Inlägg från: CissiJissi |Visa alla inlägg
  • CissiJissi

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej alla! Jag har sett flera trådar och aldrig hunnit "komma med" tillräckligt snabbt för att kunna joina:p men jag känner nu att det vore skönt att prata med folk som är ungefär lika långt gångna!!:)

Hoppas det är okej ;)

Bf 18 mars. Stor mage och massa massa sparkar - lite orolig att tillväxten går för snabbt fram där inne!!

• CissiJissi

Jag hinner inte läsa så noga just nu men svarar på de frågor jag hunnit uppfatta hihi :)

Kön: pojke, 18:e mars, namnsdag 29:e mars hihi :)

Övervikt ska inte påverka sparkar!

Barn 1: startvikt på 92kg, kände sparkar från vecka 19 "redan".

Barn 2: startvikt på 72kg, kände tydliga sparkar från vecka 14, helt otroligt tidigt!!! Vecka 17 kände jag första sparken utanpå magen! MEN, inget pga övervikt/smal, det är placentan som sitter på olika ställen, denna gången sitter den inte i vägen för sparkarna och pojken där inne är vildare än min första!:)

Övervikt gör att folk inte vågar säga att jag ser gravid ut för de antar att jag bara har fläskmage - väldigt irriterande ;)

• CissiJissi

Bilden visar en ganska typisk gravidbulle och ändå fick jag höra - "åh det syns inte på dig heller ännu!!". Hon sa det som att hon sa en fin sak till mig, men hallå, om inte det här är en gravidmage VAD ÄR DET DÅ??:P

Nu är den så stor så alla ser, så nu får jag inte höra det, men jag är ändå inte nöjd för igår fick jag: "nu börjar det synas på dig ser jag". Jag önskar att jag inte brydde mig, men det störde mig, vadå BÖRJAR synas?:p jag som känner min kropp kan säga att det BÖRJADE synas vecka 7!:p men såhär är det, alla har rätt att kommentera en kvinnas mage om det ligger någon däri ;)
  • CissiJissi
    Nystjärna skrev 2015-11-11 09:04:22 följande:

Superfin mage :) Här är det ingen som säger något om min mage :( Ingen som verkar se att jag är gravid eller så är det osäkra på om jag är det eller gått upp så det inte vågar säga något om magen. Jag vet inte tycker det är så tydligt och att magen syns men kanske bara är jag. Fick alltid höra hur liten jag var med dottern och om jag VERKLIGEN var gravid och om jag var SÄKER på att de var en bebis där inne. Hallå?! Klart jag vet och detta var efter RUL och jag kunde visa bilder men ändå dessa frågor. Var väldigt jobbigt att höra och gjorde mig väldigt ledsen. Framförallt eftersom jag var så orolig efter min 2 missfall. Så hoppades på att magen skulle komma snabbare och större så jag slapp höra sånt denna gången. Och visst magen kom snabbare och lite större men verkar inte göra någon skillnad alls... :( Är nog bara löjlig som blir ledsen och så över det. Men när man är gravid så vill man ju att andra skall se det,iallafall är jag sån. Jag är så stolt över att vara gravid och magen. Så kämpigt när ingen märker och man blir ifrågasatt och få hör att ja men det är ju så tidigt än. Standard kommentaren jag får höra...

Jag känner också att det är jobbigt med sånt!!! Minst halva graviditeten är det osynligt för andra att man är gravid och man vill ju att alla ska se det för man är ju GRAVID! Men fyyyy vad hemskt att kommentera att man inte tror det är en bebis där inne typ, så jobbigt!! Hur tänker folk? Jag har aldrig själv kommenterat sånt till gravida så jag ver verkligen inte hur folk kan tänka så kort?:p
  • CissiJissi
    aztec skrev 2015-11-11 09:31:13 följande:

Wow vilken fin mage! 8) avundsjuk! Hehe.

Min mage 23+5! Längtar tills den tittar ut ordentligt ;)

Ja oj tänk vad olika det är för alla! Det är ju just detta jag vet, och därför tycker jag liksom det borde vara uppenbart att jag är gravid, ser ju ut som jag ska föda om några veckor bara tycker jag, men nejdå, ingen av oss ska få det som vi vill haha ;)
  • CissiJissi
    Nystjärna skrev 2015-11-11 18:38:37 följande:

Skönt att man inte är ensam om att känna såhär. Tänkte att de kanske bara var jag som överreagerade. Exakt så känner jag med!! Ja den kommentaren var hemsk och jag grät mycket över den,framförallt innan RUL men även efter. Eftersom jag hade haft 2 missfall i rad innan jag blev gravid med dottern så var jag ett nervvrak och så sjukligt orolig som min bm på MVC sa. Sa de till mig efteråt att visst man kan vara orolig som gravid men inte så som jag var. Väldigt onödig kommentar eftersom folk visst att jag hade haft missfall och hur orolig jag var. Jadu,en del människor tänker inte eller så är de kortslutning i hjärnan tillfälligt hos dem. Ne aldrig sagt något sådan. Skulle aldrig falla mig in. Tycker att folk som är gravid är otroligt fina,tycker alls magar är fina. :) så hur för mig är de obegripligt hur man kan säga så. En gravid person är ju ofta känslig och ofta känner man ju inte till bakgrunds historien om de varit en jobbig tid innan man blev gravid eller så. Så man skall vara försiktig med sina kommentarer anser jag.

Förra graviditeten var jag så trött på att jämföras med alla andra gravida hela tiden. Den dummaste kommentaren stör mig fortfarande, det var på jobbet, en yngre tjej sa till mig flera gånger lite försiktigt, "ehm, men, Linda, hon är större än dig..." - eh ja? Försöker du tala om för mig att jag inte egentligen är gravid eller vad? Linda är tre veckor före mig, 15cm kortare än mig OCH - alla är faktiskt olika, även gravida, vem skulle ana det liksom, att Linda som är kort och längre gången, skulle kunna ha en större mage än mig?!;) hon hade tajta kläder

Medan jag körde på stora påskläder för att slippa kommentarer, men kommentarerna kom ändå, och indikerade väl att jag såg tjock ut och inte gravid:p

Och sen hahaha, sen när jag äntligen var höggravid och snart skulle föda, när ingen längre jämförde mig med andra, då kom "men magen har inte SJUNKIT ännu ser jag....?" Lite bekymrad... Alltså va? Jag ska föda om en månad, inte imorgon, men du bara känner att NÅGOT negativt att påpeka måste det finnas liksom?:p folk alltså, foooolk:p
  • CissiJissi

Meeeen.... Jag är lite väl törstig idag, druckit kanske 2 liter vatten och ändå törstig, ätit mycket socker på sistone - har jag graviditetsdiabetes nu kanske? Hur vet man och hur lätt är det att få? ;)

• CissiJissi

Har beställt några box nu jag med!:) allt för familjen fick jag inte till!

Jag får in i vecka 23 på lördag och har första sammandragningen nu redan, ni andra? Sammandragningar redan? Kanske hade det första gången med, men märkte det isf inte..

• CissiJissi

Jaha, man har sammandragningar från mitten av graviditeten läste jag nu, hade helt glömt det!!!:)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)