• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-08-27 21:39:06 följande:
    Åh, att nån ska behöva gå igenom sånt här, gör mig ledsen och arg på världen :( och det här med att orka orka lite till hela tiden kan ju vara så ofantligt jobbigt. Men jag tror på oss alla, jag tror vi kommer komma ut starkare tillslut hur det än slutar. Det kommer att bli bra.

Lycka till imorgon på kvinnokliniken!
    Tack så mycket Hjärta

Hur går det för dig?
    Kram!!
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-08-28 17:11:33 följande:

Tack så mycket

Hur går det för dig?

Kram!!

Skönt att läsa att du blivit väl omhändertagen på kvinnokliniken :)

Själv har jag precis påbörjat utredning, har lämnat alla prover så nu väntar vi på läkarbesök i slutet av september. Tills dess fortsätter vi försöka, känns skönt att veta att hjälp kanske går att få snart eftersom våra försök känns ganska tröstlösa.

Trevlig helg!
  • Nenna9

Emzerus: vad skönt att ni tagit prover och börjar kolla nu iaf!

Jag behöver lite kloka råd tjejer! Har BIM om 5 dagar. Har mått ganska illa sista dagarna så igår em tog jag lloyds Apotekets gravtest. Det visade bara skugga, inget streck. Kollade även på det några timmar senare och ingenting. Kräktes sen igårkväll och imorse tog jag detta test som är på bilden. Direkt när jag tog det ringde det såklart på dörren och jag såg detta resultat ca 30 min efter. Det är ju ett streck som det ska bli om man är gravid men det dröjde kanske för länge innan jag såg det? På förmiddagen testade jag med CB och det visade negativt. Har ni några teorier? Behöver experthjälp! Är ju ändå 5 dagar till BIM så har ingen aning!

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-28 18:21:11 följande:

Emzerus: vad skönt att ni tagit prover och börjar kolla nu iaf!

Jag behöver lite kloka råd tjejer! Har BIM om 5 dagar. Har mått ganska illa sista dagarna så igår em tog jag lloyds Apotekets gravtest. Det visade bara skugga, inget streck. Kollade även på det några timmar senare och ingenting. Kräktes sen igårkväll och imorse tog jag detta test som är på bilden. Direkt när jag tog det ringde det såklart på dörren och jag såg detta resultat ca 30 min efter. Det är ju ett streck som det ska bli om man är gravid men det dröjde kanske för länge innan jag såg det? På förmiddagen testade jag med CB och det visade negativt. Har ni några teorier? Behöver experthjälp! Är ju ändå 5 dagar till BIM så har ingen aning!

Jag skulle säga att det där är ett positivt test :) :) Vågar tom säga Grattis :)

Lloyds test visar ju tidigare än tex cb så vänta ytterligare ett par dagar o ta med cb plus på morgonen så är jag ganska så säker på att du får ett plus :)

Åhh va roligt!!
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-08-28 17:41:34 följande:
    Skönt att läsa att du blivit väl omhändertagen på kvinnokliniken :)

Själv har jag precis påbörjat utredning, har lämnat alla prover så nu väntar vi på läkarbesök i slutet av september. Tills dess fortsätter vi försöka, känns skönt att veta att hjälp kanske går att få snart eftersom våra försök känns ganska tröstlösa.

Trevlig helg!
    vad skönt då är ni också "på gång" i utredning o förhoppningsvis får vi snart hjälp så att det snart blir vår tur! <3

Ha en trevlig helg du också!! :)

• Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-28 18:59:55 följande:
    Jag skulle säga att det där är ett positivt test :) :) Vågar tom säga Grattis :)

Lloyds test visar ju tidigare än tex cb så vänta ytterligare ett par dagar o ta med cb plus på morgonen så är jag ganska så säker på att du får ett plus :)

Åhh va roligt!!
    Du tror det även om det dröjde ca 30 min innan jag såg det? Hoppas på oss alla <3!!
  • pandoraDiem

Wow vilket tydligt streck Nenna9! Nu kan jag för lite om gravtest för att veta om det gör något att du kollade på det först 30 min senare men det verkar ju onekligen väldigt lovande :) så roligt! Håll oss uppdaterade :)

• Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-08-28 19:31:18 följande:

Wow vilket tydligt streck Nenna9! Nu kan jag för lite om gravtest för att veta om det gör något att du kollade på det först 30 min senare men det verkar ju onekligen väldigt lovande :) så roligt! Håll oss uppdaterade :)

Tack fina <3. Hoppas sååååå att det stämmer! Uppdaterar!
  • happylife
    Nenna9 skrev 2015-08-28 19:04:49 följande:

Du tror det även om det dröjde ca 30 min innan jag såg det? Hoppas på oss alla <3!!

Jag tror du är gravid!

Jag plussade med likadant test på bim -4, dock kom strecket som du säger efter ca 30 min, de 30 min blev mindre å mindre närmare bim, på bim kom strecket efter en min!! Vågar säga grattis :)
  • Nenna9
    happylife skrev 2015-08-28 20:03:30 följande:
    Jag tror du är gravid!

Jag plussade med likadant test på bim -4, dock kom strecket som du säger efter ca 30 min, de 30 min blev mindre å mindre närmare bim, på bim kom strecket efter en min!! Vågar säga grattis :)
    Hoppas sååååå att ni har rätt tjejer! Idag tänker jag inte testa, men förmodligen imorgon! 4 dagar kvar nu till BIM och som ni säger så kanske lloyds visar lite tidigare. Hoppas hoppas. Ha en underbar helg alla fina <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader