• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2015-08-11 18:29:18 följande:
    Nej va tråkigt :( ibland är allt verkligen bara orättvist. Bara att skriva av dig lite frustration här om du vill. Ta hand om dig nu så håller jag tummarna att ni får bra med hjälp på kvinnokliniken. Kram
    Tack vännen Hjärta
  • Flerattälska
    emzerus skrev 2015-08-11 16:27:09 följande:

Lyckan över en graviditet vart kortvarig även denna gång, tredje missfallet som pågår just nu :( Började blöda i söndags em och nyss tog jag ett digitalt gravtest som visade Inte gravid så hcg är på väg ur kroppen :( Är såå otroligt ledsen, arg, frustrerad o besviken på varför det ska vara såå svårt för oss att få barn! Vi vill ju inget hellre!

Har tid den 28 augusti på kvinnokliniken o hoppas att få hjälp där!

Men nej!! Jäkla skit också! Åh att det ska vara så himla svårt att få en liten <3 Vilken vecka var du i?

Har själv två missfall i vecka tio bakom mig och vet inte hur mitt psyke skulle fixa ytterligare ett till missfall. Så många förhoppningar och sån längtan att det gör ont.Men att prata om det brukar kännas bättre så gör gärna det om du känner att du behöver <3
  • Nenna9

Äl dags här nu, den är väldigt regelbunden iaf så det är ju skönt. Hade sex igårkväll också och så får vi köra på idag o imorgon! På måndag är det dags för första utredningen också! Hur har ni det tjejer?

• pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-08-17 10:36:03 följande:

Äl dags här nu, den är väldigt regelbunden iaf så det är ju skönt. Hade sex igårkväll också och så får vi köra på idag o imorgon! På måndag är det dags för första utredningen också! Hur har ni det tjejer?

Härligt att det händer något :) Hade äl förra helgen, känner mig faktiskt rätt lugn, tror det beror en del på att vi nu fått remisser om att lämna blodprov och spermaprov så även om det inte blir något denna månad heller så händer det ju iaf något.
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-08-17 10:55:06 följande:
    Härligt att det händer något :) Hade äl förra helgen, känner mig faktiskt rätt lugn, tror det beror en del på att vi nu fått remisser om att lämna blodprov och spermaprov så även om det inte blir något denna månad heller så händer det ju iaf något.
    Åh va skönt att ni fått tid till det! Jag känner också lite så just nu, tar det sig inte den här gången så är det så skönt att vi snart ska dit o kolla iaf:).
  • Flerattälska

Jag är gravid! Testade mig igår och fick gravid på digitala cb. Jag svävar på moln mwn är samtidigt livrädd för ett tredje missfall:( Jag har börjat med trombyl som jag fick utskrivet av läkare förra veckan så nu håller jag tummarna för att det hjälper.

• Nenna9
    Flerattälska skrev 2015-08-17 13:37:20 följande:

Jag är gravid! Testade mig igår och fick gravid på digitala cb. Jag svävar på moln mwn är samtidigt livrädd för ett tredje missfall:( Jag har börjat med trombyl som jag fick utskrivet av läkare förra veckan så nu håller jag tummarna för att det hjälper.

Stoooort grattis!! Håller tummarna för att det går hela vägen nu <3
  • Flerattälska
    Nenna9 skrev 2015-08-17 13:47:57 följande:

Stoooort grattis!! Håller tummarna för att det går hela vägen nu <3

Tack snälla :) Jag kan behöva alla hjälp jag kan få <3

Håller tummarna för dig och övriga tappra i tråden. Lycka till med utredningarna .

Jag hoppas på många fina plus inom kort <3
  • Nenna9
    Flerattälska skrev 2015-08-17 15:13:03 följande:
    Tack snälla :) Jag kan behöva alla hjälp jag kan få <3

Håller tummarna för dig och övriga tappra i tråden. Lycka till med utredningarna .

Jag hoppas på många fina plus inom kort <3
    Tack fina <3
  • pandoraDiem
    Flerattälska skrev 2015-08-17 13:37:20 följande:

Grattis! Härligt att höra :)
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader