• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • happylife
    emzerus skrev 2015-08-29 19:42:20 följande:

Idag köpte jag Lloyds gravtest o fick negativt efter ett par minuter men sen ca 30 min senare så var det ett ganska så tydligt streck... Läste sedan instruktionen noggrannare o då stod det att man skulle hålla testet i urinstrålen i minst 10 sekunder o det gjorde jag inte. Kan det göra att testet blev som det blev tro?

Finns ju inte mycket att göra än att avvakta såklart... är bara på äl+7 idag o det är ju extremt tidigt :) anledningen till att jag tog testet redan idag är ju att Lloyds mäter från 10 mlU/ml och jag har tidigare använt clearblue på äl +10 o de mäter ju från 25 mlU så tänkte att det kanske fanns en chans... Eftersom jag ska få progesteron utskrivet vid nästa graviditet så vill jag ju veta tidigt :)

Jag fick också så svagt efter 30 min på loyds bim -4 som kom efter 20 min på bim -3 och efter 15 min bim-2 osv. Starkt streck bim+1. Så ja det är nog något där :) <3
  • Nenna9
    happylife skrev 2015-08-29 20:31:46 följande:
    Jag fick också så svagt efter 30 min på loyds bim -4 som kom efter 20 min på bim -3 och efter 15 min bim-2 osv. Starkt streck bim+1. Så ja det är nog något där :) <3
    Testade du på morgonurinen emzerus?

Happylife: du ger mig hopp, nojar allt lite hör hemma och vill bara att det ska bli morgon så jag kan testa igen:)
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-29 21:11:29 följande:

Testade du på morgonurinen emzerus?

Nej tog detta på em...
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-08-29 21:56:36 följande:
    Nej tog detta på em...
    Testa igen imorgonbitti!
  • emzerus
    happylife skrev 2015-08-29 20:31:46 följande:

Åh va glad jag blev :)

Hoppas hoppas :)
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-29 21:58:05 följande:

Testa igen imorgonbitti!

Jag gör nog det :)
  • emzerus
    Nenna9 skrev 2015-08-29 21:58:05 följande:

Testa igen imorgonbitti!

Jag gör nog det :)
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-08-30 08:36:27 följande:

Och tydligare och starkare blir det!

Grattis!! Helt klart positivt test :) nu är det bara att ta en dag i taget och njuta :)
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader