Inlägg från: CissiJissi |Visa alla inlägg
  • CissiJissi

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Jag tänkte fel igår, det som gjorde ont tog ju faktiskt bara två timmar, det gick ju väldigt bra!! Och nu har bebisen ammat sig förbi ettans första dagar redan, släppte inte bröstet förrän tidigt imorse haha - vad olika de är redan! Och han ser ut precis som jag trodde han skulle hahaha, hur vet man sånt!! Måste bara skriva lite, känns så skönt att dela här inne!!!:) tänker på er alla andra!!

• CissiJissi
    Saltig skrev 2016-03-27 07:59:12 följande:

Oh, Stort grattis!!!! Skönt att förlossningen gick så smidigt. I

Mys nu ordentligt med din lilla bebis.

Jag som fortfarande är gravid lider av sömnbrist. Tredje natten med sömn på endast tre timmar och det är inte ens sammanhängande sömn. Känner mig som en zombie. Inga ordentliga tecken på att lilltjejen vill komma ut.... 38+5 idag

Någon mer?

Nej vad fruktansvärt. :( vad är det som gör det då?
  • CissiJissi

Åååååh vad kul:D GRATTIS!!!!! Vart det alltså 26 mars? Samma datum här isf hihi :)

Nystjärna skrev 2016-03-28 06:57:53 följande:

God morgon allihop!!

Det var ett tag sen. Vill gratulera till er alla som fått era små. Stort Grattis!! :)

Här har det också hänt en del nävar hos min bm i torsdags och fick då en hinnsvepning. Det var inte det lättaste då rappen var bakåtlutad. Men bm lyckades och dra fram den och så och göra en hinnsvepning. Tack vare att jag stod ut med att det gjorde ont. Fick molnande värk och delar av slemproppen gick då. Var där vid lunch tid. Det fortsatte och göra ont,så ringde hem mannen och vi lämnade dottern hos sin mormor och åkte in. Hade värkar men inte tillräckligt starka eller så. Var öppen 3 Cm men tappen var 1 Cm kvar. Så efter 6 timmar på förlossningen åkte vi hem då allt stannade av. Riktigt besviken var jag. Då min bm även hade ringt mig på onsdagen då min klåda jag haft visade sig vara hepatos,hade ganska högt värde av gallsyror och påverkan på levern. Så som jag inte hade tillräckligt denna graviditet. Så MVC läkaren hade skickat remiss för ställningstagande till igångsättning och jag fick tid nu på onsdag 30/3.

På lång fredag hade jag små förvärkar annars ingenting. Slemproppen lossade väldigt mycket och vid nästan varje toalettbesök. Den var både orange,röd,brun och gul/grön. Men det är ju inget tecken. På påskafton vaknade jag 04:30 och hade lite int av och till men somnade om med jämna mellanrum. Hade ont men hantera det. Skrev till min mamma att jag var så besviken jag som trodde på en bebis till påsk,fick då svaret att påsk är inte slutet än. Ne men hur troligt var det då?! När klockan är 12.30 tar jag 2 st alvedon då det ändå gör så pass ont. Försöker klocka men svårt. Efter mycket om och men ringer vi förlossningen och rådfrågar. De tycker vi skall komma in och ta en titt för det ryckte det lät som det kunde vara något utifrån hur jag beskrev. Men jag var osäker,så de sa hellre en gång för mycket än för lite men att jag skulle Lomma när Hah var redo. Åker tillslut,högst tveksamma ich säkra på att åka hem.

Kommer in ca 15:30 är då öppen ca 4 Cm. Får stå och gå runt lite. Pratas om att man kan sätta en spinal när jag är ca 5-5 Cm öppen och då ta vattnet och så vara uppe till krystvärkarna kommer så brukar det bli barn inom 2 timmar. Då ryggbedövnibgen bara sitter i ca så länge. När man kollar igen sen är jag öppen 5 Cm och har ganska onda och starka värkar. Minst var 4 minut och använder lustgas. 18:30 ca sätts ryggbedövnibgen och man tar vattnet. Blev inget jättehål men tillräckligt och bm sa att det gick fort och smidigt med bedövningen. Att hon aldrig varit med om att den tagit så bra och snabbt innan. Är sen uppe och står ich spelar kort och går. Vid ca 19:30 så kollar man igen så öppe 9 Cm ca,ev 10 svårt. Skall vara uppe lite till tills jag kände att det inte gick mer och då larma. Jag går runt,har inte inte men känner att det trycker neråt. 19:40 säger jag till min man detta går inte längre,du måste larma nu och jag typ springer till sängen. Bm kommer in och får en väldig fart ich bråttom och stressat. Använder lustgas men det trycker så fruktansvärt och jag försöker verkligen verkligen hålla emot men det går bara inte. Så på kanske 3-4 krystvärkar kl 19:55 föddes våran pojk. 49 Cm lång och vägde 3640. Föddes alltså i vecka 37+5 m,15 dagar innan bf och 5 dagar tidigare än stora syster kom Allt har gått bra och skönt att det är över. Men det gick riktigt fort,lire chockande fort. Men allt gick bra ändå,lillkillen mådde bra. Jag brast Dick en del. Inte konstigt men gick ändå okej. Så nu ligger jag här på BB och myser. Pappa sover och lillkillen sover på mig. :) <3 Hoppas att på att vi idag kan åka hem till storasyster,då vi saknar henne.

Hoppas ni andra mår bra och era bevisar. Och till er som inte fått än att era små snart kommer och att förlossningen kommer och gå bra. :) Kram på er ifrån oss.

• CissiJissi
    Nystjärna skrev 2016-04-03 07:32:31 följande:

Åh lider mer er som har det jobbigt nu. Jag hoppas era små kommer snart. Vi är ju nyfikna på vilka som gömt sig där inne efter denna tiden vi varit gravida tillsammans!! :) Heja er tjejer nu och kom små bebisar,ni är efterlängtade!!

Här går allt bra. Lillebror är redan en vecka!! Kan inte fatta det,tiden går så fort när det väl kommit ut. Allt funkar bra med amningen denna gången vilket är så skönt och att jag kan amma. Även gått bra med lillebror och storasyster. Storasyster är så stolt och hjälpsam. :)

Vad säger ni andra,jag vill ju fortsätta ha kontakt med er när alla bebisar tittar ut. Skapa en ny tråd eller vad tycker känner ni? :)

Kram på er alla ifrån mig och lillebror :)

Vill gärna fortsätta ha kontakt!:)
  • CissiJissi
    Erese skrev 2016-04-03 23:29:57 följande:

Hej! Ser att några fortfarande väntar på bebis. Håll ut snart är ni i mål.

Min återhämtning går så där, Ylva-Li blir två veckor imorgon och jag har fortfarande ont i snittet och tarmar som inte är helt okej ännu. Suck! Men varje dag blir lite bättre i all fall.

Däremot nojjar jag mig för blodproppar. Skulle egentligen tagit sprutor "hemma" men jag klarar inte att göra det och jag vägrar att min man gör det för han "tvekade" . Vi tänkte åka till vårdcentralen men det var påskhelg. Så nu oroar jag mig för det och känner lite för mycket och läser om blodproppar på Google. Denna oro, så jobbigt :(

Amningen funkar bra, det tog några dagar innan allt gick bra, vilket är normalt efter snitt.

Men åh, kan ni inte bara ta sprutorna?:/ känns hemskt att oroa sig så! Och om sprutorna löser allt?
  • CissiJissi

Väldigt spännande att läsa om er alla!! Håller koll!!:)

FRÅGA. Ni som fött nu och förut: är det vanligt att ena dagen inget avslag, nästa dag massa blod och avslag? Ja, säkert.. Känns bara som att varje gång jag tror det börjar ge sig så kommer det ännu mer ändå :)

• CissiJissi
    Madski skrev 2016-04-05 08:35:20 följande:

Nu är lillebror här :) värkarna blev täta direkt, första värken vid tiotiden ovh vid midnatt kom vi in till Danderyd och ca 3,5h senare var han född. Underbar personal som peppade mig till tusen. 4365g ich 52 cm gobit som vi nu myser med på patienthotellet :)

Tack för allt pepp de senare dagarna, det har behövts!!

GRATTIS!!!!:D
  • CissiJissi
    safiia skrev 2016-04-06 10:47:38 följande:

Hej. Jag försvann lite :D. Blev intagen under påsken pga ryggsmärta. På tisdag påbörjades igångsättning (på grund av babyns storlek och att jag ändå var där och var så långt gången då redan 40+4). Började med ballong som kommit på tisdag kväll. På torsdag morgon fick jag cytotec och sedan en andra på eftermiddagen. Kl 18 spräckte hinnorna (vattnet gick dock inte eftersom hennes huvud troligen var ivägen). En halvtimme senare började jag få täta och regelbundna värkar. 12 timmar senare var hon född. Använde lustgas och epidural och båda var helt fantastiska :D... krystade i två timmar innan hon var ute och det slutade med att de tog hjälp av sugklocka och gjorde ett snitt där nere så att hon skulle rymmas ut. Babyn mådde bra, jag hade inga krafter längre utan behövde hjälp att få ut henne. Kräktes hela förlossningen igenom och fick även feber och dessutom försvagades mina krystvärkar trots oxytocin dropp. Kämpigt och aningen traumatiskt men nu är hon här <3 föddes alltså 31.3 på 40+5. Hon gick ner för mycket i vikt de första dygnen så vi var tvungna att stanna längre på bb. Dessutom hade hon väldigt ont i magen de första dygnen och skrek i princip dygnet runt. Amningen har vi inte fått att fungera eftersom hon blev så slö då hon gick ner för mycket i vikt och bara somnar. Så jag pumpar och matar från flaska. Får se om vi får amningen att fungera bättre då hon blir lite piggare. I måndags fick vi komma hem efter att jag varit intagen 8 dygn (först pga ryggsmärtan och sedan med bebis) Skönt och overkligt att hon är här nu :) 4140 gr och 52cm lång. Så inte enorm men det var ändå relativt trångt för henne att rymmas ut.

Jag har redan hunnit glömma den jobbiga graviditeten med alla problem jag haft och den traumatiska förlossningen så kanske det blir ett syskon en vacker dag ändå ;)

Grattis till er som fått era små bebisar <3 och kämpa på ni som fortfarande väntar!

GRATTIS SAFIIA!!!!:D var detta första förlossningen?:) lät som en sådan!
  • CissiJissi
    safiia skrev 2016-04-06 19:20:38 följande:

Tack <3

Jo det var första. Vet att det troligen är både snabbare och lättare med nästa. Och då vet man ju dessutom lite vad som händer och hur man skall göra. Hoppas förstås att jag då slipper igångsättning och att kanske kroppen jobbar bättre om det kommer igång själv. Men nu njuter vi först av livet med denna lilla tjej innan det blir några fler :D..

Måste först bara säga att jag ångrade mitt inlägg hela dagen igår för det lät inte så som jag menade, jag ordlade mig så konstigt :p men skönt om du förstod vad jag menade iaf:D

Vad bra att du känner så!!! Trots att min första var igångsättning och en väldigt bra sådan så kände jag ändå lite trauma efteråt, att gå från att aldrig ha fött till föda liksom, plötsligt fick man vara med om det! Men andra gången, trots att det gjorde ondare (låter skrämmande men nejdå, var bara så att min första endast gjorde ont innan utdrivningsskedet, noll smärta under krystningen), kändes inte alls traumatisk, kände mig ju mer van nu liksom, den där smärtan kommer men sen så går den och allt är över - Ser redan fram emot nästa gång med spänning :D tyvärr, för det är ju långt dit:p
  • CissiJissi

Woooow :D. GRATTIS!!!! Exakt samma mått som på våran bebis, skiljer 5gr liksom!! Vore kul att jämföra haha :) hur satte det igång ? :D

FLovesA skrev 2016-04-07 21:09:47 följande:

Hej på er, igår på bf +13 valde Lillebror att äntligen komma ut. En blond liten kille på 3900gr och 53cm lång.

Han mår toppen och imorgon får vi nog äntligen åka hem. Då jag hade GBS fick vi stanna 48tim trots att jag hann få antibiotika. Men är så glad och tacksam att han är här och att han mår bra:)

Jag känner mig mörbultad, vilket inte är så konstigt eftersom jag födde barn igår;) men är så lycklig så jag kan spricka. Idag kom storasyster på besök och jag fick verkligen hålla tillbaka tårarna. Så stolt och lycklig som hon var värmde hela hjärtat. Men nu längtar vi som sagt hem så vi kan vara en hel familj igen.

Massa grattiskramar till er andra som också fått era små.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)