• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • Nenna9

Tog ett nytt lloyds imorse och på det här kanske man kan ana ett tunt streck men går inte ens att jämföra med de tidigare. Känns hopplöst, vet inte vad som pågår. Känns nästan som mensen är påväg också:(. Deppigt!

• pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-08-31 07:49:43 följande:

Tog ett nytt lloyds imorse och på det här kanske man kan ana ett tunt streck men går inte ens att jämföra med de tidigare. Känns hopplöst, vet inte vad som pågår. Känns nästan som mensen är påväg också:(. Deppigt!

Åh, att kastas mellan hopp och förtvivlan, så jobbigt :( Det är ju dock inte kört än, dessvärre är det nog bara att vänta och se, vilket ju är skitjobbigt när man bara vill veta. Håller alla tummar jag har för att det ska gå vägen! Kram
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-08-31 10:15:36 följande:
    Åh, att kastas mellan hopp och förtvivlan, så jobbigt :( Det är ju dock inte kört än, dessvärre är det nog bara att vänta och se, vilket ju är skitjobbigt när man bara vill veta. Håller alla tummar jag har för att det ska gå vägen! Kram
    Tack vännen! Pratade med mama Mia och förklarade för henne. Hon trodde också att jag ändå är gravid men just nu känner jag bara hopplöst ändå:(. Enda jag nu kan göra är att avvakta och se, sjukt jobbigt! Kram!
  • lillskrutten

Jaha då är man inne i karusellen. Var hos privat gyn idag. Hon såg att jag inte släppt ifrån mig några ägg. Lämnade blodprov för att kolla hormoner. Kan ev va pco. Fick tabletter för att stimulera till en normal cykel. Ska ta i tre omgångar. Ska även lämna in papper för att ställas i kö för utredning. Det går enligt kvinnokliniken inte under vårdgarantin och deras pärm va tjock sa dom.

• Nenna9
    lillskrutten skrev 2015-08-31 11:59:26 följande:

Jaha då är man inne i karusellen. Var hos privat gyn idag. Hon såg att jag inte släppt ifrån mig några ägg. Lämnade blodprov för att kolla hormoner. Kan ev va pco. Fick tabletter för att stimulera till en normal cykel. Ska ta i tre omgångar. Ska även lämna in papper för att ställas i kö för utredning. Det går enligt kvinnokliniken inte under vårdgarantin och deras pärm va tjock sa dom.

Skönt att nu ändå är igång! Måste ju börja någonstans. Hos oss går det via landstinget, det är dom som betalar Sophiahemmet vad jag förstått och vi betalar dom ett normalt läkarbesök, 350 kr/pp. Har förstått att det fungerar olika vart man bor. Lycka till nu iaf:)!
  • lillskrutten

Utredningen är via landstinget. Men valde att gå privat först då jag inte gillar vården annars.

• Nenna9
    lillskrutten skrev 2015-08-31 13:19:17 följande:

Utredningen är via landstinget. Men valde att gå privat först då jag inte gillar vården annars.

Ok! Hoppas det blir bra iaf!
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-08-31 10:20:55 följande:
    Tack vännen! Pratade med mama Mia och förklarade för henne. Hon trodde också att jag ändå är gravid men just nu känner jag bara hopplöst ändå:(. Enda jag nu kan göra är att avvakta och se, sjukt jobbigt! Kram!
    Åkte hem på fm för o hämta ett par nycklar kollade på testet igen och visst ser jag ett streck där, tydligare än imorse men ändå inte lika starka som de andra dagarna.
  • lillskrutten
    Nenna9 skrev 2015-08-31 13:45:14 följande:

Ok! Hoppas det blir bra iaf!

Tack! Jag går in med inställningen att det ska räcka med tablettbehandling så slipper jag bry mig om den långa väntetiden.
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2015-08-31 11:59:26 följande:

Du skriver att du inte släppt några ägg, har du ändå haft ägglossning alltså maximal stegring på teater osv? En vetskap det här ;) men vad skönt att allt är på gång nu iaf :)
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader