• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus
    Leonas skrev 2015-09-01 18:55:08 följande:

Det är så spännande att följa vad som verkar vara på gång hos flera nu, håller tumarna för er! Här tror jag att ägglossning varit nyligen och inväntar bim. Tänkte att jag inväntar o ser om det blir något nu i september, annars söka hjälp. Har varit utan p-piller ett år nu. Genomlidit ett tufft hormonkaos i kroppen efter ha slutat med pillrena. Nu först har de jobbiga finnarna (blemmorna) äntligen börjat ge sig och kommer mensen inom två veckor så har även dem börjat stabilisera sig. Har återfått lite hopp nu om att min kropp kanske kan bli lite mer pålitlig och mottaglig för en graviditet :)

Va skönt att kroppen kanske har kommit i "fas" efter pillerstoppet. Är ju inte ovanligt att allt rubbas lite efteråt...och börjar mens mm stabilisera sig så kommer det säkerligen kunna bli lättare att bli gravid också. Håller mina tummar o tår för dig >3
  • miamarina84
    emzerus skrev 2015-09-01 20:09:04 följande:

Jag råkade citera två inlägg av dig :)

Finns säkert fler av mina inlägg o citera ;)
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-09-01 20:03:49 följande:
    Mina test är ju verkligen supermysko, först Lloyds i l lördags som vart ett tydligt streck som ökade i styrka ju längre tiden gick...eller alltså strecket uppstod ju efter tiden gått ut men vart sedan starkare o starkare. Sen negativa test därefter o ett svagt svagt plus på cb i förrgårkväll. Men igår kväll negativt och ikväll negativt. testerna bara flyger här hemma i frustration :(

Tycker ju att jag har symtom men samtidigt vet jag inte vad oddsen är att jag ska lyckas bli gravid 3 ggr i rad o denna månad har ju varit extremt påfrestande så kroppen kanske "behöver" vila... Men vill ju så gärna att det gör ont i hela mig!

Känns som om man ser gravidmagar o bebisar ÖVERALLT just nu o ibland vill jag bara skrika rakt ut. Låter jätteelak nu men jag blir bara såå avundsjuk!! :(

Förlåt för extremt negativt inlägg men allt känns bara bläää just nu!

Eftersom du ändå får streck på dina test så är det kanske att hcg bara varierar lite i styrka än så länge (lite segstartat). Försök håll dig ett par dagar o testa sen med cbplus... (förstår mer än väl om du inte kan hålla dig).

All lycka till dig!
    Kramar <3

Ledsen för sena svar, varit och storhandlat.. Tro mig gumman jag förstår din frustration! Men känns ändå som det är något där med tanke på att du ändå fick positivt både på lloyds och CB plus ju, även om det sen är negativt. Du är ju verkligen så tidigt ute med att testa på håller verkligen tummarna för tredje gången gillt för dig nu<3.
    Jag köpte hem CB plus idag, var inne på Apoteket. Tror du hon som jobbade där blev förvånad då jag drog fram mina tidigare test och bara "snälla hjälp mig, är jag gravid el inte", snacka om desperat, jag vet;). Hon kunde ju se alla streck såklart och som alla säger tror hon också jag är gravid. Hon tyckte inte jag skulle köpa nåt mer test men gick ändå ut därifrån med ett CB plus.. Är ändå något i mig som tvivlar..
    Ska verkligen försöka att inte testa imorgon utan vänta ett par dagar. Hoppas jag kan hålla mig denna gång och hoppas definitivt att mensen inte kommer! Sov gott, kram
  • Nenna9
    Leonas skrev 2015-09-01 18:55:08 följande:

Det är så spännande att följa vad som verkar vara på gång hos flera nu, håller tumarna för er! Här tror jag att ägglossning varit nyligen och inväntar bim. Tänkte att jag inväntar o ser om det blir något nu i september, annars söka hjälp. Har varit utan p-piller ett år nu. Genomlidit ett tufft hormonkaos i kroppen efter ha slutat med pillrena. Nu först har de jobbiga finnarna (blemmorna) äntligen börjat ge sig och kommer mensen inom två veckor så har även dem börjat stabilisera sig. Har återfått lite hopp nu om att min kropp kanske kan bli lite mer pålitlig och mottaglig för en graviditet :)

