• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-29 19:09:57 följande:

Äl+9 idag o skulle ju inte ta ett test idag men gjorde det o tyckte mig kunna ana ett svagt streck. Men så svagt att på bild kunde jag inte fånga det alls... åhh vad jag hoppas att det inte bara är inbillning!!

Hur går det för er andra?

Tagit något mera test idag:)? Blir också sugen på att prova men känner inga symptom alls. Men det är klart alla får ju inte det heller..
  • pandoraDiem

Hej tjejer! Försökt ett år nu så antar att jag och sambon är klassade som ofrivilligt barnlösa nu. Ska till gyn på onsdag angående en annan sak och tänkte passa på att fråga lite om utredning då. Känns extra tungt idag då jag verkligen trodde det skulle gå vägen denna månad av nån anledning. Hoppas på er andra istället :)

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-07-30 13:34:08 följande:
    Tagit något mera test idag:)? Blir också sugen på att prova men känner inga symptom alls. Men det är klart alla får ju inte det heller..
    Jag tog ett nyss för imorse hade jag inge test hemma så det var inte på morgonurin men tycker att det blir ett svagt svagt streck där...försökte få med det på bild men syns knappt alls. Vilket kanske tyder på att jag mest inbillar mig...eller?

• emzerus
    EkoS skrev 2015-07-30 12:55:30 följande:

Här kom mensen som väntat. Ringer och bokar tid för utredning när de öppnar för hösten.

Kraam!! Hjärta
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-30 16:25:30 följande:
    Jag tog ett nyss för imorse hade jag inge test hemma så det var inte på morgonurin men tycker att det blir ett svagt svagt streck där...försökte få med det på bild men syns knappt alls. Vilket kanske tyder på att jag mest inbillar mig...eller?
    Åh hoppas verkligen, kan va nått där! Säkert lättare att se I verkligheten så inte alls säkert att du inbillar dig! Nu är jag också jättesugen på att testa! Enligt ptrackern har jag -6 Bim men den stämde ju inte med ägglossningen. (-2 dagar) så räknar man så att ägglosssningen var 2 dagar tidigare så bör väl mensen va 2 dagar tidigare. I sådan fall har jag bim -4. Brukar som sagt inte gravtesta mig för mensen kommit men är det säkrare att använda testet på morgonen? Är det för tidigt för mig att testa nu?
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-07-30 16:43:50 följande:
    Åh hoppas verkligen, kan va nått där! Säkert lättare att se I verkligheten så inte alls säkert att du inbillar dig! Nu är jag också jättesugen på att testa! Enligt ptrackern har jag -6 Bim men den stämde ju inte med ägglossningen. (-2 dagar) så räknar man så att ägglosssningen var 2 dagar tidigare så bör väl mensen va 2 dagar tidigare. I sådan fall har jag bim -4. Brukar som sagt inte gravtesta mig för mensen kommit men är det säkrare att använda testet på morgonen? Är det för tidigt för mig att testa nu?
    Lutealfasen brukar ju vara densamma så kom äl 2 dagar tidigare så skulle iaf jag räkna med att bim är 2 dagar tidigare också. Och på bim-4 får ju en del plus, på clearblues förpackning står det tex att 56% av alla gravida på får plus på bim-4 och sen ökar procenten fram tills bim då 99% får plus. Allt beror ju på hur mkt hcg kroppen producerar... så morgonurin är nog säkrast då urinen är mer koncentrerad.

Förstår att du är testsugen :) vad använder du för test?
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-30 16:53:55 följande:
    Lutealfasen brukar ju vara densamma så kom äl 2 dagar tidigare så skulle iaf jag räkna med att bim är 2 dagar tidigare också. Och på bim-4 får ju en del plus, på clearblues förpackning står det tex att 56% av alla gravida på får plus på bim-4 och sen ökar procenten fram tills bim då 99% får plus. Allt beror ju på hur mkt hcg kroppen producerar... så morgonurin är nog säkrast då urinen är mer koncentrerad.

Förstår att du är testsugen :) vad använder du för test?
    Jag använder CB digital som ägglossningstest och också CB de få gångerna jag gjort graviditetstest. Tror bara jag testat 3 ggr faktiskt. Då har jag haft det som du hade och det digitala som det också star "inte gravid" eller gravid och antal veckor på. Kanske köper ett på vägen hem då och testar imorgonbitti:). Läste också procenten på CB och hur det ökar så ska se om jag vågar. Man är ju så nyfiken och så vet jag hur besviken man kan bli. Kanske får "festa" till det med lite vin imorgon kväll då om det visar negativt. Förhoppningsvis blir det alkoholfritt till middagen.. Får se om jag vågar testa imorgon:).
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-07-30 17:05:44 följande:
    Jag använder CB digital som ägglossningstest och också CB de få gångerna jag gjort graviditetstest. Tror bara jag testat 3 ggr faktiskt. Då har jag haft det som du hade och det digitala som det också star "inte gravid" eller gravid och antal veckor på. Kanske köper ett på vägen hem då och testar imorgonbitti:). Läste också procenten på CB och hur det ökar så ska se om jag vågar. Man är ju så nyfiken och så vet jag hur besviken man kan bli. Kanske får "festa" till det med lite vin imorgon kväll då om det visar negativt. Förhoppningsvis blir det alkoholfritt till middagen.. Får se om jag vågar testa imorgon:).
    Lycka till om du testar imorgon!! :) och även om du skulle få negativt så kan du ju fortfarande vara gravid, kom ihåg det :)

Hoppas det blir alkoholfritt alternativ för dig imorgon kväll :)
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-30 17:24:28 följande:
    Lycka till om du testar imorgon!! :) och även om du skulle få negativt så kan du ju fortfarande vara gravid, kom ihåg det :)

Hoppas det blir alkoholfritt alternativ för dig imorgon kväll :)
    Tack fina, detsamma!! Vi får uppdatera och se hur det går för oss! Kram så länge ??
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-07-30 17:53:39 följande:
    Tack fina, detsamma!! Vi får uppdatera och se hur det går för oss! Kram så länge ??
    Ok skulle vart hjärta inte frågetecken. Gör så här ist <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader