• EkoS

Vi som försökt 10 månader

Hej,

Jag hoppar gärna in här jag också. Vi har försökt sen i oktober. Träffat ägglossningen alla gånger utom en...

Jag är 26 och sambon 27, bor på söder i Stockholm. Dags för mens på torsdag... Åh vad jag hoppas att vi slipper den här gången. Har haft semester sen förra mensen, så jag hoppas att lugnet kanske gjort sitt...

• EkoS
    emzerus skrev 2015-07-24 12:07:57 följande:

Hur tänker ni kring alkohol när ni försöker?

jag är så kluven inför det där... jag har haft äl i veckan nu (fick positivt ältest i måndags) och ikväll ska jag o min man på grillfest o sen vidare ut för drinkar på stan med min syster bla. Ena stunden så tänker jag att jag kan dricka nu för att jag vet ju faktiskt inte om det tagit sig o tycker inte att det borde påverka så tidigt. vet ju massor med folk som blivit gravida o haft rejäla fyllor innan de visste om att de var gravida... Och nästa stund tänker jag att det kanske minskar chanserna att det går vägen denna gång... :(

Jag har druckit ungefär som vanligt fram till den här månaden. Den här gången bestämde jag mig för att inte dricka någonting från ett par dagar innan ÄL, tänkte att det kanske kan hjälpa något i alla fall.
  • EkoS
    miamarina84 skrev 2015-07-26 13:08:16 följande:

Någon som kan eller vet något om bidrottninggele? Det sägs att det ska/ kan göra det mer kletigt där nere för oss tjejer så att ägget kan fästa bättre?.

Jag har ätit bidrotttninggele i två månader nu. Första månaden fick jag för första gången ett tydligt positivt äl-test. Blev positivt även den här månaden, men inte riktigt lila tydligt. Sen känner jag mig mycket piggare också. Hoppas på att det kan hjälpa med
  • EkoS

Åh, i dag bröt jag ihop helt. Ska ha mens på torsdag och är tvärsäker på att den är på väg. Tog ett test vara för att kunna släppa tanken, och det var såklart negativt.

Nu söker vi nog hjälp. Är så trött på att tänka på det hela tiden. Vill ju bara veta om något är fel.

• EkoS
    emzerus skrev 2015-07-27 20:23:45 följande:

varför är du så säker på att den är påväg? Att du fick negativt idag 4 dagar innan behöver absolut inte betyda att det är kört...än finns ju hopp vännen! :)

Håller tummarna för dig!

Tack, men jag känner att jag börjat känna igen hur min kropp beter sig innan mens, och det här känns definitivt som mens :( Av PMSen att döma borde den nog till och med komma tidigt. Jag vågar inte hoppas på den här månaden längre
  • EkoS
    emzerus skrev 2015-07-28 11:30:27 följande:
    Kraam!!Hjärta
    Tack

Jag håller tummarna för dig. När testar du igen? 
  • EkoS
    emzerus skrev 2015-07-29 19:09:57 följande:

Äl+9 idag o skulle ju inte ta ett test idag men gjorde det o tyckte mig kunna ana ett svagt streck. Men så svagt att på bild kunde jag inte fånga det alls... åhh vad jag hoppas att det inte bara är inbillning!!

Hur går det för er andra?

Åh, jag håller verkligen tummarna för dig!

Jag ska ha mens i morgon, men fick ju PMS en dag tidigt, så jag har antagit att mensen ska komma en dag tidigt också. Temperaturen sjönk lite i morse (0.1, precis på baslinjen), och det kom lite rosa när jag var på toa för några timmar sen, så nu väntar jag bara!
  • EkoS

Här kom mensen som väntat. Ringer och bokar tid för utredning när de öppnar för hösten.

• EkoS
    emzerus skrev 2015-07-30 16:26:24 följande:
    Kraam!! Hjärta
    Nenna9 skrev 2015-07-30 13:13:51 följande:
    Åh vad tråkigt:(. Går och väntar på att min förmodligen kommer om ett par dagar, mer inställd på det än att jag möjligtvis skulle vara gravid. Men ring så fort de öppnar så får du förhoppningsvis en tid snart! Kram

Tack!! Hoppas på er andra nu :) 
  • EkoS
    emzerus skrev 2015-07-31 10:02:10 följande:

Äl+11 och testet är tydligare idag än igår, eller hur? :)

Syns som vanligt bättre i verkligheten än på bild...men denna gång är jag iaf säker på att jag ser rätt jag hoppas bara att det går bra denna gång!!!

