• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Pauliina

Tjejer! Jag har haft några dagar för två veckor sedan och sedan igår som slemproppen börjat släppa. Idag däremot kom de även lite brunfärgad slempropp. Har aldrig haft annan färg än grönt som kommit, hur har de varit för er? Förlåt för inlägget ;)

• FLovesA
    Pauliina skrev 2016-03-26 20:00:18 följande:

Tjejer! Jag har haft några dagar för två veckor sedan och sedan igår som slemproppen börjat släppa. Idag däremot kom de även lite brunfärgad slempropp. Har aldrig haft annan färg än grönt som kommit, hur har de varit för er? Förlåt för inlägget ;)

Själv är jag osäker på om den ens har börjat släppa då jag haft så mycket flytningar hela graviditeten. Men ibland har det varit något gulaktigt lite slemmigt som kommit så misstänker att det är den. Vet att den även kan vara lite brun / blodig. Men vet inte så mycket mer tyvärr;)

Förut ilväll kunde jag klocka något som jag tog för givet var starka värkar. Så vi gjorde dottern redo och lämnade henne i förebyggande syfte hos Farmor&Farfar. Och nu helt plötsligt känner jag bara vanliga sammandragningar..dock gör dem lite ondare och jag får svårt att andas men mer än så är det inte...kändes lite snopet. Men vi får helt enkelt ha dvd maraton och ta det lugnt så ser vi om det drar igång eller inte...dottern var överlycklig för att få sova borta. Tror det är 3:e gången sen hon föddes för över 3,5 år sedan, så jag förstår henne ;)
  • Topcom
    Pauliina skrev 2016-03-26 20:00:18 följande:

Det är helt normalt. Hade precis samma med mitt andra barn och typ i samband med att den släppte kom även mina värkar, minns jag :) håller tummarna för dig!
  • CissiJissi

16:35 blev det! Gjorde ondare den här gången, 5-10cm och krystningen gick ju mycket fortare så det var väl därför! Plus att ettan var så smal och lång.

Ja ja, överstökat och det gick ju bra! Men orolig att nästa ska göra ännu mer ont hmmmmm...... Då blir det smärtlindring tror jag!

Har ammat sen han kom ut, hoppas han somnar någon gång så jag kan sova lite:p

Kram på er!! Lycka till!!

• CissiJissi

Jag tänkte fel igår, det som gjorde ont tog ju faktiskt bara två timmar, det gick ju väldigt bra!! Och nu har bebisen ammat sig förbi ettans första dagar redan, släppte inte bröstet förrän tidigt imorse haha - vad olika de är redan! Och han ser ut precis som jag trodde han skulle hahaha, hur vet man sånt!! Måste bara skriva lite, känns så skönt att dela här inne!!!:) tänker på er alla andra!!

• Saltig

Oh, Stort grattis!!!! Skönt att förlossningen gick så smidigt. I

Mys nu ordentligt med din lilla bebis.

Jag som fortfarande är gravid lider av sömnbrist. Tredje natten med sömn på endast tre timmar och det är inte ens sammanhängande sömn. Känner mig som en zombie. Inga ordentliga tecken på att lilltjejen vill komma ut.... 38+5 idag

Någon mer?

• CissiJissi
    Saltig skrev 2016-03-27 07:59:12 följande:

Oh, Stort grattis!!!! Skönt att förlossningen gick så smidigt. I

Mys nu ordentligt med din lilla bebis.

Jag som fortfarande är gravid lider av sömnbrist. Tredje natten med sömn på endast tre timmar och det är inte ens sammanhängande sömn. Känner mig som en zombie. Inga ordentliga tecken på att lilltjejen vill komma ut.... 38+5 idag

Någon mer?

Nej vad fruktansvärt. :( vad är det som gör det då?
  • FLovesA

Grattis CissiJissi:)

Här lugnade det ned sig och jag har vaknat från och till hela natten och haft ont. Magknipskänslor, mensvärk, strålande värk i ryggen osv.

Vi bestämde oss för att ringa förlossningen nu på morgonen och dem sa ju det jag redan visste...det är inte på gång, men kan vara jobbigt innan. Fortsätter det under dagen så får vi åka in och se ikväll om det är något på G. Ska vila två timmar och räkna rörelser...känns mest onödigt ärligt talat. Grät när jag prata med dem, fast det gör jag av någon anledning så fort jag pratar med sjukvården typ:/ knepigt..men man känner sig så liten och svag i dem situationerna tycker jag.

• Pauliina
    CissiJissi skrev 2016-03-27 07:45:00 följande:

Jag tänkte fel igår, det som gjorde ont tog ju faktiskt bara två timmar, det gick ju väldigt bra!! Och nu har bebisen ammat sig förbi ettans första dagar redan, släppte inte bröstet förrän tidigt imorse haha - vad olika de är redan! Och han ser ut precis som jag trodde han skulle hahaha, hur vet man sånt!! Måste bara skriva lite, känns så skönt att dela här inne!!!:) tänker på er alla andra!!

Grattis! Vad skönt och va på "andra sidan" :)
  • safiia

Jag är intagen på förlossningen nu. Har haft sjukt ont i ryggen sedan i onsdags och åkte in för att kolla det. Troligen bara någon muskel eller nerv. Blev ändå intagen pga högt blodtryck, som nu ändå igen är helt ok. Babyns storlek uppskattades nu till 4,2kg (för en vecka sedan 3.4!!! Så vad som sen stämmer vet jag ej). Blir antagligen igångsättning i morgon eller på tisdag pga storleken och mina ryggsmärtor :)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)