• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-30 11:46:27 följande:

Okej hur dum var jag nu då? Efter att redan kissat 4 ggr idag testade jag precis med CB digitala( vet att jag skulle väntat) men kunde inte låta bli. Givetvis står det Inte gravid. Kan det vara så att jag kissade för sent på dagen (står ju att man ska använda morgonurinen om det är innan mens). Eller vad tror ni? Jag blir galen på mig själv också!!

Jag vet hur det är att vara ivrig o inte kunna låta bli :) ingen här som dömer dig för det! Att cb digitalt inte ger utslag än är inge konstigt... den mäter ju från 50 medan den från Lloyds mäter från 10.

Men jag förstår dig i att det hade varit skönt för psyket att se Gravid i klartext :)

Ring Mamma Mia imorgon o få lite råd från dom det tror jag blir bra.

Kram <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-30 12:20:39 följande:
    Jag vet hur det är att vara ivrig o inte kunna låta bli :) ingen här som dömer dig för det! Att cb digitalt inte ger utslag än är inge konstigt... den mäter ju från 50 medan den från Lloyds mäter från 10.

Men jag förstår dig i att det hade varit skönt för psyket att se Gravid i klartext :)

Ring Mamma Mia imorgon o få lite råd från dom det tror jag blir bra.

Kram <3
    Tack vännen<3
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-08-30 12:22:25 följande:
    Tack vännen<3
    Och tror du att jag alltså kan vara gravid ändå?
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-30 12:28:50 följande:

Och tror du att jag alltså kan vara gravid ändå?

Absolut!! Jag tror bara att hcg inte är tillräckligt högt för att ge utslag på det digitala än. Sen vet man tex inte om det hade sett annorlunda ut om du tog det direkt imorse. Men jag är säker på att du är gravid iaf o håller alla tummar för dig :) <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-30 12:35:24 följande:
    Absolut!! Jag tror bara att hcg inte är tillräckligt högt för att ge utslag på det digitala än. Sen vet man tex inte om det hade sett annorlunda ut om du tog det direkt imorse. Men jag är säker på att du är gravid iaf o håller alla tummar för dig :) <3
    Du lugnar mig bra kan jag säga.. Håller tummarna för oss båda<3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-30 12:39:29 följande:
    Du lugnar mig bra kan jag säga.. Håller tummarna för oss båda<3
    Bra att jag kan lugna lite :)

Håll tummarna för mig med, känns lite deppigt igen :(
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-30 19:24:17 följande:
    Bra att jag kan lugna lite :)

Håll tummarna för mig med, känns lite deppigt igen :(
    Det gör jag verkligen, hoppas såååå att det är din tur snart, det måste det ju bara vara! Förstår att det känns lite deppigt nu men tänk på att du är väldigt tidigt ute nu på art testa så inte kört på något sätt överhuvudtaget. Förstår att det måste vara jobbigt att "ta nya tag" efter vad du gått igenom men det kommer ska du se! Det är jag säker på
    Stor kram <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-30 19:49:20 följande:
    Det gör jag verkligen, hoppas såååå att det är din tur snart, det måste det ju bara vara! Förstår att det känns lite deppigt nu men tänk på att du är väldigt tidigt ute nu på art testa så inte kört på något sätt överhuvudtaget. Förstår att det måste vara jobbigt att "ta nya tag" efter vad du gått igenom men det kommer ska du se! Det är jag säker på
    Stor kram <3
    Tack för ditt stöd vännen <3
    Förstår ju att det egentligen är på tok för tidigt att få positivt redan men hoppet tändes igår när det vart ett så synligt streck (dock efter tiden gått ut) Men jag hoppas att jag får plus senare i veckan o att progestronet kommer göra susen!!

Men det lär ju visa sig :) Är iaf väldigt glad för din skull!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-30 19:56:05 följande:
    Tack för ditt stöd vännen <3
    Förstår ju att det egentligen är på tok för tidigt att få positivt redan men hoppet tändes igår när det vart ett så synligt streck (dock efter tiden gått ut) Men jag hoppas att jag får plus senare i veckan o att progestronet kommer göra susen!!

Men det lär ju visa sig :) Är iaf väldigt glad för din skull!
    Håller sååå alla tummar och tår som går för oss båda! Plussa tror jag du kommer göra snart och hoppas det funkar bra med progesteronet då! Jag ska också ringa mamamia imorgon och se vad de säger.
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader