• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Pauliina

Här hade jag sammandragningar och förvärkar som va som "kyss mig någonstans och tårna krullar ihop sig". Hann tänka att de kanske är på g men de avtog och nu är de bara sammandragningar. BM besök idag, ska bli intressant och se om de fortfarande är äggvita i urinet och om hon gör en svepning som hon lovat efter 37+0 (är i 37+2 idag).

• FLovesA

Så hade jag i veckan, vi trodde verkligen det var på G. Så förbannat onda värkar som visade sig vara förvärkar bara. Snopet!

Idag känner jag inte av någonting...så än är det inte på gång här. Bf+5, så jag börjar se slutet på detta ;)

• Pauliina

Ingen hinnsvepning som hon lovat idag. Hon ville inte va där och pilla för att bebisen va så långt ner. Hon kollade tappen som va något förkortad och böjd (ska ju helst va helt rak tydligen) men inget på gång än som hon sa. Blodtrycket va sämre, 131/102, ska tillbaka på torsdag idag pga blodtrycket.. Man hade ju hoppats på bättre resultat än att behöva oroa sig för trycket. Och så såg hon spår av svamp.. Hej vad de går bra nu!

• FLovesA
    Pauliina skrev 2016-03-29 15:06:00 följande:

Ingen hinnsvepning som hon lovat idag. Hon ville inte va där och pilla för att bebisen va så långt ner. Hon kollade tappen som va något förkortad och böjd (ska ju helst va helt rak tydligen) men inget på gång än som hon sa. Blodtrycket va sämre, 131/102, ska tillbaka på torsdag idag pga blodtrycket.. Man hade ju hoppats på bättre resultat än att behöva oroa sig för trycket. Och så såg hon spår av svamp.. Hej vad de går bra nu!

Jobbigt med trycket, men skönt när det kollas ofta. Svamp har jag haft från och till hela graviditeten. Har det säkert nu med men kliar inte så jag har inte behandlat nu. Hoppas du inte har besvär av det, sen är det säkert bra att behandla innan förlossningen.

Nu ska vi städa här hemma och hoppas på att hinna klart innan det drar igång...nog inga bekymmer;)
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-03-29 17:14:55 följande:
    Jobbigt med trycket, men skönt när det kollas ofta. Svamp har jag haft från och till hela graviditeten. Har det säkert nu med men kliar inte så jag har inte behandlat nu. Hoppas du inte har besvär av det, sen är det säkert bra att behandla innan förlossningen.

Nu ska vi städa här hemma och hoppas på att hinna klart innan det drar igång...nog inga bekymmer;)
    Hon ville inte behandla nu då jag inte besväras av de. Men de kan ju förklara mina flytningar.. Hoppas trycket är lägre på torsdag, vet inte annars vad man gör?
  • FLovesA

Då kör vi på bf+6 idag då... Kom ut nu Lillebror!

Vaknade med världens förkylning inatt och kände väll att nu får han allt vänta någon dag till, men nu börjar jag må allt bättre:) så vi är redo.

Ska skicka iväg Mannen och dottern så dem får panta, handla och tvätta bilen. En liten lagom utflykt. Något längre vågar jag inte skicka iväg dem på;)

Själv ska jag sitta hemma och virka lite:)

• becka1989

Har legat i sängen sen 12 pga illamåendet, klockan 13 började jag få sammandragningar med mensvärk och ryggont hela magen blir stenhård trycks uppåt.

Har haft sammandragningar och förvärkar sen vecka 28 men det har aldrig känts så här,

När jag haft förvärkar har jag haft molande mensvärk nu är det ondare och sammandragningar har jag inte känt av något.

Kan det vara på g?? :/

• FLovesA
    becka1989 skrev 2016-03-30 16:52:39 följande:

Har legat i sängen sen 12 pga illamåendet, klockan 13 började jag få sammandragningar med mensvärk och ryggont hela magen blir stenhård trycks uppåt.

Har haft sammandragningar och förvärkar sen vecka 28 men det har aldrig känts så här,

När jag haft förvärkar har jag haft molande mensvärk nu är det ondare och sammandragningar har jag inte känt av något.

Kan det vara på g?? :/

Svårt att säga, men känner du att det kommer regelbundet? Då borde det vara något på G :)
  • becka1989

Dom är inte regelbundna men kommer mellan 2-10min.

Nu har det varit lugnt i 1timme däremot har jag mensvärk som hållt i sig sen senaste vilket absolut inte är skönt, har provat med att ta en alvedon som dom sa att jag skulle prova med när jag ringde fl.

Sen skulle jag ringa in igen om det fortsätter med förvärkar, lillen är hel galen sprattlar och har sig mer än normalt oxå ont i ryggslutet har jag med.

Dom på fl tyckte jag skulle avvakta och försöka få i mig något att äta och sova så mycket jag kan, förvärkarna kan avta och sen komma tillbaka under kvällen/natten om vi har tur :)

Nu hoppas jag på att det fortsätter och ökar så vi får ut våran lille.

• Topcom
    becka1989 skrev 2016-03-30 19:08:27 följande:

Dom är inte regelbundna men kommer mellan 2-10min.

Nu har det varit lugnt i 1timme däremot har jag mensvärk som hållt i sig sen senaste vilket absolut inte är skönt, har provat med att ta en alvedon som dom sa att jag skulle prova med när jag ringde fl.

Sen skulle jag ringa in igen om det fortsätter med förvärkar, lillen är hel galen sprattlar och har sig mer än normalt oxå ont i ryggslutet har jag med.

Dom på fl tyckte jag skulle avvakta och försöka få i mig något att äta och sova så mycket jag kan, förvärkarna kan avta och sen komma tillbaka under kvällen/natten om vi har tur :)

Nu hoppas jag på att det fortsätter och ökar så vi får ut våran lille.

Det låter lovande! Jag håller tummarna, håll oss uppdaterade! Själv känns det som hon lika gärna kan stanna inne för alltid, har inte en enda känning alls! 8 dagar kvar, så nära men ändå så långt bort :(
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)