Stort grattis!
  • EkoS
    miamarina84 skrev 2015-07-31 20:21:50 följande:

Min sambo är hittills arbetsvillig några ggr varannan dag till vsr tredje dag under den fertila veckan. Men visst känner de presentation ångest då de MÅSTE leverera. Så trött början han nu bli efter tio månaders försök o bakslag varje gång :(

Nää, det är nog inte lätt för dem heller. Den här månaden var första gången jag såg min sambo gråta, medan jag har gråtit varje gång mensen kommit.
  • EkoS
    miamarina84 skrev 2015-07-31 21:29:07 följande:

Oj shit grät han, då är det illa :( blir nästan själv ledsen nu... Den 26 har jag BIM o då får vi se om elfte försöket gillt? Men har faktiskt inte gråtit på några månader, är mer avslappnad nu, vilket är bra för kroppen. Sambon säger att de kommer när de kommer men känner att han oxå börjar att ledsna o tröttna typ :( han vill så gärna ge mig ett barn, men går tydligen inte så lätt :(

Jag tror att han verkligen hoppades på den här månaden. Hans pappa fyller jämnt och han hade hoppats på att få berätta då.

För mig gick det också väldigt mycket ner den här månaden. Har varit ledsen i flera dagar. Annars brukar det bara vara några timmar. Nu har jag bestämt mig för att sluta pausa livet och söka nytt jobb. Hoppas att det kan mota bort tankarna lite.
  • EkoS

Då har vi bim nästan samtidigt. 27 här :) Så heja heja ;)

• EkoS
    miamarina84 skrev 2015-08-01 13:39:21 följande:

Ja det hade ju varit den bästa nyheten att berätta :) längtar tills man får berätta för både din karl o närstående... Skrev att jag inte gråtit igår på flera månader, men igår kväll kom det :( jag har denna månad sett så mycket på nätet jag velat köpa till mitt barn, det barn jag inte har. Tror att det utlöste :(

Åh, vad jobbigt. Jag förstår känslan. Att hinna tänka att "det där vill jag köpa". Skickar styrkekramar!
  • EkoS
    pandoraDiem skrev 2015-08-01 17:10:38 följande:

Förstår er så mkt, denna månad trodde jag verkligen att det gått vägen och hade undermedvetet gått runt och planerat och drömt ihop en massa. Blev så ledsen när jag testade neg, sen på kvällen kom mensen. Känns lite bättre nu iaf, nytt bim den 26 och så ska vi skicka in en remiss till undersökning så det känns som det går lite framåt :) kram på er!

Kram till dig! Vad skönt att komma igång med en undersökning. Då kanske man kan tänka på det på ett annat sätt.

Då är vi ett par stycken här som verkar ha bim ungefär samtidigt. Och jag såg precis att jag i princip alltid har ägglossning när det är fullmåne. Får man skylla på fullmånen att det inte går? ;)
  • EkoS

Hur går det för er alla?

Här kom ägglossningen två dagar för tidigt den här månaden.

Har bokat tid för utredning också. Fick en tid redan om två veckor, trodde att vi skulle behöva vänta flera månader.

• EkoS

Hej tjejer,

Ett tag sen jag skrev här nu. Vi var på utredning för en månad sen, den visade på att min slemhinna var för tunn. Jag lessnade lite efter det och försvann härifrån. För säkerhets skull gjorde vi även en äggledarutredning. Läkaren sa att det eventuellt kan vara så att man spolar bort något från äggledarna, och att det kan finnas en lite större chans att man blir gravid efter en sådan spolning.

I dag plussade jag! 12 gången gillt. Jag är fortfarande lite orolig att slemhinnan är för tunn och att det inte går vägen, men det känns ändå skönt att veta att det går.

Jag håller verkligen tummarna nu för att det snart går för er andra i gruppen :)

• EkoS
    miamarina84 skrev 2015-09-24 17:53:44 följande:

Idag kom min mens på tolfte försöket :( underbart för er :) men vad kan hända med en tunn slemhinna?

Det gör tydligen att ägget för väldigt svårt att fästa. Jag är lite orolig att det inte sitter tillräckligt "hårt". Ingen aning om det kan vara så ;) Vår läkare sa i alla fall att vi skulle komma på tidigt ultraljud om vi lyckades på egen hand, så det ska bli skönt att kolla!

Förstår att det är nervöst! Jag håller tummarna för att allt går bra :)
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader