• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • miamarina84
    emzerus skrev 2015-07-26 12:45:52 följande:

Neeej :( Fy va tråkigt! men skam den som ger sig...på´t igen! Nångång vänder det, på ett eller annat vis ska det bli barn för oss alla i denna tråd!!

KRAM

Köpte just nu bisolvon(slemlösande) på apoteket, hört att fler blivit gravida pga det :)
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-26 12:55:28 följande:
    Köpte just nu bisolvon(slemlösande) på apoteket, hört att fler blivit gravida pga det :)
    Jasså ska sånt hjälpa till? Dricka eller?
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-07-26 13:00:08 följande:

Jasså ska sånt hjälpa till? Dricka eller?

Det är kapslar som man sväljer. Det blir ju mindre Slem vilket kan göra det lättare för spermierna att simma, ska tas fram till äl dagen. Ska testa det denna gång iaf ;)
  • miamarina84

Någon som kan eller vet något om bidrottninggele? Det sägs att det ska/ kan göra det mer kletigt där nere för oss tjejer så att ägget kan fästa bättre?.

• Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-26 13:06:46 följande:
    Det är kapslar som man sväljer. Det blir ju mindre Slem vilket kan göra det lättare för spermierna att simma, ska tas fram till äl dagen. Ska testa det denna gång iaf ;)
    Då ska jag också testa det nästa gång:)
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-07-26 14:06:50 följande:

Då ska jag också testa det nästa gång:)

Man ska äta det från första mensen dagen till äl dagen ;)
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-26 14:13:21 följande:
    Man ska äta det från första mensen dagen till äl dagen ;)
    BIM 3 Augusti så blir det inget nu är det ett försök kvar innan utredning 24 augusti.. Finns det något mer tips frön coachen;)? Äter folsyra, thats it annars lever jag på som vanligt.
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-07-26 15:07:01 följande:

BIM 3 Augusti så blir det inget nu är det ett försök kvar innan utredning 24 augusti.. Finns det något mer tips frön coachen;)? Äter folsyra, thats it annars lever jag på som vanligt.

Jag äter oxå folsyra tabletter men ska nu testa bisolvon, funkar inte det ska jag testa bidrottninggele ;) har även testat rosenrot o den gjorde min cykel två dagar kortare. Så ser min plan ut ;)
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-26 15:30:39 följande:
    Jag äter oxå folsyra tabletter men ska nu testa bisolvon, funkar inte det ska jag testa bidrottninggele ;) har även testat rosenrot o den gjorde min cykel två dagar kortare. Så ser min plan ut ;)
    Alltid intressant att höra olika grejer man kan prova :). Då får vi fortsätta köra på! Skrev tidigare att min kollega sa att det var jättevanligt med missfall bland förstföderskor. Har du hört nått om det? Bara vart här på familjeliv ett par dagar, känns som vi följer samma trådar:). Det jag nu blir orolig för är inte bara att kan/när ska jag bli gravid utan kanske dessutom få missfall i graviditet. Läser så mycket tråkigt här också:(
  • miamarina84
    Nenna9 skrev 2015-07-26 17:47:05 följande:

Alltid intressant att höra olika grejer man kan prova :). Då får vi fortsätta köra på! Skrev tidigare att min kollega sa att det var jättevanligt med missfall bland förstföderskor. Har du hört nått om det? Bara vart här på familjeliv ett par dagar, känns som vi följer samma trådar:). Det jag nu blir orolig för är inte bara att kan/när ska jag bli gravid utan kanske dessutom få missfall i graviditet. Läser så mycket tråkigt här också:(

Jodå jag läser en del om missfall här inne tyvärr, men bland mina kamrater så är det vanligare för andra gångs mammor typ. Så Jsg vet ibte hur ofta osv :( men de kan iaf få barn, så deras fel är ju tyvärr något annat än oss som inte kommer lika långt. Men det vore hemskt :(
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader