• Leonas

Vi som försökt 10 månader

Tack för tipset, miamarina84, kommer över hit också då :) Lite kort om mig: 30år, sambo, försökt bli gravid sedan aug/sep förra året. Så nu i september tar vi nog också tag i utredning. Min känsla av resan hittills har nog varit rätt lika många andra: i början var det kul och pirrigt, sedan långtråkigt, sedan frustrerande, och sedan gett upp lite och nu ändå rätt avslappnad, då utredning närmar sig. Mest intressant tycker jag nog det varit att lära känna min kropp utan p-piller. Fått mycket acneproblem, men också mycket mer sexlust. Så det känns ju ändå bra i vårt uppdrag vi har ;) Håller alla tummar och tår för oss i tråden. Ska bli kul att följas åt! <3

• Leonas
    WhiteRose skrev 2015-07-22 14:37:53 följande:

Hoppar gärna in här :) Jag är 26 och min man 29. Vi har kört oskyddat sedan aug 2014. Under dessa månader har min cykel varit 38 - 58 dagar lång, vilket lett till att jag sökte hjälp i mars.

Jag fick en remiss till privat gyn, och via VUL kunde hon se att jag förrmodligen har en mild form av PCO. Hon ville dock inte säga något innan jag tagit vissa blodprover, och dom avväntar jag svar på nu.

Hade du p-piller eller andra hormoner innan ni började försöka i augusti 2014? Själv har jag sedan aug/sep förra året haft perioder på mellan 34 och 65 dagar. När jag ringde barnmorska om det så sa hon "återkom efter att ni provat ett år" :/ Hur länge har du fått väntat på svar om blodproverna?
  • Leonas
    emzerus skrev 2015-07-29 19:09:57 följande:

Äl+9 idag o skulle ju inte ta ett test idag men gjorde det o tyckte mig kunna ana ett svagt streck. Men så svagt att på bild kunde jag inte fånga det alls... åhh vad jag hoppas att det inte bara är inbillning!!

Hur går det för er andra?

Ojoj, låter spännande!

Jag väntar på ägglossning fortfarande och den verkar inte vara på gång ännu. Dag 17 i cykeln idag..evig väntan. Allt som vanligt alltså;)
  • Leonas
    emzerus skrev 2015-07-31 10:02:10 följande:

Äl+11 och testet är tydligare idag än igår, eller hur? :)

Syns som vanligt bättre i verkligheten än på bild...men denna gång är jag iaf säker på att jag ser rätt jag hoppas bara att det går bra denna gång!!!

Men jaaa! :D Gör vågen här och hejjar starkt att nu tusan! :))

Det har börjat vibrera där nere för mig igen, vilket jag nu börjat förknippa med ägglossning. Är min fästman sugen på mys? Nej, såklart inte... :'( Kanske är prestationsångest, jag vet inte. Men jag har nämnt att vi kan söka hjälp i september, så det är klart, han kan ju tycka det är jobbigare än han vågat berätta för mig. Sammanfattning av nuläge: blä. :O
  • Leonas
    Flerattälska skrev 2015-08-17 13:37:20 följande:

Jag är gravid! Testade mig igår och fick gravid på digitala cb. Jag svävar på moln mwn är samtidigt livrädd för ett tredje missfall:( Jag har börjat med trombyl som jag fick utskrivet av läkare förra veckan så nu håller jag tummarna för att det hjälper.

Wow, wow, wow!! :D Håller tummarna att allt går väl nu! <3
  • Leonas

Det är så spännande att följa vad som verkar vara på gång hos flera nu, håller tumarna för er! Här tror jag att ägglossning varit nyligen och inväntar bim. Tänkte att jag inväntar o ser om det blir något nu i september, annars söka hjälp. Har varit utan p-piller ett år nu. Genomlidit ett tufft hormonkaos i kroppen efter ha slutat med pillrena. Nu först har de jobbiga finnarna (blemmorna) äntligen börjat ge sig och kommer mensen inom två veckor så har även dem börjat stabilisera sig. Har återfått lite hopp nu om att min kropp kanske kan bli lite mer pålitlig och mottaglig för en graviditet :)

• Leonas

Jag tror läkarna och andra i vården är rätt pressade och har tidsbrist vi inte kan tänka oss. Så de får nog prioritera rätt tufft bland oss som söker stöd och hjälp. Har svårt att tro att det är arrogans och nochlans som gör att de inte hör av sig. Inte för att en själv mår bättre av det, men det måste vara jobbigt för dessa yrkesmän och yrkeskvinnor att känna att de inte räcker till.

Hoppas såklart vi alla får hjälp och vad himla spännande att höra nytt plus för dig emzerus! Vill verkligen att det ska gå vägen för dig nu! <3

• Leonas
    emzerus skrev 2015-09-11 19:46:55 följande:

Idag har blödningarna slutat iaf och imorse fick jag starkt positivt gravtest igen. Ringde kvinnokliniken o fick komma in på em. Men läkaren sa ju det att jag var väldigt tidig i graviditeten om det fanns nå kvar o att inget skulle synas på VUL vilket det inte gjorde heller. Han tyckte dock att slemhinnan var för tunn för att det skulle kunna vara nåt.

han sa att det enda jag kunde göra nu var att avvakta o ta nytt gravtest om 1 v. Är det positivt då skulle jag höra av mig igen eller om jag börjar blöda igen.

Läkaren som startade vår utredning har inte ringt idag heller och jag kan såklart förstå att läkarna har fullt upp o svårt att hinna med alla sina arbetsuppgifter. Men det är dumt att säga att man ska ringa vid ett positivt gravtest o utlova progestron för att sen inte höra av sig eller skriva ut nå recept... Kanske finns nån rimlig förklaring till varför, får se när jag får prata med henne nästa gång.

Mina gravsymtom är kvar för fullt o testerna är positiva o starka trots blödning, så jag hoppas ju såå att vi kan få vara med om ett mirakel! Annars är det väl tyvärr så att allt kanske inte kommit ut än :(

Ååh, nä det håller jag med om, har de sagt så, att ringa när man får plus, då förstår jag verkligen att man blir less och ledsen när man inte får något svar :( Det vore fantastiskt med ett mirakel, det unnar jag er verkligen och håller mina tummar o tår för! <3
  • Leonas
    WhiteRose skrev 2015-09-15 15:07:57 följande:

Någon här inne som börjar närma sig 13 månader av försök...?

Jajjemen, sluta med ppiller i slutet av augusti 2014 och försökt bli gravid sedan dess. Inga plus i sikte här. Planerar att kontakta vården ang utredning efter bim, eller om bm: beräknad mens, passar bättre(?). Så vi är ett gäng i de svängarna nu. Hoppas på att vår trend bryts snart! <3 :)
  • Leonas

Så himla tråkigt att läsa emzerus :'( Kan inte ens förstå, bara hemskt. Tycker Nenna9 har kloka råd, tar till mig dem också <3

Här har "bim" passerats. Tycker mig ha juvlig (j*vlig) PMS, så ska försöka hålla mig ifrån gravtest o vänta ut mensen. Allmän bläkänsla just nu. Men nog ska väl vindarna vända så småningom. Blä, men hopp! <3

• Leonas

Svårt att säga Porslindockan, kan ju vara svårt ibland även om det inte är något fel alls på någon av er.

Än så länge har ingen av oss fått något definitivt besked på att vi inte kan bli gravida. Trots tuffa utmaningar, så jag känner ännu hopp för oss! <3

Ingen mens här ännu o upplever "växtvärk" på/i ja.. Vad säger man? Där nere.. Typ "restless muff" istället för "restless legs". (Vibrerar inte som förut, men det förknippar jag mer med min äl). Brösten ömmar lite också. Definitivt pms:ig. Hoppas, men vågar inte tro på annat än att det är mens på gång.

• Leonas

Mensen här, som alla tecken påvisade. Försökt ringa gyn o boka tid för utredning, hamnade fel i växeln hela dagen, så nytt försök imorgon igen (vimsigt värre). Min karl har inte varit särskilt intresserad av att veta när ägglossning är, men nu när jag visat hur oregelbunda mina perioder är så förstår han hur svårt det är att pricka in rätt dag. Vi vill båda ha barn och är båda redo nu att både ta stöd och hjälp och ha sex oftare, helst varannan dag om inte varje.

Instämmer, ett barn är ett mirakel <3

• Leonas

Nu börjar det hända lite granb i tråden. Månfa utredningar på gång, några förhandsbesked och ett plus! Grattis EkoS! Håller tummarna för dig!

emzerus: Ja, nu har jag fått tag på gyn och de ska skicka oss något hälsoformulär att fylla i. Efter det blir det spermaprov bl.a. och så kommer de höra av sig med mer info efter formuläret är inskickat.

Har inte använt mig av äl-tester. Dags att prova :)

Lycka till alla med de olika tester, utredningar och kurer som provas! Blir så glad att höra när stöd ges o ett o annat plus uppstår! <3

• Leonas
    Nenna9 skrev 2015-10-02 16:41:30 följande:

Hej tjejer! Idag har jag vart hos läkaren och det känns väldigt bra trots allt. Jag har hypertyreos, giftstruma. Innebär i stort sett att kroppen går på högvarv. Istället för att ära medicin en längre tid, ska jag opereras då vi försöker bli gravida. Har fått medicin (8 tabletter) som jag ska äta varje dag i en månads tid för att sänka T4 innan operation. Så så ser det ut men jag är vid gott mod:). Hoppas alla mår bra och att ni får en härlig helg! Kram <3

Oj! Vad kroppen är märklig o taskig ibland o att man ska behöva operera sig :/ Har en vän som brukar säga: det löser sig alltid till det bästa i slutändan. Det tror jag också - massa lycka till! <3
  • Leonas
    Nenna9 skrev 2015-10-02 16:41:30 följande:

Hej tjejer! Idag har jag vart hos läkaren och det känns väldigt bra trots allt. Jag har hypertyreos, giftstruma. Innebär i stort sett att kroppen går på högvarv. Istället för att ära medicin en längre tid, ska jag opereras då vi försöker bli gravida. Har fått medicin (8 tabletter) som jag ska äta varje dag i en månads tid för att sänka T4 innan operation. Så så ser det ut men jag är vid gott mod:). Hoppas alla mår bra och att ni får en härlig helg! Kram <3

Oj! Vad kroppen är märklig o taskig ibland o att man ska behöva operera sig :/ Har en vän som brukar säga: det löser sig alltid till det bästa i slutändan. Det tror jag också - massa lycka till! <3
  • Leonas
    emzerus skrev 2015-10-20 19:27:59 följande:

Äl+10 idag o bim den 24 oktober. Tog ett cbtest imorse o tycker mig ana ett svagt svagt plus. Någon mer som ser det jag ser? :)

Hoppas innerligt att Det är ert plus som håller i sig! <3
  • Leonas

Mens idag för mig. Förra perioden var på 40 dagar o denna period på 30 dagar. Time:at så kom Natural Cycles Plan (termometern) och några ägglossningstest med posten. Så då provar jag det nu då. Vården har inte hört av sig ännu när vi får komma o starta nån form av utredning. Så hemmatesting fortsätter. Blä vad trist det är alltså.. Men, men. I övrigt börjar vi må bättre än tidigare. Relationen går bra, vi börjar komma in i våra nya jobb o allt sånt känns bra. Vi båda äter nu vitaminer o mineraler o vi ska se över hälsan o motion mer nu också. J*vla balans ;) Kram på er!

• Leonas
    Nenna9 skrev 2015-10-23 09:55:34 följande:

Här var det goda nyheter imorse, mina värden ser jättebra ut så nu inväntas pist från kirurgen för operation. Är såååå himla glad!!!

Härligt! Ännu ett steg i rätt riktning :

Har egentligen ingen aning om vilka vitaminer vi bör äta, förutom att jag bör ta folsyra. Jag brukar ta ACO kvinna och mannen min tar nån variant på "vitaminer för män", med alla möjliga A-Dvitaminer, magnesium och grejer :)
  • Leonas
    emzerus skrev 2015-10-25 14:21:08 följande:

Strax efter jag skrev senaste inlägget tog jag ett nytt gravtest o fick detta :

Eftersom jag fick negativt igår morse så drack jag ett par glas vin igår kväll på festen jag var på, åt även salami o brieost :( Idag tog jag en ipren mot huvudvärken... men gjorde ju allt detta i tron att jag inte var gravid :(

Nu har jag börjat med progesteron iaf o hoppas att det gör susen för oss denna gång <3

<3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader