• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • Flerattälska
    Nenna9 skrev 2015-08-06 17:00:36 följande:

Hej tjejer!

Mensen kom idag så ingen bebis denna månad:(. Utredningen börjar 24 augusti så hinner nog ha äl en gång precis innan. Hur mår ni och hur går det för er? Kram

Synd på mensen men skönt att ha tid för utredning och att snart få påbörja den. Förhoppningsvis så går det vägen nästa äl så att utredningen inte behöver påbörjas :) Håller tummarna för er!

Själv hade jag äl i måndags så nu har den lååååånga väntan på bim påbörjats.

Har tid på gyn på måndag för att se om cystan försvunnit, vuxit, krympt eller om de blivit fler...
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-06 17:00:36 följande:

Hej tjejer!
    Mensen kom idag så ingen bebis denna månad:(. Utredningen börjar 24 augusti så hinner nog ha äl en gång precis innan. Hur mår ni och hur går det för er? Kram

*kram* Jag håller tummarna att det tar sig vid nästa Äl för er och om inte annat så är det ju riktigt bra för er att utredningen börjar så att ni får kolla så att allt är okej, den ovissheten kan säkerligen ställa till en del oro och stress som inte direkt hjälper till...och med den borta så kanske miraklet kommer Hjärta

• Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-06 20:39:08 följande:
    *kram* Jag håller tummarna att det tar sig vid nästa Äl för er och om inte annat så är det ju riktigt bra för er att utredningen börjar så att ni får kolla så att allt är okej, den ovissheten kan säkerligen ställa till en del oro och stress som inte direkt hjälper till...och med den borta så kanske miraklet kommer Hjärta
    Tack fina hoppas på det<3
  • miamarina84

Om några dagar är det ägglossning här och elfte försöket gillt :) kommer mensen denna månad så kommer jag ser kontakta en fertil klinik. Har även insett att den här sidan fl ger en större press osv samt har varit jobbigt att se att massa fått plus, så kommer att försöka att inte vara lika aktiv här inne. Men lycka till för er :)

• EkoS

Hur går det för er alla?

Här kom ägglossningen två dagar för tidigt den här månaden.

Har bokat tid för utredning också. Fick en tid redan om två veckor, trodde att vi skulle behöva vänta flera månader.

• Nenna9
    EkoS skrev 2015-08-11 11:52:16 följande:

Hur går det för er alla?

Här kom ägglossningen två dagar för tidigt den här månaden.

Har bokat tid för utredning också. Fick en tid redan om två veckor, trodde att vi skulle behöva vänta flera månader.

Men åh vad skönt att nu så snabbt fick en tid! Då kanske vår utredning börjar någorlunda samtidigt, min är 24 aug:). Mensen har precis slutat kör och har äl ca 19 aug så ett försök till innan utredning hinner vi! Kram
  • pandoraDiem

Ja det gick snabbt, skönt :) Skickade ni in en egenremiss eller är det en privat klinik?

Här har jag nog haft ägglossning precis så nu börjar väntan. Än så länge känns det bra, men vet ju att detta lugn som jag känner nu brukar försvinna när det är typ en vecka kvar till bim. Väntar på svar för att få komma på utredning, får se hur lång tid det tar.

• lillskrutten

Jag har fått tid hos privat gynekolog/barnmorska i slutet av augusti. Vill få koll på om jag ens har ägglossning då mensen är så märklig. Känns läskigt att ta tag i detta på allvar nu.

• emzerus

Lyckan över en graviditet vart kortvarig även denna gång, tredje missfallet som pågår just nu :( Började blöda i söndags em och nyss tog jag ett digitalt gravtest som visade Inte gravid så hcg är på väg ur kroppen :( Är såå otroligt ledsen, arg, frustrerad o besviken på varför det ska vara såå svårt för oss att få barn! Vi vill ju inget hellre!

Har tid den 28 augusti på kvinnokliniken o hoppas att få hjälp där!

• pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-08-11 16:27:09 följande:

Lyckan över en graviditet vart kortvarig även denna gång, tredje missfallet som pågår just nu :( Började blöda i söndags em och nyss tog jag ett digitalt gravtest som visade Inte gravid så hcg är på väg ur kroppen :( Är såå otroligt ledsen, arg, frustrerad o besviken på varför det ska vara såå svårt för oss att få barn! Vi vill ju inget hellre!

Har tid den 28 augusti på kvinnokliniken o hoppas att få hjälp där!

Nej va tråkigt :( ibland är allt verkligen bara orättvist. Bara att skriva av dig lite frustration här om du vill. Ta hand om dig nu så håller jag tummarna att ni får bra med hjälp på kvinnokliniken. Kram
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader