• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Saltig
    becka1989 skrev 2016-03-30 19:08:27 följande:

Dom är inte regelbundna men kommer mellan 2-10min.

Nu har det varit lugnt i 1timme däremot har jag mensvärk som hållt i sig sen senaste vilket absolut inte är skönt, har provat med att ta en alvedon som dom sa att jag skulle prova med när jag ringde fl.

Sen skulle jag ringa in igen om det fortsätter med förvärkar, lillen är hel galen sprattlar och har sig mer än normalt oxå ont i ryggslutet har jag med.

Dom på fl tyckte jag skulle avvakta och försöka få i mig något att äta och sova så mycket jag kan, förvärkarna kan avta och sen komma tillbaka under kvällen/natten om vi har tur :)

Nu hoppas jag på att det fortsätter och ökar så vi får ut våran lille.

Kan ju vara på gång håller tummarna att det är det så ni snart får träffa er bebis.
    Topcom skrev 2016-03-30 19:11:25 följande:

Det låter lovande! Jag håller tummarna, håll oss uppdaterade! Själv känns det som hon lika gärna kan stanna inne för alltid, har inte en enda känning alls! 8 dagar kvar, så nära men ändå så långt bort :(

Samma här, känner ingenting förutom vanliga sammandragningar som jag känt i flera veckor.

Denna väntan är ju ingen kul när man orkar knappt göra något, känner mig matt, hängig och lite borta. Tv, film, Facebook, Instagram, familjeliv, korsord är mina sysslor just nu. Mina andra två barn är stora(6 & 12 år) så de aktiverar sig själva, vilket är skönt just nu när man orkar inget. Men imorgon ska jag fixa mina naglar

Haft jobbig huvudvärk tre dagar nu... Inte jätteont men känns av. Bm först på måndag.

5 dagar kvar till BF. Hoppas bebis kommer senast i helgen.
  • becka1989

Det låter lovande! Jag håller tummarna, håll oss uppdaterade! Själv känns det som hon lika gärna kan stanna inne för alltid, har inte en enda känning alls! 8 dagar kvar, så nära men ändå så långt bort :(

Saltig skrev 2016-03-30 19:25:04 följande:

Kan ju vara på gång håller tummarna att det är det så ni snart får träffa er bebis.Samma här, känner ingenting förutom vanliga sammandragningar som jag känt i flera veckor.

Denna väntan är ju ingen kul när man orkar knappt göra något, känner mig matt, hängig och lite borta. Tv, film, Facebook, Instagram, familjeliv, korsord är mina sysslor just nu. Mina andra två barn är stora(6 & 12 år) så de aktiverar sig själva, vilket är skönt just nu när man orkar inget. Men imorgon ska jag fixa mina naglar

Haft jobbig huvudvärk tre dagar nu... Inte jätteont men känns av. Bm först på måndag.

Har tagit alvedon men den har inte hjälpt alls mensvärken håller sig fortfarande kvar och när jag var på toa kom lite av slemproppen så det kanske är på g nu :/ inte alls beredd på det här har ju inte ens packat BBväskan ännu :P

Sambon är nervös att det blir något imorgon när han är på jobbet så han skulle ta egen bil upp ifall, men som jag är så säger jag att det händer inget förrän imorgon kväll eller i helgen är ju våran första så kommer ta minst 24 timmar haha
  • Topcom
    Saltig skrev 2016-03-30 19:25:04 följande:
    Kan ju vara på gång håller tummarna att det är det så ni snart får träffa er bebis.

Samma här, känner ingenting förutom vanliga sammandragningar som jag känt i flera veckor.

Den där mattheten känner man igen! Jag är rastlös och känner att jag "bör" göra saker här hemma, men det gör ont att böja sig ner och jag känner ingen motivation mer än att jag kan sova.

Kroppen har typ ställt in sig på standby inför stundande utmaning, så fort jag har gjort minsta lilla ansträngande grej, handlateller bara varit ute med barnen, så känner jag mig trött och vill vila. Bläää så tråkigt! Vill ha tillbaka min energi och kropp nu!
  • FLovesA
    becka1989 skrev 2016-03-30 19:52:05 följande:

Har tagit alvedon men den har inte hjälpt alls mensvärken håller sig fortfarande kvar och när jag var på toa kom lite av slemproppen så det kanske är på g nu :/ inte alls beredd på det här har ju inte ens packat BBväskan ännu :P

Sambon är nervös att det blir något imorgon när han är på jobbet så han skulle ta egen bil upp ifall, men som jag är så säger jag att det händer inget förrän imorgon kväll eller i helgen är ju våran första så kommer ta minst 24 timmar haha

Hur har det gått? Nyfiken;)
  • Pauliina

Blodtrycket hade gått upp återigen idag. Blir skickad till förlossningen för blodprover ifall jag utvecklar HF.

• becka1989
    FLovesA skrev 2016-03-31 10:05:12 följande:

Hur har det gått? Nyfiken;)

Inget mer har hänt, blev en sömnlös natt med mycket mensvärk och förvärkar som kom och gick, runt 4 slutade allt och det blev lugnt.

Pratat med min bm idag som sa tyckte det lät som jag var i laterfasen men det kan pågå många timmar hon tyckte iallafall att jag skulle packa klart BBväskan så det är klart, ska till henne på måndag då skulle hon kolla tappen och så om inget hänt under helgen.
  • Saltig
    Pauliina skrev 2016-03-31 13:07:39 följande:

Blodtrycket hade gått upp återigen idag. Blir skickad till förlossningen för blodprover ifall jag utvecklar HF.

Oj, hoppas du inte får Hf. Håller tummarna.

Själv har jag fortfarande ont i huvudet dygnet runt. Börjar svälla oxå i hela kroppen. Kräktes imorse pga sura uppstötningar.

Nu får lilltjejen faktiskt komma...

Skulle behöva städa oxå. Skura golv och damma av. Kanske startar förlossningen om jag börjar skura

synd bara att jag är så lat och orkar inte ta tag i det
  • Pauliina
    Saltig skrev 2016-03-31 13:24:19 följande:
    Oj, hoppas du inte får Hf. Håller tummarna.

Själv har jag fortfarande ont i huvudet dygnet runt. Börjar svälla oxå i hela kroppen. Kräktes imorse pga sura uppstötningar.

Nu får lilltjejen faktiskt komma...

Skulle behöva städa oxå. Skura golv och damma av. Kanske startar förlossningen om jag börjar skura synd bara att jag är så lat och orkar inte ta tag i det
    Blodtrycket hade sjunkit lite men ligger på gränsen så måste på koll varannan dag fram till bebisen kommer. Fy vad less jag är. Börjar med besök på fl imorgon igen..
  • Madski

Lutar åt att det blir en aprilbebis istället för mars, suck.. Bf+7 idag så imorgon väntar tillväxtultraljud för att kolla fostervatten etc. Som vi längtar efter lillebror nu..

• FLovesA
    Madski skrev 2016-03-31 18:24:50 följande:

Lutar åt att det blir en aprilbebis istället för mars, suck.. Bf+7 idag så imorgon väntar tillväxtultraljud för att kolla fostervatten etc. Som vi längtar efter lillebror nu..

Samma läge som här, imorgon har jag tid på Mvc och hoppas på att hon kan kolla läget om något är på G. Vi hade ju också tänkt en marsbebis...men det ser inte lovande ut...inte många timmar kvar på denna månaden;)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)