• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-09-01 16:34:03 följande:

3 månaders väntetid på kss för infertilitet utredning, nu hörde en privat av sig. 24 september börjar vi en utredning, första besöket ska vi gå igenom vilka prover vi ska göra :)

Vad skönt att det börjar hända något nu! Är ju bara några veckor tills ni båda ska iväg nu! Har också den inställningen, nervös men ändå skönt att se hur allt står till! Lycka till båda två<3
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-08-31 21:36:57 följande:

Ja tjejer tips på saker att göra då man inte tänker lika mycket på det mottages gärna!

Jadu, det där med att inte tänka på det, bara jag tänker tanken att jag inte ska tänka på det tänker jag på det ännu mer :) för mig handlar det om att hitta på roliga/intressanta saker. Träna hjälper mig en hel del men det är ju å andra sidan bara under en liten stund. Hitta nåt roligt projekt, typ hus/lägenhetsprojekt, planera fest eller resa, hitta på spontana saker med mannen eller vänner - typ mysig hemmamiddag eller äta ute, bio, picknick eller annan miniutflykt. Maratontitta på tv-serie eller dyk ner i en bok.

Hur går det annars? Håller tummarna för dig!
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-09-01 17:09:50 följande:
    Jadu, det där med att inte tänka på det, bara jag tänker tanken att jag inte ska tänka på det tänker jag på det ännu mer :) för mig handlar det om att hitta på roliga/intressanta saker. Träna hjälper mig en hel del men det är ju å andra sidan bara under en liten stund. Hitta nåt roligt projekt, typ hus/lägenhetsprojekt, planera fest eller resa, hitta på spontana saker med mannen eller vänner - typ mysig hemmamiddag eller äta ute, bio, picknick eller annan miniutflykt. Maratontitta på tv-serie eller dyk ner i en bok.

Hur går det annars? Håller tummarna för dig!
    Tack för tipsen vännen! Tog mitt sista gravtest från lloyds imorse, fortfarande ett streck men fortfarande svagare än de 2 första! BIM imorgon. Vet inte om det är någon idé att jag köper CB digital för att testa imorgon. CB plus vet jag inte är lika känsligt så kanske blir det. Eller så är det lika bra att inte testa alls imorgon. Vad tycker du? Och ni andra såklart! Kram <3
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-09-01 17:22:52 följande:

Tack för tipsen vännen! Tog mitt sista gravtest från lloyds imorse, fortfarande ett streck men fortfarande svagare än de 2 första! BIM imorgon. Vet inte om det är någon idé att jag köper CB digital för att testa imorgon. CB plus vet jag inte är lika känsligt så kanske blir det. Eller så är det lika bra att inte testa alls imorgon. Vad tycker du? Och ni andra såklart! Kram <3

Jag hade väntat till torsdag, men det är nog mest för att jag själv är så rädd för negativa test. Förstår ju att du vill veta så snabbt som möjligt, så gör vad som känns bäst för dig :)
  • miamarina84
    pandoraDiem skrev 2015-09-01 16:51:26 följande:

Va härligt att höra! Dock tråkigt att det var så lång kö på kss. Då ska vi nästan på våra besök samtidigt, jag har mitt den 29e. Börjar bli lite smånervös men mest känns det bra att det iaf händer något :) kram!

Shit fick verkligen ont i magen när jag såg att de ringde mig i morse, det blir ju lixom svart o vitt :/ först fick vi tiden den tionde september men då är vi utomlands så nästa tid blev 24 :) vi är taggade o glada. Sa dem vad ni skulle gå igenom första gången?
  • Leonas

Det är så spännande att följa vad som verkar vara på gång hos flera nu, håller tumarna för er! Här tror jag att ägglossning varit nyligen och inväntar bim. Tänkte att jag inväntar o ser om det blir något nu i september, annars söka hjälp. Har varit utan p-piller ett år nu. Genomlidit ett tufft hormonkaos i kroppen efter ha slutat med pillrena. Nu först har de jobbiga finnarna (blemmorna) äntligen börjat ge sig och kommer mensen inom två veckor så har även dem börjat stabilisera sig. Har återfått lite hopp nu om att min kropp kanske kan bli lite mer pålitlig och mottaglig för en graviditet :)

• miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-09-01 16:54:51 följande:

Vad skönt att det börjar hända något nu! Är ju bara några veckor tills ni båda ska iväg nu! Har också den inställningen, nervös men ändå skönt att se hur allt står till! Lycka till båda två<3

Ja skönt att något HÄNDER :) nu på lördag drar vi utomlands och nu på fredag börjar min fertila v, så hoppas att ett barn blir till nu under vår semester. Ett kärleks barn ;)
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-31 21:35:00 följande:
    Jag hoppas sååååå att du har rätt!

Men det låter ju jättespännande att du såg ett svagt plus där! Håller såååå tummarna för dig vännen<3.
    Förstår verkligen vad du menar med att ALLT detta tar upp ALL tid. Kan inte tänka på så mycket annat. Idag har jag inte haft så mycket o göra på jobbet och då tänker jag extra. Och stackars sambon han blir inte klokare heller! Önskar att jag bara kunde "stänga av" och ta det som det kommer, lugnt och fint. Istället ältar jag, springer och kollar på de gamla testen stup i kvarten, googlar och blir allmänt tokig! Men jag är nog en "ältare" och vill gärna veta och få saker och ting svart på vitt när det kommer till det mesta. Tålamod inte min starka sida och verkligen INTE när det kommer till detta! Men det verkar som din kropp svarar bättre på eftermiddags test?
    Mina test är ju verkligen supermysko, först Lloyds i l lördags som vart ett tydligt streck som ökade i styrka ju längre tiden gick...eller alltså strecket uppstod ju efter tiden gått ut men vart sedan starkare o starkare. Sen negativa test därefter o ett svagt svagt plus på cb i förrgårkväll. Men igår kväll negativt och ikväll negativt. testerna bara flyger här hemma i frustration :(

Tycker ju att jag har symtom men samtidigt vet jag inte vad oddsen är att jag ska lyckas bli gravid 3 ggr i rad o denna månad har ju varit extremt påfrestande så kroppen kanske "behöver" vila... Men vill ju så gärna att det gör ont i hela mig!

Känns som om man ser gravidmagar o bebisar ÖVERALLT just nu o ibland vill jag bara skrika rakt ut. Låter jätteelak nu men jag blir bara såå avundsjuk!! :(

Förlåt för extremt negativt inlägg men allt känns bara bläää just nu!

Eftersom du ändå får streck på dina test så är det kanske att hcg bara varierar lite i styrka än så länge (lite segstartat). Försök håll dig ett par dagar o testa sen med cbplus... (förstår mer än väl om du inte kan hålla dig).

All lycka till dig!
    Kramar <3

• emzerus
    miamarina84 skrev 2015-09-01 16:34:03 följande:

3 månaders väntetid på kss för infertilitet utredning, nu hörde en privat av sig. 24 september börjar vi en utredning, första besöket ska vi gå igenom vilka prover vi ska göra :)

Oj va lång väntetid! Skönt att ni fick tid hos privat innan dess iaf!  Skönt som sagt att få träffa nån o prata med o ta lite prover mm o kunna få lite svar! Kram <3
    miamarina84 skrev 2015-09-01 18:57:53 följande:
    Ja skönt att något HÄNDER :) nu på lördag drar vi utomlands och nu på fredag börjar min fertila v, så hoppas att ett barn blir till nu under vår semester. Ett kärleks barn ;)
    Skönt att utredning börjar snart för er också! <3 Underbart också att ni ska åka utomlands!! Njut o ta hand om varandra och håller tummarna att ni är 3 på hemresan ;) Kram <3

• emzerus
    miamarina84 skrev 2015-09-01 18:57:53 följande:
    Jag råkade citera två inlägg av dig :)
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader