inte betyda att det är kört...än finns ju hopp vännen! :)

Håller tummarna för dig!
  • Angdev

4:e ÄL-testet imorgon. Normalt borde jag börja se en ökning tills dess men med Apiforce i kroppen så vet jag inte riktigt vad dom händer. Glömde ta min tablett i morse så fick ta den nu ikväll. Hoppas jag inte sabbat allt nu....

Svar på tråden Vi som försökt 10 månader