Håller alla tummar och tår för dig också<3
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-09-01 18:57:53 följande:
    Ja skönt att något HÄNDER :) nu på lördag drar vi utomlands och nu på fredag börjar min fertila v, så hoppas att ett barn blir till nu under vår semester. Ett kärleks barn ;)
    Åh verkligen! Njut ordentligt på resan och av varandra;)! Håller tummar och tår spm vanligt för oss alla <3
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2015-09-01 18:54:40 följande:
    Shit fick verkligen ont i magen när jag såg att de ringde mig i morse, det blir ju lixom svart o vitt :/ först fick vi tiden den tionde september men då är vi utomlands så nästa tid blev 24 :) vi är taggade o glada. Sa dem vad ni skulle gå igenom första gången?
    Ja, känner igen den känslan, men tror jag undermedvetet varit beredd på att det skulle bli så här. Är ganska bra att på föreställa mig allt som kan gå fel tyvärr.

Men va skoj att ni fått tid, ni kanske inte ens behöver den efter en givande semester :) Vem vet, plötsligt så händer det kanske :)

Här i Malmö fungerar det lite annorlunda vad det gäller utredning, innan första läkarbesöket har vi fått lämna blod- och spermaprov så under vårat första besök kommer vi få svar på proverna samt bli undersökta båda två och förhoppningsvis veta hur vi ska gå vidare. Samtidigt som jag är nervös över vad de ska säga så är det lite spännande också.

Ha en trevlig semester!
  • Nenna9

Lyckades hålla mig från att testa imorse vilket känns bra! Idag är det BIM, lite smånervös att mensen ska komma, vill verkligen inte! En kollega på jobbet kom precis och berättade att hon är gravid i vecka 19. Blir glad för hennes skull och samtidigt önskar jag inget hellre än att det är min tur nu! Hoppas ni får en bra dag <3

• emzerus
    Nenna9 skrev 2015-09-02 09:01:14 följande:

Lyckades hålla mig från att testa imorse vilket känns bra! Idag är det BIM, lite smånervös att mensen ska komma, vill verkligen inte! En kollega på jobbet kom precis och berättade att hon är gravid i vecka 19. Blir glad för hennes skull och samtidigt önskar jag inget hellre än att det är min tur nu! Hoppas ni får en bra dag <3

Duktig du är som höll dig från att testa! Håller alla tummar jag har för dig vännen! <3

Jag sjukskrev mig idag o är hemma resten av veckan åtminstone.  behöver nog försöka landa i allt som hänt. varit ett par jobbiga år då jag sommaren 2013 fick reda på att jag hade cancer o behandlats för den i olika omgångar, och mitt uppe i det så gifte vi oss så sköt lite på att ta tag i alla känslor. Sen fick vi klartecken att börja försöka bli gravida hösten 2014 o har sen dess haft 3 missfall o det känns som att allt bara kom ikapp en nu o orken är helt borta :( Ska försöka bearbeta allt nu o ta bättre hand om mig själv!

Kram <3
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-09-02 09:01:14 följande:

Duktig du är som höll dig från att testa! Håller alla tummar jag har för dig vännen! <3

Jag sjukskrev mig idag o är hemma resten av veckan åtminstone.  behöver nog försöka landa i allt som hänt. varit ett par jobbiga år då jag sommaren 2013 fick reda på att jag hade cancer o behandlats för den i olika omgångar, och mitt uppe i det så gifte vi oss så sköt lite på att ta tag i alla känslor. Sen fick vi klartecken att börja försöka bli gravida hösten 2014 o har sen dess haft 3 missfall o det känns som att allt bara kom ikapp en nu o orken är helt borta :( Ska försöka bearbeta allt nu o ta bättre hand om mig själv!

Kram <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader