Pauliina skrev 2016-03-26 20:00:18 följande:
Tjejer! Jag har haft några dagar för två veckor sedan och sedan igår som slemproppen börjat släppa. Idag däremot kom de även lite brunfärgad slempropp. Har aldrig haft annan färg än grönt som kommit, hur har de varit för er? Förlåt för inlägget ;)
Själv är jag osäker på om den ens har börjat släppa då jag haft så mycket flytningar hela graviditeten. Men ibland har det varit något gulaktigt lite slemmigt som kommit så misstänker att det är den. Vet att den även kan vara lite brun / blodig. Men vet inte så mycket mer tyvärr;)
Förut ilväll kunde jag klocka något som jag tog för givet var starka värkar. Så vi gjorde dottern redo och lämnade henne i förebyggande syfte hos Farmor&Farfar. Och nu helt plötsligt känner jag bara vanliga sammandragningar..dock gör dem lite ondare och jag får svårt att andas men mer än så är det inte...kändes lite snopet. Men vi får helt enkelt ha dvd maraton och ta det lugnt så ser vi om det drar igång eller inte...dottern var överlycklig för att få sova borta. Tror det är 3:e gången sen hon föddes för över 3,5 år sedan, så jag förstår henne ;)