Vi som försökt 10 månader
Jättebra att du startar denna tråd tycker jag! Jag är 32 min sambo är 30 och vi har en härlig lägenhet på söder I Stockholm. Börjar bli sugna på hus också men det ligger några år I framtiden då vi har ett tomt sovrum som vi hoppas på blir barnrum snart:). Tänkte uppdater lite om våra forsook. Som sagt så har vi provat mer eller mindre I 10 månader. Till en början lassade jag ner en app för att hålla koll på ägglossningen då jag har en relativt regelbunden menscykel. Det hjälpte inte och sen några månader tillbaka har vi börjat med CB ägglossningstest. Visade sig att den inte varje gång synkade med appen så det känns bra med dom! Fick glad gubbe på CB I måndagsmorse, typiskt då vi började jobba då:).
Hade sex på kvällen samt tidigt I tisdagsmorse (satte kl lite extra tidigt haha). Efter vi hade sex tog jag ett till test och då fick jag bara upp en ring. Brukar ha glad gubbe ett par dagar men inte denna gang. Vet att man inte ska testa efter första positive resultatet men brukar ta en dag extra ändå. Tror du attt det kan vara så oturligt att ägglossningen skedde redan på dagen på måndagen och att vi hade sex för sent? Har också en fertilitetsutredning inplanerad I slutet av augusti, lite nojig... Men lika bra att veta..